Malam tu aku tak selesa betul nak tidur. Ya, pukul 12 lebih aku dah lelap. Tp aku terjaga pukul 1 lebih sbb tak selesa. Aku tengok member katil bawah tgh belek hp lg. Aku tegur dia, "baru balik ke?"
Dia angguk.
Aku buka pintu bilik aku pi tandas. Lepastu aku panjat katil nak tidur balik. Tgh tidur tu, aku dengar mcm mcm bunyi. Aku tak pasti kalau telinga aku yg salah dengar tp sebabkan bunyi tu tidur aku terganggu.
Pukul 3 lebih aku terjaga lg. Badan aku berpeluh. Baju aku basah. Ya, basah mcm kau habis jogging. Aku turun katil. Aku tukar baju aku. Lenjun betul! Pada masa yg sama, aku rasa panas. Panas sgt! Bahang mcm aku tidur dlm api. Aku menangis. Hehe. 🙈
Aku menangis sbb aku tak selesa. Aku rimas. Aku takpernah takleh tidur mcm ni. Nazak betul aku kena. Aku panjat katil balik. Masa ni, member katil bawah dah lelap dah.
Aku try nak pejam mata. Takleh! Susah betul nak tidur. Aku pusing kiri kanan. Sama juga payahnya. Lastly aku try hadap dinding. Aku try nak pejam mata tp aku dengar bunyi. Bunyi ketuk tingkap, bunyi org berbisik, bunyi org berbual, bunyi org buat bising, paling real, aku dengar org panggil nama aku dengan sekali lafaz je tp perlahan dan cukup utk aku pandang ke belakang kot kot member aku yg panggil.
Tp tak pun. Member aku semua tidur. Aku menangis lg. Bukan sbb takut tp aku rimas. Siapa je yg suka ada org kacau masa kita nak tidur?
Aku panas. Aku berpeluh. Kipas aku mcm malu je nak tiup angin. Aku baca ayat kursi byk kali. Tp suara org berbisik tu masih ada. Berbisik lepastu ketuk tingkap.
Lastly aku terlelap. Tu pun lepas ayat kursi yg ke berapa ratus. Suara org berbisik tu bingit. Mcm betul je dkt telinga aku. Tp aku takfaham apa dia cakap. Tu yg aku marah. Nak bercakap pi lah tmpt lain. Dkt sebelah org dah kenapa!? 😠
Tp pukul 5 lebih cemtu aku terjaga lg dan aku ambil keputusan utk tidur dkt ruang tamu dan aku selesa.
Pagi tu, aku pening kepala sbb tak dpt tidur dan masih pelik dok fikir siapa yg kacau aku malam tadi?
YOU ARE READING
Cerpen Pengalaman Satu Perkataan
HorrorAssalamualaikum. Okay, utk first time publish cerita, aku rasa nak publish cerita pengalaman aku lah. Takseram. Masih boleh dianggap bacaan ringan. Lg seronok baca tgh malam. Jgn lupa add to library utk notification updates. Lastly, jgn lupa follow...