Buaian

182 6 1
                                    

Tadaaa, hehe. Tibe² rajin pula nak update story pukul 3am ni. Ni pun sbb teringat pula cerita ni.
The story begin *bunyi trumpet* hahaha!
Okay cop³! Ceritanya bermula, masatu aku tak tidur lg. Aku ni belek lah hp aku sambil tu baring dkt tmpt aku. Biasanya dkt kampung, eh lupa nak cakap. Cerita ni jd dkt kampung aku tau! Okay, back to the where we are. Biasanya kalau dkt kampung, aku tidur berdua dgn adik perempuan aku. Kiteorg tidur dkt tiang sari eh ke tiang seri? Alaa, yg pasti, tiang ni letaknya betul² tengah rumah.
Masa ni sebabkan takleh tidur, lepastu bosan nak mampus, aku pun bangun dari tmpt aku baring. Makpak dgn adik lelaki aku dah lena dah.
Masani, aku pi lah duduk dkt sofa. Rumah nenek aku ada dua ruang tamu. Satu tingkat bawah, satu tingkat atas. Dannnn, tiang td aku sebut tu, ada dkt tingkat atas.
Dkt luar pula, nenek aku buat tangga besar. Lapang sangat. Sampaikan every year kiteorg akan snap picture raya family dkt tangga tu. Luas!
Dkt tangga aku ada kawasan landai. So, dkt situ ada buaian. Alaaa, buaian yg besi tu. Tahu kan?
Okay, that night, my abg sepupu pi lepak. So aku wassap lah dia tanya nak balik pukul berapa sbb aku nak kunci pintu.
Dia kata dia dah otw. Dia suruh aku tunggu jap.
Okay, aku pun belek lg hp aku. Nak buka tv malas takut kacau family aku yg dah tidur ni.
Aku pun saja lah buka pintu atas tu sbb nak angin malam masuk. Biarlah sejuk sikit kan? Hehe.
Kalau korang nak tahu, bila buka je pintu atas ni, depan kau terpampang lah tangga luas tu, sebelah kiri ada meja kau nak minum petang, sebelah kanan kau ada buaian besi tu.
Ruang tamu atas tu pun lokasinya dkt sgt lah dgn pintu.
Aku yg tgh duduk atas sofa tu, beleklah hp sambilbtu tunggu abg sepupu aku yg konon tgh otw tu.
About 5minutes sebelum abg sepupu aku sampai, aku terdengar bunyi kriuk kriuk. Ishh, bukan mamie renyuk goncang makan tu. Ni bunyi mcm org duduk atas buaian besi tu sambil hayun slowly gila nak!
Aku buat dek je. Cuak tu mestilah. Nak tutup pintu, takut nak bangun. Hahaha! Tu lah gatal buka pintu kan. Padan muka aku!
Aku pun pandang lah buaian tu sbb asyik bunyi. Tp takde apa. Takde goyang pun buaian tu.
Lepastu abg sepupu aku pun sampai. Aku tanya lah dia, hari nak hujan ke?
Dia jawab, "Hujan apanya Sha. Panas lah malam ni. Atan tutup pintu eh?"
Aku angguk je. Aku pun pi lah baring dkt tmpt aku balik
So, knp cuaca panas tp buaian tu berbunyi mcm ada org duduk? Sukahati kau lahhh labu~

Cerpen Pengalaman Satu PerkataanWhere stories live. Discover now