Ayah

189 3 0
                                    

Kalau dah baca pasal rumah aku, mesti korang akan tahu mcm mana surrounding rumah aku. Baca dkt chapter 'Rumah'.
Ya, aku nak cerita pasal ayah aku. Benda ni jadi masa akhir bulan tahun lepas. Ada 'benda' nak jadikan ayah aku Tuan baru 'dia'.
Ceritanya, ayah aku mula² selalu mengadu sakit badan. Kiteorang takde lah ambil serious sgt sbb rasa mcm 'alaa, biasalah kalau dah berumur' cenggitu.
Nak jadikan teruknya, ayah makin lama makin kerap pula sakit badan dia sampai takleh nak tidur. Selalu demam.
Kebetulan, kawan ayah ni ada sorang ni doktor. Buka klinik sendiri. Area kawasan rumah kiteorg je. Dia ajaklah ayah pi check up dkt klinik dia.
Tapi, takde apa. Suhu, kondisi badan semuanya okay je.
Seminggu lepastu, kawan ayah si doktor ni, ajak ayah berubat. Dan yg hebatnya, kawan ayah yg ni pun merupakan cikgu amalan syifa'. Jadi, dia juga yg pulihkan ayah.
Masa dia ubatkan ayah tu, baru lah tahu yg selama berbulan ni 'benda' tu menenggek atas bahu ayah. Sbbtu ayah selalu sakit badan. Kawan ayah kata, dia suka dkt ayah dan nak jadikan ayah Tuan dia.
Paling taktahan, kawan ayah kata, 'John, 'benda' ni baik pun tak, jahat pun tak. Kau nak ambil ke nak simpan?'
Hahaha! Ayah aku mati² wey geleng kepala. Taknak dia kataaaa, takuttt.

Cerpen Pengalaman Satu PerkataanWhere stories live. Discover now