Memandangkan minggu ni minggu pertama pengajian, ramailah yg balik rumah sendiri sbb nak beli barang lah apa semua.
Termasuk jugalah bedmates aku sorang ni si E. Cerita ni jd semalam.
First nak bgtahu, cerita ni tak seram. Cuma aku pelik je.
Aku ambil langkah utk tidur atas katil E sbb malasnya nak panjat ke katil aku tingkat atas.
Asalnya si E ni cabut plug kipas dia. Aku pun cocok cable dan on suis. Aku pun baringlah jap.
Sampailah petang tu aku keluar jap beli makan. Terlupa pula nak tutup suis. So, aku biar jelah sbb malas betul nak daki tangga balik hostel.
Lepas dah siap beli makan tu, aku masuk bilik nak baring, tengok kipas tu dah tutup. Aku syak jelah housemate aku yg tutupkan. Tgh nak on kipas tu, aku tengok plug tu dicabut sekali. Haih, rajin betul sampai cabutkan plug.
Aku pun baring sambil layan cerita dkt wattpad. Nak dijadikan cerita, lepas maghrib tu aku turun lg beli makan. Ya, aku ni makan je byk tp berat maintain je. Tu yg melantak je kerjanyaa.
Aku pun mmg tinggalkan jelah kipas member aku terpasang sbb malas nak tutup. Lgpun bil elektrik kan dah bayar sekali dgn yuran hostel. 😛
Okay, dah beli makan tu (lepastu ambil keputusan utk makan je terus tanpa bungkus naik hostel) aku dgn member pun naik lah atas.
Sampai je bilik, lg sekali aku tengok kipas member aku ni tutup sekali dgn plug dia cabut. Aku peliklah. Siapalah yg rajin betul cabut plug ni?
Pengakhirannya, aku pun tidur sbb dah malam. Mata ni ngantuk pula. Awal pejamnya. Dah sedap lelap tu, aku rasa panas sgt. Aku terjaga lah.
Aku check, lahh, kipas tutup rupanya. Aku pun on lah balik tp tak hidup. Dah pahal pula? Rosak ke kipas ni? Naya lahni. Dah lah org punya.
Aku pun buka lah torchlight hp aku. Aku suluh. Haih, plug tercabut rupanya. Aku bengang lah!
Takkan tgh tidur pun nak jimat elektrik juga sampai nak kena tutup kipas cabut plug bagai?
😡👊
YOU ARE READING
Cerpen Pengalaman Satu Perkataan
HorrorAssalamualaikum. Okay, utk first time publish cerita, aku rasa nak publish cerita pengalaman aku lah. Takseram. Masih boleh dianggap bacaan ringan. Lg seronok baca tgh malam. Jgn lupa add to library utk notification updates. Lastly, jgn lupa follow...