Kejap

240 7 0
                                    

Okay, mcm aku janjikan td. Ni cerita jadi tadi petang nak ke maghrib.
Disebabkan hostel aku tandasnya sumbat mcm hapee je. Dgn air tak surut ke dlm lubang maka kiteorg terpaksa guna tandas hostel sebelah. Hahaha! Ya, mmg dikira menceroboh. Tp sebabkan takde sesiapa lg yg duduk situ, kiteorg tumpanglah kejap sementara intake seterusnya masuk.
Masa ni aku pi lah tandas hostel sebelah. Aku pi sorang jelah. Nak takut apa? Siang lg pun. Aku pun pi lah. Melunaskan apa yg tak tertahan.
Dah tgh selesai tu, ada org ketuk pintu. Oh, aku ni kalau pi situ sorang, aku kunci pintu masuk. Ya lah, kot tetiba org pecah masuk ke, tak ke naya?
Masa tgh dengar org ketuk pintu tu, aku syak lah tu housemate aku nak pakai tandas juga. Aku pun suruhlah dia tunggu jap.
Dah siap tu, aku buka lah pintu nak balik hostel aku. Tp takde siapa. Aku syak jelah housemate aku nak blah dulu sbb malas tunggu.
Aku pun masuklah dlm hostel aku. Housemate aku ni tegurlah "lamanya pi tandas?"
Aku tak balas, tp aku tanya balik "Kak P ada dtg ketuk ke td?"
Dia geleng kepala. Aku ceritalah aku dengar org ketuk nak masuk tp aku tak buka.
Dia pun menyeringai lah. Dia kata "yg cerita apahal? Mmg nak pi tandas ni tp takde lah pula pi ketuk pintu tadi. Lahai, dahtu mana berani nak pi sorang ni."
Aku senyum jelah. Aku blah baring atas katil member aku, tinggalkan Kak P sendiri dkt meja belajar dia.

Cerpen Pengalaman Satu PerkataanWhere stories live. Discover now