Ik hef mijn knie in de lucht en wil hem naar voren schoppen, maar ik wordt ruw weggetrokken door twee armen die me bij mijn middelpakken waardoor ik nu in de lucht loop te trappen.
'Laat me los! Ik moet dit verdomme afhandelen!' Krijs ik.
Mike pakt mijn board en schud verontschuldigend zijn hoofd naar Jayden. Daarna gooit hij me over zijn schouder en neemt me mee naar een tafeltje en zet me neer. 'Mike wat deed je nou, ik had hem bijna op zijn plek gezet!' Ik kijk hem kwaad aan.
'Je moet dat gewoon niet willen Nik! Ik heb van Quin gehoord dat het niet zo'n lieverdje is!' Nu is het zijn beurt om kwaad te kijken. 'Ja en ik kan prima voor mezelf opkomen hoor!' Bijt ik hem toe. 'Nikki hoe oud was je ook al weer!''Dag Mike!' Ik zwaai naar hem en storm met mijn board de kantine uit.
'Mevrouw Foster, waar gaat u heen?' Miss Field kijkt me vragend.
'Ja ik uhm, ja uhmm.' Stotter ik.
'Kom mee je, er gaat iets verteld worden over de sportcompetities!'
Ik sjok achter miss Field aan en ga weer bij Milla en Roxy zitten. Mike negeer ik de komende tijd.
Ik roer door mijn nasi met kip en satésaus, omdat ik totaal geen eetlust meer heb.'Nikki!' Sist Roxy.
'Wat?' Vraag ik.
'Waarom zit Jayden Greenwood je aan te staren?'
'Jayden? Die kijkt vast naar jou.'
'Nee echt niet! Hij kijkt... Nee wacht! OMG hij komt hier heen!' Roxy slaat een hand voor haar mond.
'Hallo schoonheid!' Fluistert hij in mijn oor.
'Jayden flikker op.' Sis ik.
'Jongens en meisjes! Ga allemaal even zitten!' De directeur tikt een paar keer op de microfoon en Jayden wurmt zich tussen mij en Milla, 'Zoals jullie weten zijn er voor bepaalde sporten waaronder voetbal, hockey, basketbal en turnen wedstrijden. Alle 1e teams doen daar dan ook aan mee!'
Er barst gejuich los, maar ook veel geroezemoes. Vooral kinderen die in het 2e team zitten zijn kwaad en teleurgesteld.
'Dan zullen we nog veel samen trainen gaan babe.' Fluistert Jayden. Quin geeft me een paar bezorgde blikken, ik schud mijn hoofd en concentreer me weer op de directeur.
'Jullie zullen morgen in de mentorlessen jullie roosters krijgen. Als jullie klaar zijn mogen jullie gaan, fijne avond nog!'
Ik sta op, pak mijn board en rijd naar mijn kamer. Ik hoor voetstappen achter me maar negeer ze. Ik ren de trap op, wat nog knap lastig gaat met een ding van 10 kilo. Als ik op de 2e verdieping ben moet ik even op adem komen, oké mijn conditie is niet heel slecht ofzo maar ook weer niet geweldig.
'Dus jij dacht dat je zomaar van me af was?' Jayden' stem klinkt dreigend.
'Wat wil je doen dan?' Vraag ik en draai me om, 'Ik denk niet dat je in een goed daglicht komt te staan als men weet dat je meisjes verrot slaat!'
'Wacht? Wat!' Hij kijkt me ongelovig aan, 'Serieus wat heeft Quin allemaal vertelt!'
'Laat hem er even buiten oké!'
'Heeft hij echt vertelt dat ik meisjes sla?' Hij kijkt nog steeds ongelovig.
'Nee, maar waarom zou je me anders volgen?'
Hij wiebelt met zijn wenkbrauwen. Ik ril en draai me om om weg te lopen, maar Jayden pakt mijn arm beet en trekt me terug. 'Prinses zo makkelijk kom je niet van me af!' Sist hij verleidelijk in mijn oor.
'Mike is er niet om me weg te halen dus ik zou maar oppassen.' Het moet dreigend klinken, maar ik zie hem grijzen, 'Ik dacht dat ik vanochtend nog een klootzak was?'
'Was je ook maar toen had ik je nog niet zo goed bekeken!' Zijn blik glijd over mijn lichaam en meteen voel ik me ongemakkelijk. Ik ruk me los uit zijn greep en rijd naar mijn kamer. De klootzak! Wie denkt hij wel niet wie hij is de koning van Shiba?!
** (Tijdsprong naar de volgende dag haar laatste les😁)
Eindelijk een leuke les: Muziek.
Hier oor hadden we een blokuur Frans. Wie bedenkt het een blokuur!
Helaas is Milla vandaag ziek, maandelijkse probleempje en ze heeft er erg veel last van. Dus zit ik alleen verveeld naar mijn boek te staren. Wat boeit mij het nou of het een halve of een kwart noot is. Het kan ook zijn dat ik het doodsaai vind omdat ik al noten kan lezen vanaf mijn zesde toen Mike en ik allebei een gitaar kregen om mee te spelen. Toen we 9 en 11 waren gingen we covers op YouTube zetten en dat is best een succes geworden, een filmpje heeft 786.453 views en ons kanaal heeft 101.456 subs, maar daar zijn we eigenlijk alleen in Nederland bekend mee.'Welke noot is dit mevrouw Foster!' Zegt miss Mulder boos.
'Uhm, een hele noot en een G?' Opper ik.
'Dat weet u dan weer wel!' Ze draait zich weer om en ik draai geërgerd met mijn ogen.
'Dan nu de opdracht!' Zegt miss Mulder 10 minuten en heel wat insta-posts later, 'Jullie gaan in tweetallen p, die ik heb gemaakt, een liedje spelen op een instrument en daarbij zingen.' Dit kan nog best leuk worden denk ik bij mezelf.
'Dan nu de tweetallen!' Vervolgt ze haar verhaal, 'Milla en Mackenzie,' (Arme Milla) 'Yannick en Kirsten, Cloe en Hayden, Nikki en Jayden,'
Ik staar haar met open mond aan en laat mijn hoofd dan met een knal op tafel vallen.
DIT KAN TOCH NIET WAAR ZIJN!'Alles goed?' Klink miss Mulder bezorgt.
'Ja hoor prima!' En ik laat me dieper in mijn stoel zakken, ik kijk opzij en ja hoor daar zit Jayden triomfantelijk te grijnzen.
________________________Hoe zouden jullie op dat moment gevoeld hebben?💕
xoxo mij
JE LEEST
Hockeygirls v.s Voetbalboys
Teen FictionDaar sta je dan in een ander land, met je broer voor een grote, hele grote school. Verder niemand. Hoe ga je dat oplossen? Jongens, hockey, jongens, voetbal, school en nog meer jongens. Hoe houdt Nikki haar leven een beetje normaal? ♥️ Hoogste rank...