"Kak Ida boleh saya masuk bilik Mimi?" Afiq meminta izin ibu Mimi sebelum masuk.
Ibu Mimi mengangguk.
Afiq memulas tombol pintu bilik Mimi.
'Ya Allah, rindunya aku dengan Mimi' mengalir air mata Afiq apabila melihat sekeliling bilik Mimi.
"Abang rindu Mimi" Air matanya semakin deras.
Afiq duduk di birai katil Mimi. Dia mengangkat bantal Mimi untuk mengambil diari yang Mimi kata kan sebelum dia menghembuskan nafas terakhir.
Afiq membuka diari itu.
Afiq membaca satu satu muka surat diari itu. Air matanya tidak berhenti mengalir.
Afiq hanya baca setengah daripada diari itu. Yang selebihnya dia akan sambung di rumahnya.
Afiq memeluk erat diari itu. Di ciumnya diari itu.
'Abang pun sayang Mimi. Abang minta maaf. Abang sayang Mimi' Afiq mencium lagi sekali diari itu.
Afiq mengelap air matanya sebelum keluar dari bilik Mimi lalu pulang ke rumahnya.
Afiq duduk di sofa di ruang tamu rumahnya.
Dia menyambung baca diari itu.
Pada muka surat terakhir yang bertulis ada tertulis 'abang bukak muka surat last sekali. Mimi ada letak surat kat situ. Abang tolong janji dengan Mimi jaga diari ini sampai mati'
Afiq buka muka surat last sekali. Afiq mencabut kertas yang di tampal dengan stapler.
ABANG, ORANG SAYANG ABANG SANGAT SANGAT. HAHAHA MESTI MACAM BODOH JE ABANG BACA DIARI NI KAN? SEBENARNYA ORANG NAK ABANG TAU PERASAAN ORANG MACAM MANA, SEBAB TU ORANG SURUH ABANG BACA AND SIMPAN DIARI NI SAMPAI MATI. ABANG JANGAN SEDIH SEDIH TAU. ABANG CARI LAH ADIK ANGKAT BARU. AND SAYANG LAH ORANG BARU TU MACAM MANA ABANG SAYANG ORANG TAU. ATAUPUN KASIH SAYANG ABANG UNTUK ORANG BAGI PADA WIFE ABANG. MASA ABANG BACA NI, MASA ORANG DAH TAK ADA KAT MUKA BUMI. WALAU PUN ORANG DAH TAK ADA, TAPI ORANG NAK ABANG TAU YANG ABANG SENTIASA ADA DALAM HATI ORANG. ORANG SAYANG ABANG! INSYA ALLAH KITA JUMPA KAT SYURGA.
SALAM SAYANG,
MIMIAir mata Afiq mengalir lagi sekali. Afiq menyimpan diari itu di dalam almari bajunya.
'Abang janji, abang simpan diari ni sampai mati'
END
Vote and comment dialu-alukan.
YOU ARE READING
My Crush!
RandomAfiq ialah jiran kepada Mimi. Pada mulanya Mimi sangat benci dengan Afiq. Tapi lama kelamaan timbul rasa sayang. Silalah baca My Crush! Untuk ketahui kesudahannya.