בגלל שאני גבר

534 64 46
                                    

״לי מותר כי אני גבר״ הבטתי בידיד שלי בהלם מנסה לעכל לכמה שניות את מה שאמר. שוב פעם בכיתה שלי התחיל ויכוח על למה לבנות לא מותר לבוא עם שורטים לבית ספר, רק לפני כמה ימים היה כול כך חם שסירבנו להיכנס לכיתה וכשהבנות העלו את הנושא של השורטים זה התגלגל לויכוח סוער בין כול התלמידים.
כמובן שעלו כמה טעיונים נגד: יש תלמידים דתיים בבית ספר וזה לא יהיה להם נוח.
ישנם בנות שינצלו את זה וישנו את תלבושת בית הספר לחלוטין וזה לא נאה לעין.
את כול זה הייתי מוכנה לקבל רק לא את הטיעון הבא של המורה שלי שהוביל אותי לויכוח שנגמר בצעקות עם ידיד טוב שלי.

״בחורה שלובשת שורט קצר יכולה לעורר מחשבות אצל גבר ולהשפיע עליו ועל ההישגים שלו בלימודים״ עכשיו אני שואלת אותכם האם זה באמת אשמת הבנות שהגבר לא מסוגל שתהיה לו אפילו טיפת שליטה עצמאית? הרי אני לא נועצת מבטים במפשעה של הבנים בכיתה שלי ואני יכולה להבטיח לכם שלא פעם ולא פעמיים חצי מהבנים בכיתה שלי הורידו חולצה באמצע השיעור כי היה חם והנה ההשגים הלימודיים שלי לא נפגעו.

למרות שהצגתי את הטענות האלו למורה שלי היא המשיכה בדעה שלה מסרבת לקבל את דעתי וקטע את הדיון, בגלל שהבנתי שזה מאבק אבוד נאנחתי ופניתי לחברה שלי שכרגע ניהל דיון סוער משלה עם ידיד טוב. כמובן שרציתי לדעת למה נראה שעוד שנייה היא קופצת עליו אז שאלתי בשיא התמימות על מה כול העניין ותוך שנייה מצאתי את עצמי נאבקת בדחף לסטור לו.

מבלי שום בעיה הוא פנה אליי ואמר את הדבר הכי מטומטם ששמעתי שיצא מהפה של גבר אי פעם: ״נשים שלובשות שורט דורשות תשומת לב שיכולה להיגמר בצורה לא טובה, יש סיבה לכך שקוראים להם שורט דפוק אותי״ מבלי לחשוב פעמיים קראתי לו אידיוט.

הוויכוח שלנו נהיה ויכוח כיתתי והופתעתי לגלות כמה מהבנים חושבים כמוהו, כמובן שהיו צדיקים בסדום שקראו לה בשמם, מטומטמים אבל מבחינתי זה לא היה מספיק, לא היו מספיק צדיקים.
אחרי שהמורה החליטה להתערב ידיד שלי הרים את היד בשביל ״לנהל דיון כמו אנשים בוגרים״ כמו שהמורה שלי ציינה את זה.

״אני לא אומר שכול בחורה ששמה שורט היא שרמוטה אני כן אומר ששורט שם רעיונות בראש של גבר ואם בשביל למנוע את זה צריך לא לתת לבנות לבוא עם שורט אז מה?!״ באופן מיידי היד שלי עלתה למעלה ויכולתי לראות שהמורה שלי שוקלת אם לתת לי לדבר הרי רק לפני כמה שניות צרחתי עליו כמו משוגעת אבל לבסוף היא נתנה לי רשות דיבור.

״אז אתה רוצה להגיד לי שכול בחורה שאי פעם הוטרדה מינית, נאנסה או סתם התייחסו אליה כאובייקט מיני זה באשמתה?״ הוא פתח את פיו לענות לי אבל לא הנחתי לו. ״אני מצטערת אם המחשבה שלך כול כך שטחית שברגע שאתה רואה רגליים של בחורה כול דבר אחר נעלם אבל אם כבר הבעיה פה לא נמצאת אצל הבחורה אלא אצלך, ואם ההנהלה כול כך דואגת ממקרים כאלה הנה רעיון קחו את כול הבנים בבית ספר הזה ולמדו אותם להיות גברים ואני לא מתכוונת סוג הגברים שהם חושבים שהם בגלל שהם שכבו עם בחורה אלא לגברים אמתיים שמכבדים נשים. ולכול אלה שאומרים שאישה שלובשת שורט היא זולה אני מאמינה שיש לכם לפחות אחות, בת דודה, אחיינית אפילו דודה שאתם קרובים אליהן והם לובשות שורט אז השאלה שלי אליכם אם חס וחלילה יעשו להם משהו זה יהיה באשמתן?״ הבנים שתקו לכמה שניות ואז הכיתה רעשה.

ואני שתקתי מאזינה לשטויות שיוצאות מהפה שלהם ולא מצליחה להבין איך לעזאזל זה בסדר שגבר במאה ה21 יחשוב שלבחורה אסור ללבוש שורט כי היא בחורה ואם היא כן תלבש אותו היא נחשבת זונה.

עכשיו אומנם אני פמיניסטית אבל אני גם הוגנת, לא כול הגברים הם ככה אבל רובם כן והגיע הזמן להגיד להם את זה: מה שלכם מותר גם לבחורה מותר!
תעכלו את זה, תבינו, ותפנימו. אישה שלובשת טיפה חושפני ויפה לא עושה את זה בשבילכם היא עושה את זה בשביל עצמה, אישה שמחייכת לא דווקא עושה את זה לכיוונך, ואישה שאומר לא זה לא סתם בשביל לשחק אותה קשה להשגה אלא זה בגלל שהיא:
לא מעוניינת!!!

אז בקיצור אחרי כול הקיטור הזה יש לי רק דבר אחד להגיד: אל תתנו לשום גבר לגרום לכן להרגיש לא בנוח, להגיד לכן מה ללבוש ומה לעשות כי בסופו של דבר אנחנו שולטות על הגוף שלנו ואם זה נותן לגברים רעיונות מסויימים אז הגיע הזמן אדוניי הנכבדים לשנות את אופן המחשבה שלכם.

קטעים קצריםWhere stories live. Discover now