אני מתוסכלת!!!!!!!!!!! פשוט מתוסכלת מה לכול הרוחות עובר על המדינה שלנו?! מתי איבדנו את המשמעות של המילה פשע?
רצח זה דבר מקובל, להרביץ לאדם כמעט עד מוות בגלל שהוא האכיל את החתולים- מקובל, לאנוס בחורה בגלל שלבשה שורט ומחשוף- מקובל ועכשיו הגענו לשיא.
אדם שהוגשו נגדו 11 תלונות על הטרדה מינית ואישום אחד באונס מקבל שישה חודשי עבודת שירות. והאמת יש לי רק דבר אחד להגיד על זה: מה לעזאזל?!!
מה עובר על מערכת המשפט שלנו?! איפה הצדק?! אתם יודעים מה באמת מרתיח אותי? הנימוקים שהשופטים נתנו שכאשר שאלו אותם על גזר הדין, הם טענו שיש להקל על העונש של האנס, בגלל שהוא שמר על קשר לאחר המעשה עם הקורבן ואני שואלת על מי הם מנסים לעבוד?.
נו באמת, אני לא יכולה להאמין שיש סיכוי קלוש שהם באמת מאמינים בזה?! איזו אישה שפויה בדעתה תשמור על קשר עם הגבר שאנס אותה? הגבר שגנב חתיכה ממנה שהיא לעולם לא תחזיר?. יודעים מה גם אם היא שמרה על קשר איתו זה לא הופך את זה לבסדר! אתם לא יכולים לשפוט אותה! עד שדבר כזה נוראי יקרה לכם אף אחד לא יכול לשפוט אותה!.
הסיבה השנייה שהם ציינו להקלת העונש היא שהוא לא הרביץ לה, בגלל שהוא לא חבט בה עד אובדן הכרה מגיע לו פרס, נו באמת, גבר ששוקל כפליים מבחורה, שגדול פי שניים, וחזק פי שניים ממנה לא חייב להשתמש במכות בשביל להכניע בחורה.
עכשיו הגענו לדובדבן שבקצפת, השופטים ברוב טוב ליבם רצו לסיים את המשפט מוקדם בגלל שהם דאגו לשם הטוב, לא של הקורבן, לא חס וחלילה אלא לשם הטוב של האנס, הרי לא נרצה להרוס לו את החיים! הוא חף מפשע הוא לא עשה כלום הוא רק אנס אותה, זה לא שהוא הרביץ לה או משהו.
אני פשוט לא מסוגלת לקלוט מה קורה במדינה שלי באמת שלא.
איפה הצדק? איפה החוקים? פעם היינו חיים בעולם של שחור לבן, כן ולא. ידענו מה אסור ומה מותר והיום? אנחנו חיים בעולם של אפור, צהוב, אדום, סגול, כול כך הרבה צבעים, כול כך הרבה אפשרויות שלאורך הזמן הקווים נעלמו, המותר והאסור התחלפו והחוקים השתנו כך שיתאימו לרצונו האישי של הפרט.
המקרה הזה רק אחד מבין רבים, אני לא יכולה להתחיל לחשוב כמה אומץ וכוח נפשי זה לקח לבחורה הזאת לקום ולהעיד, לחוות מחדש את הרגעים הכי נוראיים בחיים שלה, את הרגעיים בהם היא הייתה חסרת אונים, שאף אחד לא היה שם בשביל לעזור לה, הרגעים בה נלקח ממנה משהו שהיא לעולם לא תוכל להשיב לעצמה.
היא עברה את כול הרגעים האלה רק בשביל שאותו גבר שאנס אותה יוכל להשתחרר לחופשי עם עונש מזערי של ששת חודשי עבודת שירות.
אני לא אומרת שכול מערכת המשפט והצדק שלנו מעוותת, אני מורידה כובע בפני השוטרים שכול יום מסכנים את חייהם עבורנו, עבור השופטים שכן שופטים בצורה הוגנת ועבור הצבא שלנו שעובד ימים כלילות בשביל להגן עלינו אבל לצערי זה לא מספיק, אני ממש מפחדת שלעולם זה לא יהיה מספיק.
כי העולם שאנחנו חיים בו עכשיו? הוא עולם מפחיד, הוא עולם שאני לא רוצה שהילדים שלי יחיו בו, זה עולם שאני מפחדת לחיות בו!.
זה עולם שאני מקווה שישתנה, עולם בו הדעה הקדומה לא קיימת, שצבע העור לא משנה, ושכולם נשפטים על פי המעשים שלהם ולא לפי כמות הכסף שיש להם בבנק. עולם בו כולם שווים בעיניי החוק, עולם בו אדם שאנס, ורצח יקבל את העונש המקסימאלי. כי כן, בעיני אונס זה רצח אבל מהסוג האכזרי והגרוע ביותר כי אותו אדם, גבר או אישה יאלץ לחיות עם מה שעבר כול יום משארית חיו, תמיד ייאלץ להביט מעבר הכתף במיוחד שהוא יודע שהוא חופשי ויכול לעשות את אותו הדבר שוב לאדם אחר ואתה פשוט לא יכול לעשות כלום כדי לעצור אותו.
אני יודעת שזה נושא קשה, ויודעת שיכול להיות שעצבנתי מישהו אבל פשוט לא יכולתי לשתוק, אני חייבת להוציא את התסכול שלי. אני אומנם חיה בהשליות אבל אני באמת מקווה שנגיע לרגע הזה, לעולם הזה גם אם לא אנחנו אז הדור הבא.
7*
YOU ARE READING
קטעים קצרים
Short Storyהיי אז זה בעיקר יהיה רצף של קטעים קצרים לא יהיה שום קשר בין קטע אחד לשני ואני מאוד מקווה שתהנו מזה :)