חיי אדם הם לא הפקר!

339 45 16
                                    

אוקי הפעם זה לא הולך להיות מנוסח, הפעם זה לא יהיה נחמד, הפעם זה אך ורק בשבילי לפרוק זעם.

איזו מן מדינה אנחנו? ממתי אנחנו מפקירים את הילדים שלנו?! ממתי זה בסדר לצלוב ילד (כן, כן כי זה מה שהוא ילד בן 19) לפני שנעשתה חקירה!
אני מדברת על החייל המסכן שעשה את מה שעשה בשטח כשלפני כמה שניות הוא נאבק במחבל.

אני לא יודעת מה קרה, אני לא באה לשפוט את המעשים של החייל בשטח לכול הרוחות אני לא הייתי באה לשפוט גם את המדינה אם הם היו פועלים נ-כ-ו-ן!

אם המדינה הייתה בא ועורכת לחייל הזה משפט הוגן, לכול הפחות, היית אומרת בסדר אבל לצלוב ילד בן 19 בגלל שהתקשורת מפעילה עליכם לחץ? איך אתם לא מתביישים?!.

אתם שיושבים במשרד ממוזגן, אתם שמביטים בהכול ממרחק בטוח. איך אתם מעזים לשפוט מעשה של מישהו שחיו נמצאים בסכנה בכול יום ויום לפני שכול העובדות אצלכם ביד.

אתם רוצים לציין את העובדות שנמצאות בסרטון שכול כך מיהרתם להתחבא מאחוריו בסדר: עובדה מספר 1: אנחנו רואים חייל מובל לאמבולנס לאחר שמחבל דקר אותו.
עובדה 2: אנחנו רואים את אותו מחבל שוכב על הרצפה (נכון) אבל אנחנו גם רואים אותו מכוסה במעיל חורף עבה שמסתיר את גופו בימי קיץ חמים.
עובדה 3: אנחנו רואים אותו זז
עובדה 4: אנחנו שומעים את הירייה.

עכשיו בדיוק כמו שאתם מיהרתם להסיק מסקנות כך גם החייל והוא פעל. אתם יודעים אבל מה ההבדל בינכם לבינו? הוא פעל לאחר שראה את החבר שלו נדקר, הוא פעל לאחר חודשים של טרור ואינספור הרוגים, הוא פעל בשביל להציל את עצמו ואת האזרחים והחיילים שהיו מסביבו.
אתם? אתם פעלתם בשביל להציל את ״המוניטין״ שלכם, בשביל להציל את המשרות שלכם, בשביל שתוכלו לצאת באור חיובי בעיני העולם כולו שלא היה מהסס לירות במחבל אבל לא במטרה לנטרל אל במטרה להרוג.

אני בתור נערה שעומדת להתגייס לא חושבת פעמים אם להתגייס, כי אני מתכוונת לשרת את המדינה שלי אבל אני כן אחשוב פעמיים ותמיד אסתכל מאחורי הכתף שלי.
לא בגלל שאני חוששת שמחבל ידקור אותי מאחורי הגב אלא בגלל שאני חוששת שהממשלה שאמורה להגן עליי תעשה זאת.

אותה ממשלה שמבקשת ממני לתרום 2-3 שנים, אותה ממשלה שמבקשת ממני לסכן את חיי על בסיס יום יומי, אותה ממשלה שמבטיחה שאנחנו לא נהיה הפקר היא מה שלבסוף מאכזבת וצר לי לומר זאת במציאות של היום יש תחושה שלממשלה יש מסר אחד ברור:

דם יהודי הוא הפקר.

אז הנה יש לי חדשות אליכם, דם יהודי הוא לא הפקר! חיו של חייל הוא לא הפקר! אתם הממשלה אמורה להגן על אזרחים שלכם אז לכול הרוחות תתעוררו ותעשו את התפקיד שלכם או שנבחר מישהו אחר שיעשה את זה!

קטעים קצריםWhere stories live. Discover now