My Pain ( eps 1 )

1.8K 130 3
                                    

Aku mengenggam cermin mata berbingkai tebalku. Perit sekali rasanya. Aku benci perasaan ni. Mulai saat ini aku bukan lagi Yoon Ji Ae yg lemah. Aku akan berubah demi kau, Byun Seol.
"Saya akan balas dendam untuk awak " ujarku seraya meminggalkan tempat perkuburan milik Byun Seol.

Aku pulang ke rumah. Tpi kali ini ku bawa dendam yg membara. Ibu kandung ku yg entah lah lebih kejam dri seorg ibu tiri menegur ku kasar.

"Hoi Ji Ae ko ingt ni hotel ke. Kluar masuk sesuka aty..ko pergi basuh pinggn skang.." sambil menunjal kepala Ji Ae.

JI Ae menjadi baran. Dia tidak boleh mengawal kemarahannya lagi. Kali ini dia sudah tidak peduli siapa yg berada dihadapanya. "Eih pompuan ko pikir kepala aku bola ke apa .? " Ji Ae menjawab kasar.

"Ouh ko dah brani lawan kan.. " kata eommanya.

Aku tersenyum sinis memandang wanita 40 an itu. "Kau dengar sini mulai skang aku bukan anak kau lagi. Dan aku x kan tinggl kat sini lagi. Enjoy lah kau sorg2. ! " aku berlalu pergi dengan puas. Aku biarkan wanita itu terkulat-kulat. Barangkali mahu mentafsir kata2 ku tadi.

Aku mengeluarkan beg pakaian aku lalu mula memunggah pakaianku. Aku susun semua pakaianku didalam bagasi itu. Setelah habis mengemas segalanya aku menyeret keluar beg pakaian ku. Walaupun berat hati. Aku terpaksa. Aku harus bebas dri kancah prnderitaan ini.

Sebelum aku keluar dari rumah, eomma ku sempat berkata padaku.

"Bagoslah kau nk pgi hilang beban aku nk tanggong kau.." ketawanya sendiri.

Tanpa menghiraukan eomma aku kluar dri rumah lalu menuju ke rumah banglo milik mendiang Byun Seol. Ya aku tinggl dirumahnya. Itulah amanatnya, sebelum dia meningglkan aku dia menitipkan rumah banglo bersaiz sederhana itu kepada ku. Dia tahu akan penderitaan yg terpaksa aku tanggung.
Aku memandang rumah banglo sedrrhana milik Byun Seol itu. Sesungguhnya aku tidak mahu masuk akan tetapi teguran dari ahjussi Kim . Pemandu kepada Byun Seol. Maklumlah Byun Seol adalah ank tunggal krluarga Cha. Selepas ibu bapanya pindah ke kanada dia tinggl bersendirian di rumah ini. Sebelum dia meninggal dunia, kata ibu bapa Byun Seol, dia meminta ibu bapanya menyerahkan kunci rumah ini kepada aku. Ibu bapanya juga kelihatan tenang sahaja pabila berdepan dengan ku. Mereka baik sekli..mereka juga memujuk aku agar tidak terasa akan pemergian Byun Seol.

Malam bertukar siang. Sejak semalam aku tinggal di rumah ini. Layanan terhadapku adalah yang terbaik. Mereka melayan aku dengan baik. Mereka yg aku maksudkan ialah Ahjussi dan ahjumma kim. Penjaga rumah itu.

Hari ini hari persekolahan . Akan tetapi aku malas mahu ke sekolah. Aku masih lagi bersedih tentang pemergian Byun Seol. Aku turun ke dapur untuk bersarapan.

"Anyeong cik muda. Marilah makan. Ahjumma masak spesel untuk cik muda."

"Ahjumma kan ji ae dah ckp jangan panggil ji ae cik muda pnggil ji ae je.."

"Mana boleh cik muda. Ni amanah mendiang tuan muda Byun Seol. Ok lah makanlah. Ahjumma tau kmu x kesekolah harini kan. "

"Hmm nae. Ahjumma . Ahjussi mane??'

"Ahjussi kat luar cuci kereta kot."

"Ouh ji ae pgi tegur ahjussi jap k."

"Nae. Tpi karang cik muda masuk tau kang jatuh skit plak."

"Ish x de lah..ji ae kuat lah ahjumma"

Kata2 ku disambut tawa ahjumma. Aku keluar dri rumah lalu menegur ahjussi kim.

"Anyeong ahjussi!"

"Eih cik muda. Anyeong. "

"Ahjussi hri ni ji ae nk kuar tau..nnt ahjussi ikut bleh. ?"

"Bleh je. Bla cik muda nk kluar? Ahjussi siapkan kereta. "

"Lagi tiga jam. Ahjussi jgn slh faham. Ji ae nk brubah je dri imej ni."

"Aish ahjussi x pikir lain lah..lgi pun klu Ji ae nk tau. Tuan muda Byun seol suruh ahjussi nn ahjumma tolong Ji ae apa 2 sja yg Ji Ae mahu "

"Ouh. " aku mengangguk perlahan. Sejujurnya aku terharu . Byun seol sanggup menolong aku. Walhal aku dengan dia tidak mempunya sebarang hubungan.

Aku mengenakan baju t-shirt lengan panjang berwarna putih lalu memakai seluar jeans fit hitam dan aku kenakan dengan snowcap hitam. Kaca mata hitam berbingkai tebal itu tidak kusentuh lagi. Aku mula memakai contact lens. Hadiah dri Byun Seol suatu masa dahulu.

Flshback.

"Ji Ae!! Saengil chukkahae!! " byub seol memeluk aku erat.

"Gumawo byun seol!!" Aku membalas pelukannya.

"Ji Ae nh hadiah!!"

"Eo..mwoya igae??"

"Bukak jelah.."

"Arasseo.. arsseo.."

Buntang mata aku melihat isi kotak kecil berwarna ungu warna kesukaan ku. Sepasang contact lens. Aku memandang Byun Seol meminta penjelasan..dia yang seakan mengerti menjelaskan kepadaku.

"Macam ni. Aku sebenarnya x snggup tgok kau pakai spek kau yg besar nih. Dah mcm ahjumma dah kau tau. Lagipun kau pon dh bnyk kali tukar spek kan sebab patah dikerjakan si Namjoon n the gang tu' "

"Sampai hty ko ckp aku ahjumma" aku tertawa. Aku dh selalu mendengar perkataan ahjumma dri mulut byun seol. "Alah aku mls lah nk pakai bnda ni. Aku mne sesuai nk pakai bnda ni."

"Spe ckp x sesuai..buta kot manusia yg ckp tu"

"Apsal lak?"

"Ko cantik ape...cuma ko x seksi " byun seol memandang kearahku lalu tersenyum jahat penuh makna.

"Eih eih..nk kena le.."

Kami ketawa bersama. Itulah memori terakhir aku dh byun seol selepas aku dpt tahu tentang penyakit nya yg sudah ditahap yang terakhir ..tambahan pula dia sering dibelasah oleh geng namjoon yg dikenali sebagai BTS.

End flasback ..

"Cik muda!!'

Laungan ahjumma kim menyentak aku. Aku menyahut lalu turun kebawah. Harini aku nekad untyk mengubah diri aku yang . Aku akn membalas dendam kepada org yg telah membuat aku menderita. Aku juga akn balas kembali perbuatan namjoon dan gang nya yg telah membelsah Byun Seol. Kerana itu juga salah stu faktor byun seol tidak dapat melawan penyakitnya. Antibodinya lemah kerana dibelasah teruk.

Tunggulah korang. Korang x knal aku. Aku akn balas dendam terutama kau Kim Namjoon.

Tbc...

Author:

Ommo~ apa yg namjoon buat kat ji ae smpai ji ae berdendam ni. Kesian byun seol. Teruskan bca ff. Klu rjin singgh kat button vote kjap..heh tq spe yg rjin bca ff x seberapa ni nah..muah ..muah..╮(╯▽╰)╭

(C) My PainWhere stories live. Discover now