Akhirnya Ji Ae habis memasak . Ji Ae menghidang semua makanan di atas meja. Selepas itu dia memangil rakannya untuk makan.
Ji Ae pov ..
Huh dah siap pon...akhirnya penat ku brakhir...
"Korang..jom lah mkn..mkanan dah siap..!!" Laung Ji Ae.
Semua yang ada di ruang tamu bergegas ke dapor.
"Wah . !!! Mashitta!! " jerit jhope.
Aku menggeleng kepaa melihat telatah jhope. Yang lain juga begitu.
"Thanks Ji Ae masakkan kat kitorang .." ujar Jungkook lalu meletakkan tangannya diatas bahuku.
"No problem lah..ni Ji Ae...chef terkenal dkt korea ni .." sambil melemparkan senyuman kepada jungkook.
"Eleh...aku pon bleh masak lah.." kata namjoon. "Dah lah jungkook..yang ko pgg bahu dia lelame but pe..x mlu ke..dia tu pompuan.." celah namjoon lagi.
"Elele..jeles eihh.." usik v.
"Haih lah korang x nk mkn ke??" Tanya ji ae.."penat aku masak tau x??" Mucung JI Ae.
"Nak!!" Ujar mereka serentak.
End pov.
Mereka makan sambil berbual. Semua sibuk bergelak-ketawa kecuali Ji Ae. Ji Ae senyap sahaja.
Ji Ae:
Aku harap namja tu x kcu aku lagi. Tpi dia sape..aku btol2 nak tau...haih lah..aku kna siasat ni..!!
"Ji Ae??" Panggil seseorang.
"Ah nae??" Tanya aku.
"Ji ae..kau ni asyik termenung je..ko pahal.. patah hati ke??" Usik v.
"Banyaklah patah hati. Aku patahkan kaki kau kang.." marah ji ae..
"Macam.brani..." usik v lagi..
"Aku sepak kau kang..hilang ke planet pluto tu. kau nak ke??"
"Bleh gak..aku nk jumpa family aku kat sana.."
"-_- !!" Ji ae memandng v dengan muka sakit hati.
"Aku gurau jelah.."..gelak v.
"Kau merepek lagi aku rendam kau dalam minyak panas.." ugut ji ae
"Sampai haty ."
"Ceih.."
Selepas selesi makan . Ji ae mengemas meja bersama Eunyoung. Mereka memyiapkan kerj itu dengan cepat. Apabila sudah selesai. Mereka duduk menonton televisyen bersama yang lain.
"Knape korang tgok hagemaru??" Tegur Ji Ae.
"Ntah v ni...dia yg bukak.." marah jungkook.
Ji ae menggelengkan kepala apabila lihat v, jimin , namjoon , suga dan jhope ketawa melihat hagemaru. Nasib ad kawan perangai seperti budak berumur 3 tahun.
Ji ae melabuhkan punggungnya diatas sofa. Eunyoung juga, Dengan sengaja menolak ji ae ketepi merapati namjoon di sebelahnya agar dia boleh duduk disebelah ji ae. Ji ae berada ditengah-tengah antara eunyoung dan namjoon.
Sedang asyik menonton tv. Satu panggilan masuk kepada telefon Ji Ae.
ji Ae pov.
Aku sedang asyik tengok tv tiba-tiba sahaja ad panggilan masuk. Aku melihat diskrin telefon yang memaparkan nombornya.
YOU ARE READING
(C) My Pain
FanfictionAsyik dibuli.. asyik dihina...dirumah disekolah.. sama je...kat sekolah aku dibuli oleh 7 namja yg..tah lah...kejam... dirumah..sejak kematian appa aku didera oleh ibu kandung ku sendiri..tanpa aku tahu sebabnya...mujur ad org yg masih baik dgnnya...