My Pain (eps 2)

1.1K 101 3
                                    

Kereta ahjussi kim meluncur laju dijalan. Sesekali ahjussi memgerling ke belakang. Mengintai perbuatan Ji Ae barangkali. Ji Ae pula hanya memandang kejalan dengan perasaan kosong. Akhirnya ahjussi kim bersuara bagi mecahkan suasana senyap itu.

"Cik muda?? Cik muda okay ke?"

"Ah.. nae sya ok ahjussi..emm ahjusdi nk bawak sya gi mne? "

"Ouh.lupa nk kasi tau..kita pgi xxx mall beli contact lens cik muda. Jangan risau nnt ahjussi tolong. "

"Nae gumawo ahjussi.."

"Cheonman"..

Akhirnya mereka sampai di mall itu. Ji Ae turun diikuti dengan ahjussi kim.

"Mari cik muda. Ikut ahjussi.. "

"Nae.."

Ji Ae membuntuti langkah ahjussi kim. Ahjussi Kim melangkah masuk ke dalam sebuah kedai cermin mata.

"Anyeonghaseyo. Encik nk buat kaca mata?".sapa pekerja itu lembut.

"Ani sya nk buat contact lens untuk cik muda sya.."

"Ouh.. nk warna ape eih.?? Untuk pakai hari2 ke?"

"Warna hitam ..ya untuk pakai hari2"

"Emm..baiklah.. sekejap ya.."

15 minit kemudian.

"Maaf en kerana lambat. Ini dia contac t lens nya.."

Ahjussi membayar contact lens itu lalu melangkah pergi bersama Ji Ae ke kedai bju pula. Setelah selesai mbeli semua barang keperluan . Ahjussi kim mengajak Ji Ae pergi makan di sebuah cafe.

"Alamak..emm cik muda maaf ye ahjussi kna pgi kat kereta sekejap ada barang tertinggl.."

"Nae.. gwenchanha ahjussi amik lah masa..ji ae bleh tunggu. "

"Ouh..ahjussi pgi dulu nnt ahjussi dtg blik.."

"Ok.."

Setelah ahjussi kim beredar aku duduk di meja yang bersebelahan dengan cermin. Sengaja Ji ae duduk di tempat itu. Terimbau memorinya bersama eomma dan appanya disitu.

Flashback..

"Ji Ae saengil chukkahae!!" Ucap eomma sambil mengucup dahiku..

"Gumawo omma!!!" Aku memeluk eomma ku..

"Ji Ae nah mkn kek ni puas2 arini kita happy2..." ujar appa pula..

"Ok.."

End flashback.

Tubir mataku berair dan hanya tunggu masa sahaja ianya mahu melimpah keluar. Segera ku matikan ingatan itu. Tidak mahu kelihatan lemah. Tatkala aku mahu menoleh ke arah luar..

"Kau Ji Ae kan?? " tanya seorg namja .

Aku memandang namja tersebut. Menyirap darah aku melihat wajah itu. Wajah yg aku sangt benci. Namjoon.

"Kau nk ape hah??" Tanya aku kasar..

"Emm..sebenarnya bukan aku.. kitorang semua.." kata namjoon lalu menunjuk kearah gangnya yg berdiri sbil menundukkan wajah kacak mereka dibelakangnya.

"Korang nak ape?? X puas korang buli aku kat sekolah! " marah aku.

"Kitorg nk mintak maaf pasal Byun Seol. " ujar jhope.

(C) My PainWhere stories live. Discover now