Masa berlalu pantas. Semua murid berkemas untuk keluar rehat. Semua berpusu-pusu prgi ke kantin begitu juga Ji Ae. Tetapi sebaik sahaj dia mahu melangkah keluar kelas tangannya ditarik lrmbut oleh seseorang.
"Ji.. ji ae..." pnggil seorg gadis.
Ji Ae memandang gadis itu dengan perasaan yg dia sendiri tidak dapat mentafsirnya . Tpi perasaan itu hilang kerana egonya yang tinggi melangit.
"Kau nak ape.." merentap kasar tangan nya lalu disilangkan tangannya. Angkuh sekali gayanya.
"Ji Ae aku nk mintak maaf. Aku x sptutnya jauhkan diri aku dari kau." Ujar gadis itu sambil teresak-esak menangis.
"Kau nk mintak maaf.. briliant sngt.. kau pikir aku trima..x beb..kau pgi lah mnangis sna..pgi mngadu kat BTS 'oppa' kau tu.. " kasar Ji Ae membalas lalu pergi mrninggalkan Eunyoung.
Dengan hati yang berat. Ji Ae meninggalkan Eunyoung teresak-esak menangis sendirian di kelas. Siapa yang tidak sakit haty apabila rakan baik sendiri menghianati hanya kerana seorg lelaki.
Ji Ae berjalan pantas ke rooftop. Dia mengunci pintu rooftop itu supaya tiada siapa boleh memganggunya. Ji Ae serabut memikirkan segala masalah yang dilandanya.
"Sabar Ji Ae ni prmulaan. Kau kna kuat. Lepas ni bnyk lagi..sabar ji ae kau x bleh nangis. Ingt ni untuk Byun seol. " ji ae menahan air matanya dari jatuh berderai.
"Byun Seol.." ji Ae teringat akn surat yg diberi ahjussi kim pagi tadi. Ji ae meraba poket kotnya. Namun tiada apa2. Pasti dia tertinggl surat itu dikelas. Ji ae turun ke kelas untuk mengambil surat itu.
Setibanya dia dikelas, dia lihat Kim Namjoon dan Suga duduk dimejanya sambil membaca sehelai kertas. Ji Ae berjalan kearah mereka. Namjoon dan suga masih tidak perasan akan kehadiran ji ae. Dengan perasaan marah bercampur sedih dia merampas semula kertas itu. Seperti anggapannya, kertas itu adalah surat dari mendiang Byun Seol
"Dasar x guna!! " jerkah Ji Ae. Matanya merah menahan marah dan sedih.
"Ji ..ji ae...kitorang..." suga tidak sempat membalas apa-apa..
"Korang ni memang.. knape korang benci sangt dgn aku.!! Sebab aku nerd!! sebab aku miskin.!! Aku tau aku ni x cantik!! Aku nerd!! Aku hodoh!!! But korang x de hak nak layan aku macm ni!!! Aku bru rse nk ada kawan!!! Korang dah rampas kawan aku!!! Kenapa!!! Apa yang jijiknya aku ni!!! Baiklah korang yg mulakan dulu!! Jgn ingt korang bleh lrpas dri semua nih..!! " jerkahan Ji Ae disaksikan oleh semua murid kelas itu. Mereka mula rasa gerun melihat Ji Ae. Walaupun Ji ae menangis ketika mnghamburkan kata2 itu. Namjoon dan suga terpaku mndgr luahan Ji Ae. Ji Ae keluar kelas dgn menggenggam erat kertas ataupu surat yg dirampas dri dua lelaki yg dibencinya.
Namjoon pov.
Aku berjalan masuk ke kelas. Lalu aku nampak Eunyoung sedang menangis teresak-esak. Aku nk tegur tpi takut pula. Akhirnya aku buat keputusan untuk tegur jugak.
"Eunyoung asal kau nangis ni??"
"Namjoon..." terketar-ketar suara Eunyoung. "Byun Seol.." Eunyoung bangun mninggalkan Namjoon berseorangan dimeja Ji ae.
Namjoon yg tidak mengerti perbuatan Eunyoung memandang helaian kertas putih diatas meja Ji Ae yang dibaca Eunyoung tdi. Namjoon meneliti surat itu. Baru sahaja dia ingin membacanya suga datng menegur.
"Namjoon ko buat pe tu??"
"Err suga surat nih dri Byun Seol..."
"Hah?? Untuk kita ke??"
"Untuk Ji ae..aku rse..."
"Ish bak lah sini..." suga merampas surat itu lalu duduk di meja Ji ae. Namjoon menyendeng sahaj ditepi suga kerana mahu mmbaca isi surat itu.
Aku kejam sangat kah??? Monolog namjoon sendirian .
Dalam surat tu...
Anyeong Ji Ae..uitt ahjumma.. sya nk ckp.. eh x.. X.. sya nk awk bace surat nih..tpi janji awk x nangis kayh..first maybe cheesy skit tpi btol tau..klu awk tgh baca surat ni maknanya sya dh mati lah tu.. Tpi jgn risau hari2 sya akan duduk kat tepi awk..haha sya akn jdi hantu..eihh..x de ah kidding je cinderella oi..ok time to be "sirioss"...huhu...
Awak emm..nnt klu sya x de awk tolong jaga rumah saya tau..kunci?? Ahjussi kim dah bagikan...rumah tu sya bagi awk sbb rumah tukan bnyk memory kita. Jadi sya nk awk jaga. Dan sya nk tgok awk pakai contact lens yg sya bagi tu. Klu awk pakai mse sya dh x de pon x pe sbb sya sntiasa ad dkt dgn awk. Tu haty tu jaga tau jgn jatuh cinta dgn org yg slh..pasal penyakit sya..ouh mian x bgi tahu..ni sikit jelah..sya lagi skit tgok awk kna blasah dgn geng namjoon gile tu..
And pasal Namjoon. Klu sya x de nnt awk smackdown je dia tu..x kuat pon x pe jnji awk puas.klu dia skitkan awk lagi..nnt sya jadi langsuyor cekik dia.. lagi stu ahjumma ji ae..sya nk bgi tau awk dh lma.. tpi sya kan bkn hidup lama pon.. sya x nk awk bnci sya...i LOVE YOU JI AE..haha malu lahh aii..heh *sya tgh mimpi awk kiss sya...huhuhahah..ok lah sya nk pgi dah...bye..jga rumah tau..n ingt smackdown je namjoon x guna tu klu dia kcu awk..kkbye darling haha kidding!!
Your chingu a.k.a namjachingu,
Byun Seol
Namjoon dan suga tergamam membaca isi surat itu. Mereka sudah membelasah Byun Seol . Byun seol mungkin sakit disebabkan itu. Sekarang mereka faham kenapa Ji Ae menjadi begitu.
"Namjoon ni sume..."
Suga tidak sempat memyatakan hasratnya Ji Ae datng dengan bengisnya lalu merampas kertas a.k.a surat itu. Mukanya merah . Matanya juga. Barangkali menahan marah.
"Ji.. Ji ae kitorang.." suga tidak sempat brkata ap2.
"Korang ni memang.. knape korang benci sangt dgn aku.!! Sebab aku nerd!! sebab aku miskin.!! Aku tau aku ni x cantik!! Aku nerd!! Aku hodoh!!! But korang x de hak nak layan aku macm ni!!! Aku bru rse nk ada kawan!!! Korang dah rampas kawan aku!!! Kenapa!!! Apa yang jijiknya aku ni!!! Baiklah korang yg mulakan dulu!! Jgn ingt korang bleh lrpas dri semua nih..!! " jerkah Ji Ae ..
Disaat itu hati aku bagai disiat-siat pisau yg sudah berkarat. pedih memdengar luahan ji ae. Aku juga lihat air mata perempuannya laju mengalir dipipi bak air terjun. Perasaan aku. Entah tidak dapat ku gambarkan. Aku ingin sahaja memeluknya. Tpi amarahnya membuatkan niat ku terbatal.
Ji Ae keluar dgn tangisan masih berbaki. Aku masih dalam dilema. Otakku masih ligat memikrkan perasaan aku sendiri yang bercampur - campur. Entahlahh inilah kali pertam aku merasakan perasaan ini.
"Namjoon..kita kna mintak maaf dgn dia.. "
"...." tiada balasan dri ku..
"Namjoon kau dgr x??"
"Hah aku... aku pgi tandas kejap.."
Lepas namjoon keluar geng nya yg lain masuk kekelas.
"Suga asal nn namjoon tu??"
"Nnt aku cita.."
"Okayh.."
Kau suka dia lah namjoon .aku tau..aku bleh nmpk.. kau sedar tpi kau x nk ckp..heh namjoon.. Namjoon..byun seol mian kitorg mintak maaf pasal haritu..tolong lah pujuk Ji Ae jdi Ji Ae yg dulu..walau pun kau ad kat ats sna..
Monolog suga...
Tbc...
Author:
Omg... namjoon suka ji ae ?? Ji ae tolong kembali kepada awk yg asal!! Apa yng Eunyoung buat smpai Ji Ae sedih sangat tuh ???Sedih author bcenya...huhu nnt part lain plak bubye..
YOU ARE READING
(C) My Pain
FanfictionAsyik dibuli.. asyik dihina...dirumah disekolah.. sama je...kat sekolah aku dibuli oleh 7 namja yg..tah lah...kejam... dirumah..sejak kematian appa aku didera oleh ibu kandung ku sendiri..tanpa aku tahu sebabnya...mujur ad org yg masih baik dgnnya...