Assalamualaikum everyone! Sorrylah cbab kita lambat upd8. Sesiapa kalau nak kritik ke, marah ke... silalah. Kita x kcah pon. Ahaha. Bunyi kita mcam bdak pelat kan? Jangan marah.. 9ti kena jual! :P Kita ni jenis suke berkawan tau! So.. jadla kawan kita. Okla.. Tak nak distract you all lama gila. So tatatititutu! Tatitu!
Bab 4
Fariz tersenyum lebar melihatkan buah hatinya yang sedang berjalan menuju ke arahnya. "Wak... saya mintak maap sangat-sangat sebab saya lambat. Tadi Teacher Sassy panjangkan tempoh belajar!" Shira membuat muncung ayamnya sambil terus bercerita. "Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatu Ira saudara seislamku, rakanku, kekasihku, tunangku dan bakal isteriku. Awak lain kali, bagi salam dulu k? Lepas tu nak membebel sampai setahun pun tak apa. Dekat sini takda orang nama Wak. Nama saya Fariz. Saya tak kisah pun awak lambat. 7 tahun akan datang pun saya sanggup tunggu awak. Jom!" Fariz membebel panjang sebelum menjemput Shira masuk ke dalam keretanya.
SETIBANYA DI DESTINASI...
Shira menekup mulutnya sebaik sahaja melihat pemandangan yang terbentang di depannya.
"Masyaallah! OMG! Faiz..awak.. awak.. My godness, I am speechless! Macam mana awak.. Awak ingat?" Shira menjerit kecil.
"Mestilah saya ingat.. Anniversary kita bercouple dan tempatnya serta waktunya pun saya ingat. Saya sayangkan dan cintakan awak sepenuh hati saya. So.. will you marry me this end of year?" Faiz melutut dan mengeluarkan sebuah kotak kecil dan mengambil sebentuk cincin bertatahkan berlian TULEN yang berada di dalam kotak tersebut.
Shira mengalirkan air matanya dan mengangguk laju. Faiz tersenyum kecil dan menyarungkan cincin tadi ke jari manis tangan kiri Shira. Shira mengerutkan dahinya. "Urat jari manis kita bersambung ke jantung," Faiz yang mengerti maksud wajah Shira segera menjawab.
"HARI-HARI yang saya lalui setelah itu cukup indah dan bermakna buat saya dengan kehadiran dia di sisi saya. Tapi suatu hari atas takdir-Nya kami terpisah. Saya dapat lihat dia menangis sedih. Meratapi kehilangan kami. Menangisi perpisahan kami. Tapi itu bukan kehendak saya.." Faiz mengakhiri ceritanya dengan tangisan.
Riena terkedu. Sungguh dia tergamam. Kepalanya terasa sakit tiba-tiba. Bagaikan realiti, dia dapat melihat apa yang diceritakan Faiz tadi melalui sudut pandangan matanya sendiri. Cerita Faiz.. sama seperti memorinya bersama Adam!
YOU ARE READING
Kisah Hati Seorang Pencinta
RomanceRiena sering terluka kerana cinta. Namun kerana cinta juga dia bangkit. "Ira seumpama mutiara yang menerangi hidup Adam yang sekelam lautan.. Memberikan Adam harapan untuk terus hidup,"-Adam Faiz. "Kalau awak curang dengan saya, saya belasah awak s...