Tan Sri Faizul merenung tajam anak sulungnya itu. Nura sekadar menundukkan kepalanya lantaran terlalu gerun. "Nura Shahira! Do you have any idea what you've done? Kamu dah burukkan reputasi papa, syarikat, dan keluarga kita kamu tahu tak? Berpakaian macam nak pergi pub! Macam perempuan murahan! Kalau Riena tak bagitau kami... sampai bila-bila kami tak tau!" tengking Tan Sri Faizul.
Puan Sri Shafira menangis teresak-esak di sofa. Riena yang duduk di sebelahnya mengusap bahunya lembut. "Nora bukan buat apa pu..." kata-kata Nura dipintas oleh Tan Sri Faizul. "Nama kamu Nura Shahira! Bukan Nora! Kami dah bagi nama yang cukup cantik.. buat apa nak ditukar? Nak kata kamu ni kurang didikan agama... Riena ni elok je perangainya.. walaupun tak bertudung, dia tetap tak pakai mini skirt macam kamu tu!" berdesing telinga Nura mendengarkan kenyataan papanya.
"Balik balik Riena! Lagi lagi Riena! Papa selalu bezakan saya dengan Riena!" Tan Sri Faizul bagaikan mahu menyampuk tapi Nura segera menyambung kata-katanya. "No! You listen to me first! I have been keeping this since I was 5! Papa selalu manjakan Riena. Mama selalu lebihkan Riena. Kalau Riena ambik barang Nura, mama bagi. Kalau Nura? Haram! Dulu papa janji masa Nura 12 tahun papa akan belikan Nura basikal, tapi instead, papa beri dekat Riena. When I'm 14, mom you promise me you will bring me out and shopping with you. But you didn't. You brought Riena with you.Then when Riena broke your fav vase, you scolded me but you know Riena did it. Papa, you promise me my life is going to be perfect. But actually you guys are ruining my life. When my friends are having fun with their family, I have no one! Until one day, he came. He cheer me up. He coax me when you guys make me cry. He help me when I'm in trouble. He is the one who make my life perfect. Not you guys! And do you know what happen? He fell for Riena! Why can't he see that I am madly in love with him? I am just 18 by that time. You guys know who he is. His name is Adam Fariz. And you killed him Riena! You killed fhe only person on earth who care for me!" Wajah ahli keluarganya terpancar kejutan yang amat.
"Bukan salah Riena Adam meninggal Nura.."ayat Tan Sri Faizul mengundang senyuman sinis Nura. "Riena tak cerita perkara sebenar dekat mama dengan papa ke? Nura ada kat situlah.. Nura belum buta dan pekak lagi tau. Mari Nura ceritakan kebenaran yang Riena cuba sembunyikan," kata Nura dengan penuh dendam.
Riena mulai cemas. Tan Sri Faizul dan Puan Sri Shafira hairan melihatkan perubahan Riena. Benarkah apa yang dikatakan oleh Nura? Mengapa pula Riena mahu membunuh lelaki yang paling dicintainya?
Zaassz... hehe.. suspen x? sowi sngat2 sbb lama giler x update... kat kampung aritu x dak line. Korang rasa apa akan jadi? Dan adakah Riena bukanlah sebaik mana pun? I need votes and comments... selagi tu... cerita ni akan tergantung... ssorry but i need to know berapa org je nak bace citer ni...
YOU ARE READING
Kisah Hati Seorang Pencinta
عاطفيةRiena sering terluka kerana cinta. Namun kerana cinta juga dia bangkit. "Ira seumpama mutiara yang menerangi hidup Adam yang sekelam lautan.. Memberikan Adam harapan untuk terus hidup,"-Adam Faiz. "Kalau awak curang dengan saya, saya belasah awak s...