4- Kaçış

52 12 0
                                    

Hayattadır fazlaca bir beklentisi yoktu zaten. Sadece, bazen kendisine de güler yüzünü göstermesini istiyordu. Tıpkı şuan olduğu gibi... Dolunay kapkara gökyüzünü parçalamak istercesine ... O gece gibi. O gece olduğu gibi ayaz kesiyordu meydan.  Yapayalnızdı, gene... Belki de kurtuluşu olmayacaktı, o zaman kaçmaya çalışmanın anlamı ne idi  ki? Zaten koruyacağı hiçbir şey de kalmamış, küçük yaşlardayken elinden alınmamış mıydı? Ani bir hareket ile koşmayı sonlandırıp bir mıh gibi yerinde sabit kaldı , yavaşça onlara döndü Meyra. Ne istediklerini bilmesinee rağmen, bir umut seslendi arkasındaki bir yığın adam olamayacak kadar adamlığını kaybetmiş insanlara:

-Ne istiyorsunuz?
Aslında yapıca çok basit görünse de binlerce anlam taşıyan bir cümleydi bu. İçlerinde öncüleri olduğunu tahmin ettiği bir adam öne çıkrak duyamaktan kaçındığı cümleleri seslendirmeye...

-Sence yeterince açık değil mi? İşte artık damarlarındaki kanın tersine aktığını hissediyord genç kız...

--FLASBACK—

Üşüyordu minik... Hiçbir şey yapmamıştı ki? Her zaman olduğu gibi nedensizce bu karanlık yere atmışlardı kendisini. '"Ne istiyorsunuz benden!" diye bağırdı, dünyanın acımasızlıklarını daha fark edemeyecek yaşta olan Meyra. "Ben bir şey yapmadım, yemin ederim yapmadım!" haykırışları içler acısı bir tona hapsedilmiş kelimeleri dolanıyordu karanlık zindanda... Kapının metal sesini işitti bir kaç dakika sonra. İçine doluşan sevinç çığlıkları içeriye giren insanı görmesiyle sönmüştü.  Bir türlü bu adamı sevememişti... Adam konuşmaya başladı, usul usul avına yaklaşan bir yırtıcı misali... "Ah! Miniğim yine mi seni bu soğuk yere bıraktılar? Kim bilir hangi iftira yüzünden buradasın. Görevlerini bile doğru düzgün beceremeyen adamlara güvenmek hata zaten." Küçük kız bir an için bu iyi niyetli adama karşı önyargı beslediği için, kendisine kızmaya başlıyordu içten içe...

--GÜNÜMÜZ—

Aklına kazınmış olan anılar bir bir doluşmaya başlamıştı. Zihninin kuytu köşelerine bin bir zorlukla hapsettiği gerçekler... Çocukluk hayallerini yıkan adamdı sanki onu kovalayan. Gerçekler ise onu düşürmeye çalışan engeller... 'Asla! Bu kez izin vermeyeceğim. Bu kez ipler benim elimde!' Ve tüm azmi ile bacaklarına yüklendi...

*****

Sigarasından çıkan dumanı bir kez daha hayranlıkla izledi genç. Elindeki şey bile kül olup, sonsuzluğa karışmışken kendi benliği bir türlü yok olamamıştı. Cebindeki pahalı telefonunu çıkartıp saate baktı. Gece yarısını çoktan geçmişti. Üzerindeki bu yırtık, bakımsız kıyafetler onun seçimiydi. Tıpkı birazdan döneceği, onu bekleyen kimsenin olmadığı, izbe kulübesi gibi... Hayatın iplerini kendi ellerinde tutmayı severdi genç. Ailesi de bunu bildiği için karışmıyordu çevresindekiler gibi kavgalı bir ailesi yoktu. Tam aksine tüm ilgilerini ona yansıtan bir ailesi vardı. Annesi sosyete kuklası, abası ise şirketine aşık bir müdür değildi. Ama kendisi... Farklıydı işte. Ortamlardaki yapmacıklıklara tahammül edemeyen sorunlu bir tipti. Evet bunu kabul ediyordu.  Sıkıntıyla bitmek üzere olan sigarasından bir nefes daha aldı. İçinde ufak bir sıkıntı vardı. Aldırmadı. Rahatsızca oturduğu yerden kıpırdanarak ayaklandı.  Bugün farklıydı. Ayaklarının yere basmaya başladığı zamanın yıl dönümüydü. Başka bir deyişle ruhunun parçalanma yıl dönümüydü. Ay'ın kolları arasında gözlerini açmamak üzere kapatışının yıl dönümüydü. Kırık bir tebessüm attı bomboş sokaklara. Anlamsız kelimeler geveledi ağzında dayanamadı küfretti. Hayata, kendine, hatta yoldan geçen kediye bile... Sonra yankılanan çığlık sesine. Sarhoştu o, geçmişin sarhoşuydu... Kendine geldi bir anda neler saçmalıyordu. Duyduğu ses bir kez daha yankılandı. Gittikçe sinir bozucu bir hal alıyordu. Hızlı adımlarla ilerlemeye başladı kendi harabesine. Kendisini beklenenin ne olduğundan habersizce. Kaderinin oynadığı oyuna takılacağını bilmezcesine...


Ve evveeet asıl erkeğimiz de artık aramıza katıldı. Çok uzun bir süredir bekletiyorum. Farkındayım ama ne yazacağımı bilemiyorum. Bir yerden sonra tıkanıp kalıyorum ve bağlayamıyorum. Şahsen içime sinmedi. Umarım tekrardan bu bölüm için düzenleme yapmam. Oy ve votelerinize muhtacım :D gerçekten belirli bir sayı gelmesini bekliyorum gelmeyince de inanın birazcık ama birazcık hevesim kırılıyor. Beni kırmayın olur mu? :D Oy ve yorumlarınızı bekliyorum değerlisiniz.

GÖLGELERDE DANSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin