"Shawty, you will always be my baby. Fazlina.. Fazlina.. Fazlina.." Kata Justin Bieber sambil menggoyang-goyangkan bahu Fazlina.
"Fazlina Syazana!"
Fazlina terbangun dari lenanya dengan mata yang agak pleset.
"Nur Fazlina Syazana wake up!" Kata Miss Chloe sekali lagi sambil menggoyangkan bahu Fazlina. Alahai, tertidur lagi. Dan tadi tu hanya mimpi. Sheesh kacau daun betul lah! Setiap kali kelas Miss Chloe mestiii tertidur. Cara Miss Chloe mengajar bosan sangat agaknya. Nasib baik je lah Miss Chloe tu seorang guru yang baik, tak seperti guru lain yang tegas sangat. Oh ya, Miss Chloe merupakan guru mata pelajaran Sejarah.
"I'm sorry Miss, I promise I won't do it again." Kata Fazlina dengan suara mohon simpati.
"You've promised me for what seems like, 20 times already and you still do the same thing again! No more promises and enough with the talk, now write down the notes that I have written on the board."Kriiingg!
'Alamak!! Belum habis salin nota Miss Chloe lah pulak, dan lepas ni kelas Miss Fiona!' Fazlina semakin gelisah. Miss Fiona pula merupakan guru matematik yang tegas dan pantang jika anak muridnya datang lewat ke kelas. 'Ahh, pinjam buku nota Lizzy pun boleh lah'. Fazlina pun meminta izin Lizzy untuk meminjam buku nota Sejarah nya.
"Okay, class dismissed." Sebaik sahaja Miss Chloe mengumumkan bahawa kelas tamat, Fazlina pun bergegas untuk ke kelas seterusnya. Dah lah kelas seterusnya agak jauh, kelas Miss Fiona pula tu.
Tak lama kemudian, Fazlina akhirnya sampai juga ke kelas Miss Fiona. Nasib baik Miss Fiona belum sampai kelas. Fazlina pun mengambil tempat di sebelah Best Friend Forever nya iaitu Vivien. "Heyyy sista!" Kata Vivien sebaik sahaja Fazlina duduk di sebelahnya. "Heyy darls!" Jawab Fazlina lalu memeluk kawan rapatnya itu. Fazlina dan Vivien berkawan baik sejak sekolah rendah lagi. Termasuk tahun ni, dah 8 tahun mereka berkawan.
"Hey babe, I missed you." Chris yang entah muncul dari mana, menarik sebuah kerusi lalu duduk betul-betul di hadapan Fazlina sambil mengusap pipinya. Fazlina tersentak lalu menjauhkan tangan Chris dari mukanya.
Chris pula merupakan boyfriend Fazlina yang ke-102. Haaa, Fazlina ni bukan calang-calang orangnya, itu laa ramai lelaki terpikat dan hendak bercouple dengan Fazlina walaupun mereka tahu bahawa gadis tu seorang playgirl. Asal dah dapatkan Fazlina, puas lah hati deorang. Tapi Fazlina ni pun jenis memilih juga. Yang penting lelaki tu Handsome, dia terima je lah walaupun takde apa-apa perasaan dalam hati.
Tetapi walaubagaimana playgirl pun Fazlina tu, dia tidak akan sekali-kali membenarkan lelaki menyentuh private part nya.
Chris memberi sebuah kotak berbentuk Love yang dipenuhi dengan coklat kepada Fazlina. Tetapi Fazlina menolak mentah-mentah. Dia teringatkan pesan ibu bapa nya iaitu jangan sekali-kali menerima makanan atau minuman daripada seseorang. Ya lah, mana tahu deorang ade simpan racun, mana kita tahu kan?
Pintu kelas dibuka perlahan, semua pelajar bergegas untuk duduk di tempat masing-masing. Miss Fiona masuk dengan senyuman yang terukir di muka. Semua pelajar berasa pelik kerana Miss Fiona selalunya masuk kelas dengan muka serious.
"Good morning class, there's a new student who will be joining in this class today." Miss Fiona mengerling ke arah pintu lalu berkata, "You may come in".
Seorang lelaki yang memakai Black Leather Jacket berpadan dengan seluar Jeans dan ber-boot warna coklat masuk ke dalam kelas. Dengan gaya rambut yang macho, kening yang tajam, dreamy eyes, bibir yang warna pink sikit.. Boleh dikatakan Swaggy juga lah. Vivien yang duduk di sebelah Fazlina pun ternganga. Bukan Vivien sahaja, tetapi semua pelajar perempuan dalam kelas tu.
"Please introduce yourself to everyone" Kata Miss Fiona.
Lelaki itu memasukkan kedua-dua tangan ke dalam poket seluarnya.
"Hello, nice to meet you all. My name is Tengku Faizal Wansyah bin Tan Sri Iskandar, you can call me Faizal for short. I'm 20 and I'm from Malaysia. Is there anything you would like to ask?" Setelah beberapa saat kemudian, Miss Fiona pun bersuara. "Seems like nobody's asking. Okay Faizal, you can sit in front of Fazlina. Fazlina please stand up so that Faizal will know where he will be sitting."
Fazlina berdiri, Faizal pun mula berjalan ke arah tempat duduk yang berada di hadapan Fazlina. Menakutkan juga kerana apabila Faizal memperkenalkan diri di hadapan kelas, dia tidak senyum langsung.
Vivien mula membisik ke telinga Fazlina. "Pergi lah kau sapa dia, minta numbernya sekali ya, hehehe.." Fazlina pun berkata, "Hek eleh, kau lah minta, kau yang nak sangat numbernya. Heishh.."
Faizal membelakangkan badannya untuk memudahkan pergerakan untuk mengeluarkan buku matematiknya. "Peluang ni weh, cepatlah sapa dia" bisik Vivien kepada Fazlina.
Fazlina pun memulakan bicara, "Ermm Hi, Nice to meet you. I heard that you said you're from Malaysia. Malaysia bahagian mana eh?" Faizal memandang gadis yang berada di hadapannya itu lalu berkata. "Hmh, kenapa nak tahu sangat? Kenal pun belum, nak tahu orang tinggal kat mana pula."
"Heih, orang nak jadi friendly sikit pun salah ke?!" Kata Fazlina, berang setelah dikatakan begitu oleh Faizal. "Well at least perkenalkan lah diri kau tu dulu, ini tak, terus tanya orang tinggal kat mana." Kata Faizal, sengaja.
Fazlina pula naik angin, "Saya Nur Fazlina Syazana, 18 tahun. Tinggal kat Malaysia juga." "Tak tanya pun" kata Faizal sambil mengukirkan senyuman sinis. 'Lelaki nii memang nak kena!' Kata Fazlina dalam hati.
"Nur Fazlina Syazana! This is NOT THE TIME TO MAKE FRIENDS! Please pay full attention during my class!" Sergah Miss Fiona. Fazlina dan Faizal tersentak. Faizal pun memusingkan badannya ke hadapan apabila disergah oleh Miss Fiona manakala Fazlina pula hanya tunduk memandang bukunya.
_______________
YOU ARE READING
Suamiku Encik Gangster
ActionCerita di mana seorang gadis playgirl bernama Fazlina Syazana telah mencetuskan beberapa masalah akibat beberapa ex-boyfriend yang tergila-gilakannya. Selain perebutan cinta, terselit juga beberapa orang yang mahu membalas dendam atas kesalahan Fazl...