Buka video tu apabila saya suruh buka ye.
__________________________"Excuse me, sorry for the interruption again. We have a special request from our female winner for The Best Outfit Of The Night. She would like to... invite Fazlina Syazana to sing a song for all of us!"
Seluruh dewan meriah kembali dengan tepukan gemuruh beserta dengan siulan daripada para lelaki. Fazlina yang tadinya khusyuk mendengar kata-kata daripada MC, kini membuat muka terkejut.
'Aduhh Vivien ! Why?!' Fazlina memimikkan muka tidak puas hati kepada Vivien. Vivien yang tahu tentang perasaan sahabatnya pada masa itu hanya tersengih sambil berjalan dengan membawa mikrofon menuju ke arahnya.
Vivien: "Alaa come on laa beb, macam lah tak biasa."
Fazlina:"Ye laa but in front of everybody?! Ihh segan lah aku, kau lah pergi nyanyi sana kalau berani sangat."
Vivien: "Ish Fazlinaa. Don't make me do this the hard way."
Fazlina:"No matter how hard you try to console me, I'm not going to sing. I don't care."
Vivien: "Malu-malu kucing lagi. Ihh, kau fikir kau comel lah kalau camtu?"Vivien mendekatkan mikrofon dengan bibirnya lalu bersuara, "Faz, li, na, Faz, li, na, Faz, li, na, Faz, li, na.."
Semua pelajar kini ikut menyebut nama Fazlina untuk memberikan semangat. Fazlina masih duduk di kerusinya sambil menutup mukanya menggunakan kedua-dua tangannya. Malu lah!
Faizal yang rimas dengan kelakuan Fazlina, terus membisik ke telinganya, "Kalau awak tak pergi melaksanakan permintaan semua orang tu, saya akan cium awak."
Mata Fazlina terbeliak. Tangannya yang menutupi mukanya kini diturunkan lalu memandang tajam ke arah Faizal yang sedang tersengih seperti kerang busuk. Mak oii , pandai-pandai je ugut orang ya !
Fazlina: "Are you crazy?!"
Faizal: "I will kiss you in front of everyone if you won't go. I don't care. I'm gonna count to 5."
Fazlina: "What the heck is wrong with you?!"
Faizal: "1... 2... 3... 4..."Fazlina terus berdiri tegak. Semua pelajar bertepuk tangan sekali lagi. 'Ughh, susah lah begini!' Bisik Fazlina dalam hati. Geram! Kalau tak buat cenggini , nanti kena cium depan orang ramai , lagi lah malu !
Kali terakhir Fazlina menyanyi di depan orang ramai pun semasa tingkatan 4, sewaktu dia mengikuti pertandingan menyanyi wakil daerah. Trofi emas masih disimpan rapi oleh mum di Malaysia. Ugh but still..
"Okay so what are you going to sing for all of us tonight?" Vivien sengaja menanya Fazlina melalui mikrofon. "Just ONE song, okay.. Ergh .. Hmm , I think I'll sing Dancing Crazy by Miranda Cosgrove." Jawab Fazlina sambil tersenyum manis. Ah, gementar nyaaa.
"Okay let's hit it!" Vivien menjerit kecil di hujung mikrofon sambil memberi isyarat kepada DJ.
(Boleh buka video ☺️)
Semua pelajar menari dan ikut menyanyi bersama. Vivien, Lizzy dan Safwan menari bersama-sama mengikut rentak lagu yang dinyanyikan oleh Fazlina. Faizal hanya bersandar berseorangan di dinding sambil melihat dan memerhati Fazlina yang sedang menyanyi di atas pentas.
Ada juga beberapa perempuan cuba menghampiri Faizal dan menggodanya dengan tarian seksi. Faizal langsung tidak memperdulikan gadis-gadis itu malah terus beredar dari kawasan itu. Ah ! Tak tenteram lah.
YOU ARE READING
Suamiku Encik Gangster
ActionCerita di mana seorang gadis playgirl bernama Fazlina Syazana telah mencetuskan beberapa masalah akibat beberapa ex-boyfriend yang tergila-gilakannya. Selain perebutan cinta, terselit juga beberapa orang yang mahu membalas dendam atas kesalahan Fazl...