Fazlina terkejut apabila Faizal terbaring akibat ditendang oleh seseorang. Fazlina cuba melihat muka orang yang telah tendang Faizal itu.
'Chris?!' Mata Fazlina terbeliak. "Are you okay baby?" Tanya Chris, apabila dia ternampak bahu Fazlina yang hitam lebam itu, dia terus menuju ke arah Faizal yang masih menggosok kepalanya.
"What the hell do you think you're doing to my girl?!" Kata Chris lalu menendang kaki Faizal dengan kasar. Faizal membangunkan diri, dengan serta-merta dia menghadiahkan sebuah tumbukan ke pipi Chris. Tumbukan yang kuat itu menyebabkan tepi bibir milik Chris berdarah.
Kini, semua pelajar yang berada berdekatan dengan kejadian itu, berkumpul mengelilingi mereka sambil menjerit "Fight fight fight fight". "I wasn't trying to 'STEAL' your girl, I accidentally bumped into her while I was rushing to the lecturers' office!" Kata Faizal, menjelaskan segalanya.
Apabila Chris baru sahaja ingin menghayunkan tangannya ke arah muka Faizal, Fazlina memegang tangan Chris yang sedang bersedia untuk dihayunkan lalu berkata, "It was just an ACCIDENT! He was in a rush and didn't mean to bump into me! And by the way, did I heard you said 'my girl'? Don't you remember that we BROKE UP? I am no longer yours! Understood?!"
Fazlina menarik tangan Faizal untuk menjauhkan mereka sebelum keadaan menjadi lebih teruk. Faizal masih sempat memandang Chris sekilas sebelum dibawa keluar oleh Fazlina.
"Where are you taking me to?" Soal Faizal dengan muka yang masih dikerutkan. "At the park. Just to calm yourself down." Jawab Fazlina sambil mengeluh. Hm terpaksa lah dia bawa mamat ni untuk menjauhkannya daripada Chris.
Fazlina tahu Chris sedang cemburu apabila ternampak Faizal yang hendak mengangkatnya. "Or let's just go to the clinic? Nanti lebam kat bahu awak tu semakin teruk." Kata Faizal, masih risau dengan bahu Fazlina yang dilanggar olehnya tadi.
"Oh ya, good idea." Fazlina pun meneruskan menarik tangan Faizal menuju ke arah klinik. 'Mak ai, lembutnya tangan dia ni!' Puji Faizal dalam hati.
"Does your head hurt?" Ugh, baru pula teringat bahawa kepala Faizal terhantuk dek ditendang oleh Chris. Fazlina berhenti dan mengusap kepala Faizal, ingin memeriksa jika ada benjol di kepalanya. Ye lah, disebabkan dia, Faizal dah ditendang sampai jatuh.
Faizal mengkhayal seketika, 'Caring pula dia hari ni. Hari tu bukan main lagi dengan aku. Siap menengking lagi. What happened to her?'. "Awak ni dah pekak ke apa?" Fazlina hairan melihat Faizal yang tak menjawab soalannya itu. "Oh-uh, no, it didn't hurt much." Faizal terkejut dari khayalannya. Melting maybe kerana Fazlina yang dahulu kasar dengannya, kini berubah menjadi baik.
"Hm, I'm sorry about what Chris did to you. It's all my fault. Oleh sebab dia cemburu kat kita, awak pula jadi mangsanya." Fazlina rasa bersalah. "No don't say that. Memang salah I sebab berniat nak dukung you tadi." Faizal mengeluh.
Sekarang, dia pula yang menarik tangan Fazlina menuju ke klinik. Hmm kalau asyik bersembang kat sini je, sampai malam tak sampai klinik.
*************
Fazlina merenung ke luar jendela. Ternampak Faizal sedang main rugby dengan kawan-kawannya.Masih terngiang-ngiang peristiwa Faizal ditendang. Entah kenapa hatinya panas apabila melihat Faizal diperlakukan begitu. Biasanya apabila rakan lelaki sekelasnya dibuli oleh ex nya, dia buat tak endah je.
Dan untuk kali pertama dia caring dengan seorang lelaki! (Tak termasuk keluarga) Hatinya berdegup laju setiap kali ternampak Faizal. Takkanlah dia dah jatuh cinta dengan Faizal? Atau mungkin sebab sikap gangsternya kut? Hmm dia pun tak tahu lah.
"Wee Faz, awak merenung siapa kat luar tu? Cikgu idol ke? Kekekeke.." -Vivien
"Eee nda lah kali, kamu jak tu yang minat 'cikgu idol' korang tu, saya tak idol pun dengan cikgu tu okay." -Fazlina
"Okay so who are you looking at?" -Vivien
"Takde sape sape lah! Ish kau ni menyibuk jak. Orang nak 'menghirup udara segar lagi nyaman' pun nak kacau."-Fazlina
Vivien tergelak apabila Fazlina tiba-tiba menggunakan ayat formal bahasa melayu. Fazlina sangat jarang menggunakan ayat-ayat formal bahasa melayu dan setiap kali dia mengungkapnya pasti AWKWARD!
Fazlina mencuit Vivien yang sedang ketawa terbahak-bahak itu di lengan. "Heish kau jangan nak memalukan aku lah. Ishh." Fazlina menggeletek pinggang Vivien 'tanpa belas kasihan'. Hahah, bahaya juga kan? Hmm tak lah, main-main je lah.
Vivien kini ketawa sambil merayu supaya Fazlina menghentikan gelitikannya. Berselerak rambut Vivien dibuatnya. Kalau 'mak ketam' + 'penggelitik tak berbayar' dah menguasai, memang habis lah dikerjakannya.
Nasib baik je lah guru deorang belum masuk kelas. Kalau tak, memang confirm disuruh masuk detention lah gara-gara bermain.
Chris yang sekelas dengan mereka hanya memerhati mereka dari jauh. Chris tidak puas hati kerana tempoh hari Fazlina lebih membela Faizal daripada dia. Tanpa disedari, tangan nya menumbuk mejanya sehingga menampakkan skru yang hampir tercabut.
************
Marshalle yang baru sahaja selesai membersihkan diri sedang memberus-berus rambutnya di hadapan cermin. Jessica, 'Bestie' paling rapat dengannya, terus menerjah dorm Marshalle dengan wajah yang cemas.Marshalle melihat Jessica dari cermin, hairan. "Shally, there's a bad news for you." Kata Jessica tercungap-cungap. "Hm? What is it?" Marshalle mula memasang telinga.
"Your voters for the prom queen is decreasing, but Olivia, Fazlina and Vivien are gaining more and more votes! If you can't beat one of them, you'll probably won't get into the Top 3. Plus, you only have ONE DAY before they announce it. What should we do?" Jessica berkata dengan tenang.
Dia tahu bahawa Marshalle pasti akan mendapatkan idea, jadi tak perlu nak risau sangat. Hm, kalau kawannya dapat tetapi dia tak dapat masuk Top 12, semestinya lah dia akan tetap sokong kawannya itu.
"Just help me force more people. If they ignored or didn't want to vote for me, well as usual, give them some of my money. But if they ask for too much money, just leave. Okay?" Jawab Marshalle sambil meneruskan memberus rambutnya itu.
Jessica hanya mengangguk. Tiba-tiba pula teringatkan kata-kata salah seorang kawannya yang ternampak peristiwa beberapa hari lepas tentang Faizal, Chris dan Fazlina, dia pun mula memberitahu Marshalle dari A sampai Z.
Marshalle mengamuk apabila dia telah dengar kesemuanya. Dengan segera dia menyalin pakaiannya lalu berjalan menuju ke dorm 353.
_____________
YOU ARE READING
Suamiku Encik Gangster
ActionCerita di mana seorang gadis playgirl bernama Fazlina Syazana telah mencetuskan beberapa masalah akibat beberapa ex-boyfriend yang tergila-gilakannya. Selain perebutan cinta, terselit juga beberapa orang yang mahu membalas dendam atas kesalahan Fazl...