Please

46 5 0
                                    

Seminggu sudah pun berlalu. Hoshi sangat menjaga Sunggi. Cara pemakanan , cara berjalan semuanya Hoshi menjaga.

" Jagiya , mari makan. " Hoshi menghidangkan makanan ke atas meja makan.

" Nae. " Sunggi terus bangun dari tempat duduknya.

" Ehh hati-hati. Jangan bangun laju-laju. Kesian baby dalam perut tu. " Hoshi memimpin Sunggi.

" Baru seminggu. Belum 6 bulan lah. " Sunggi tersengih sehingga menampakkan barisan gigi.

" Seminggu ke 6 bulan ke 9 bulan ke , tetap kena jaga. Arra ? " Hoshi membuka kan kerusi kepada Sunggi.

" Haih , ye lah. " Sunggi menjamu selera.

*********

Keesokkan hari nya.

" Jagiya , ireona. " Hoshi mengejutkan Sunggi yg sedang lena dibuai mimpi.

" Jagiya. Jagiya. Ireona. " Hoshi masih mengejutkannya.

" Ermm ? " Sunggi menggosok matanya.

" Nae oppa ? " Sunggi membetulkan kedudukannya dari baring ke duduk.

" Hoshi dah masak kat bawah tu. Makan tengah hari nanti Hoshi balik tau. Jagi jangan masak. Jaga baby tu dah cukup. Jalan tu hati-hati. Tengok langkah masa turun tangga. Jangan gelojoh turun tangga. Mandi , pastikan lap kaki ada dan tak basah. Kalau tak da , tunggu dalam bilik air sampai agak kering. Lepas tu , bila ada orang datang ke takyah buka pintu. Buat keras je dalam rumah. Tau ? " panjang lebar Hoshi cakap. Sambil tu membelai rambut isterinya.

" Hehee , tau. " Sunggi sengih.

" Okay lah , Hoshi nak pergi kerja ni. Jaljayo. Hati-hati duduk rumah. Ingat pesanan Hoshi. " Hoshi mengucup dahi Sunggi lalu berlalu keluar dari bilik.

3 minit kemudian..

Kedengaran kereta Mitsubishi milik Hoshi berlalu pergi.

Sunggi menggeleng sambil tersenyum. Mengusap perut nya yang masih kempis. Baru 2 minggu belum 6 7 8 bulan.

" Omo! Aku lupa. " Sunggi mencapai hpnya lalu menghantar mesej kepada Hoshi.

To : Bae
Oppa pergi kerja tu hati-hati. Jaga mata , jaga hidung , jaga mulut , jaga tangan , jaga kaki , jaga kereta. Hari ni first day kerja kan ? Have a nice day !

Send.

Sunggi meletakkan hpnya ketepi lalu mencapai getah rambut nya yg sengaja disangkut di kepala katil.

Sunggi bangun dari katilnya lalu mengemas katilnya dan mencapai kain tuala untuk mandi.

********
Hari semakin berlalu dengan cepat. Kandungan Sunggi dah masuk 5 bulan. 5 bulan tu jugak lah Hoshi asyik ulang-alik balik kerja semata-mata nak jaga Sunggi.

Tengah hari.

Tepat pada jam 2 petang , Sunggi bangun lalu menuju ke dapur. Mula berganjak ke hulur-hilir.

Sedang Sunggi membuka pintu peti ais , tiba-tiba hati nya rasa seperti tak selesa.

" Kenapa hati aku tak sedap ni ? " Sunggi mengurut dadanya. Cuba bernafas dengan tenang .

" Takde pape ni. Tenang Sunggi. Tenang. " Sunggi mencapai sayur saderi lalu dibawa ke papan pemotong.

Sebaik sahaja Sunggi meletakkan mata pisau di badan sayur ( lols ) , baru saja hendak menekan untuk memotong , hpnya mula berdering.

He's there in dark.
He's there in my heart.
He waits in the winds.
His gotta play a part.
Tr-

Pada masa yang sama juga , Sunggi terpotong sedikit kulit jarinya akibat terkejut dengan deringan hpnya.

" Ahh ! Appeo ! Ish! " dengan jari yang berdarah ,Sunggi menjawab panggilan.

" Yeobeoseyo ? " Sunggi memulakan panggilan.

.....

" Mwo ?! Baik. " Mata Sunggi dah mula berkaca. Air mata tidak menunggu masa untuk jatuh berderai. Jadi air mata Sunggi jatuh berderai laju bagaikan air terjun.

Dengan jarinya yang sakit , Sunggi terus mencapai jaket cardigan nya lalu terus keluar .

Dengan jari yang berdarah , Sunggi memegang hpnya dengan erat. Berjalan kaki menuju ke pondok teksi.

" Ahjussi , bawa saya pergi Hospital Cheongwon sekarang. " ujar Sunggi dengan air mata yang membasahi pipinya.

" T-tapi sekarang masa rehat kami. " ujar seorang pemandu teksi.

" Please ahjussi. Ni pasal nyawa. " Sunggi menangis berpaut dengan tiang. Menangis teresak.

" Kami tak boleh melanggar prosedur kami. " ujar pemandu itu lagi.

" Ahjussi.. " Sunggi menangis dan menangis.

" Sunggi , kkaja. "

**********

Forever Love [ HIATUS ]Where stories live. Discover now