Hoshi menjenguk Sunggi. Kelihatan masih terbaring di atas katil hospital. Tangannya dicucuk dengan jarum yang akan mengalirkan air ke dalam badannya. Hidungnya pula dicucuk dengan tempat pernafasan oksigen untuk Sunggi bernafas.
" Jagiya.. Mianhae.. Hoshi tak dapat jaga baby tu elok-elok. Hoshi cuai. Hoshi sepatutnya tak cakap macam tu. Hosh.. Hoshi minta maaf. " Hoshi menangis sambil mencium tangan Sunggi berkali-kali. Sayu hatinya melihat isterinya terlantar di atas katil.
Hari tu Hoshi , sekarang Sunggi pula. Nasib malang kah ini ?
Minghao ditepi Hoshi hanya mampu menenangkan sahabat baik nya.
" Sunggi okay je tu. Nanti kita dengar eh penjelasan doktor ? " Minghao memegang bahu Hoshi. Sesekali menepuk perlahan.
" Encik Kwon. " kata Doktor sambil menyebut nama Hoshi.
" Ya saya ? " Hoshi mengesat air matanya.
" Ikut saya ke bilik. " ujar doktor tersebut.
" Pergilah. Aku jaga Sunggi. " kata Minghao pula.
" Erm. Baik. " Hoshi pun terus pergi ke bilik doktor.
Setelah tidak nampak bayang Hoshi , Minghao menghampiri Sunggi.
Kepala Sunggi diusap. Perlahan. Minghao tersenyum.
" Dah lama aku tak tengok wajah cantik kau. Aku rindu tahu. Rindu sangat. " Minghao mengeluh.
*******
( Hoshi's P.O.V )Setelah aku menghenyakkan punggung aku ke atas kerusi , doktor pun memulakan hujahan dia.
" Begini Encik Kwon. Kami mendapat satu berita baik dan satu berita buruk. " Doktor melepaskan keluhan yang agak berat.
" Dua berita ? A-apa berita tu ? " aku mula menggelabah.
" Saya minta Encik Kwon bertenang ya. " Doktor tersebut mengeluarkan failnya.
Aku menumpukan pandangannya ke arah fail yang dikeluarkan doktor tersebut.
" Begini , berita baiknya adalah , kandungan isteri encik selamat. Dan berita buruknya adalah , kandungan isteri encik mungkin akan lemah setelah menerima hentakan yang kuat dan menyebabkan dinding perut isteri encik lemah untuk mengkandung bayi di dalam perutnya. Buat masa sekarang , baby masih okay. Cuma dinding perut nya agak lemah. Dan selalu memberi penjagaan rapi terhadap isteri encik dan pastikan makan makanan yang sihat juga. Termasuk cara perjalanan nya. Itu saja. " terang doktor panjang lebar.
" Thanks doktor. Baiklah. Saya akan ikut segalanya. Saya minta diri dulu. " aku meminta izin keluar.
" Baik. " doktor tersebut hanya tersenyum melihat Hoshi.
Aku menutup semula pintu bilik doktor perlahan.
Bahagia tak terkata. Baby selamat. Cuma lemah. Aku kena jaga elok-elok. Tak boleh cuai.
Aku segera berlari ke wad Sunggi. Ternampak Minghao sedang bermain hpnya. Baik betul dia temankan. I knew that you still love her , Minghao.
Aku terus meredah masuk ke wad Sunggi.
" Eo ? Hoshi , doktor cakap apa ? " Minghao berdiri memberikan kerusi kepada aku.
" Doktor kata baby dia okay. Cuma lemah je sebab dia jatuh kuat sangat. " aku menarik kerusi tersebut dan duduk.
Aku tersenyum melihat Sunggi. Alangkah bahagianya bila rasa sedih itu hilang. Aku mengusap pipi Sunggi. Dia masih lena dibuai mimpi.
" A-aku balik dulu tau. Nanti kalau kau nak balik bagitahu aku tau. Aku hantar kan nanti. Eh ? " Minghao meminta diri.