" Oppa !!!!! "
Jeritan Sunggi cukup membuatkan Hoshi meremang. Jantungnya dilanggar laju dengan rasa ketakutan. Dirinya dilanda keresahan tatkala jeritan milik suara Sunggi.
Hoshi bergegas berlari ke bilik air.
Dummm !!!
Pintu bilik air dibuka dengan kasar oleh Hoshi." Sunggi , gwaenchanna ?! " Hoshi mendapatkan Sunggi yang terduduk dalam tab mandi.
" S-sunggi okay. " Sunggi memaut tangan Hoshi.
" Kenapa jerit ? " nafas Hoshi masih lagi tercungap-cungap. Nafas di dadanya naik turun. Peluh mula menitii dari dahi ke pipi. ( side-burn (?) Tak igt spell dia. )
" A-aada lipas. Sunggi takut." Sunggi menundukkan kepalanya.
Lipas ?!
Buat penat-penat je Hoshi berlari naik tangga semata-mata risau akan Sunggi.
Hoshi melepaskan keluhan yang berat. Melabuhkan punggung nya ke atas tab mandi.
" Sangkakan apa lah tadi. " Hoshi meraup wajahnya menggunakan tangan kanannya.
" So-sorry. Sunggi takut sangat tadi. " Sunggi mencuit lengan Hoshi.
" Haih takpe lah. Dah pergi mandi. " Hoshi terus berjalan keluar dari bilik mandi.
Click!!
Kunci pintu bilik mandi kedengaran. Hoshi sekali lagi menuruni anak tangga.Melabuhkan punggungnya ke atas kerusi meja makan , dan membuka tudung saji.
Kelihatan sepinggan dumpling berserta air Oren Juice.
Hoshi meneguk air tersebut. Dengan 3 kali tegukkan , air Oren Juice telahpun licin dari gelas.
Haus sangat lah tu.
Hoshi menjamah seketul Dumpling. Makan dengan berselera.
Trett.. trett..
Hpnya berdering menandakan mesej masuk.From : Minghao
Hoshi , kerja kau tak siap lagi. Ada satu lagi dokumen ni.Dokumen ?
Macam mana boleh lupa ni ?
To : Minghao
From : Hoshi
Banyak tak ? Kalau banyak aku buat esok , kalau sikit aku datang pejabat aku buat.Dan , send.
Done!
Hoshi terus menjamah lagi seketul Dumpling. Sedang syok menikmati , teringat pula masa zaman sekolah. Hoshi tersengih.
Teringat akan gelagat Sunggi yang gelabah bila Hoshi mendekatkan dirinya. Cukup sudah buat untuk Hoshi tertawan.
Trett..
Lamunan Hoshi terhenti. Mesej masuk lagi.From : Minghao.
Tak banyak pun. 2 page je.Hoshi berfikir sejenak. 2 pages ? Pergi siapkan dekat office ? Tinggal Sunggi sorang-sorang dekat rumah ? Separuh dari seketul dumpling yang Hoshi makan tadi diletakkan semula ke atas pinggan.
Hoshi mula berfikir sejenak. Pandangannya dibuang jauh. Sehingga tidak perasan akan kehadiran Sunggi di belakangnya.
" Ui ! " Sunggi menyergah Hoshi.
Hoshi terjaga dari lamunan nya. Tersengih.
" Jauh nya berangan , dah sampai mana tu ? " Sunggi menuangkan air Oren Juice ke dalam gelas.
" Dah sampai Los Angeles. Cari Sunggi dekat sana tak de pun. " Hoshi dah mula dengan loya buruknya.
" Los Angeles ? Amboi jauhnya. Sunggi memang lah takde dekat situ. " Sunggi meneguk air.
" Habis Sunggi dekat mana ? " Hoshi sambung makan semula dumpling.
" Sunggi dekat hati Hoshi. " Sunggi mencebikkan bibirnya.
" Alololo sweetnya. " Hoshi mencubit pipi Sunggi. Pipi Sunggi ditarik bagai chewing gum.
" Ahh sakitlah. " Sunggi menggosok pipinya. Memberi pandangan maut kepada Hoshi.
" Aigoo jinjjaa gwiyowo. " Hoshi menjerit kesukaan. Perli.
" Yah!! Sudahlah tu. Sunggi nak tengok tv. " Sunggi bangun dengan cermatnya lalu menuju ke sofa empuknya.
Hoshi menghampiri Sunggi.
" Jagiyaa , Hoshi ada kerja sikit dekat pejabat. Nak siapkan kejap. Jagiya duduk elok-elok dekat rumah tau. Jangan buka pintu kalau ada orang. Nak ke tandas hati-hati. Arraseo ? " Hoshi mengusap pipi lembut Sunggi.
" Ermm.. Okay. Hati-hati bawa kereta tu. Ingat ? " Sunggi tersenyum.
" Hoshi pergi dulu tau. Kejap lagi Hoshi balik. Okay ? " Hoshi membuka pintu papan.
" Okay. "
Vrooommm !!
Kedengaran pacuan empat roda dengan enjin yang hebat telahpun berlalu pergi dengan meninggalkan asap kereta.
Sunggi keseorangan di rumah hanya ditemani dengan televisyen.
" Tak lama nanti baby nak keluar dah. Tak sabar. " Sunggi tersenyum tatkala sedang mengusap perut bulatnya.
Rambutnya disanggul menjadi korean-bun. Sunggi masih leka dengan rancangan yang disiarkan di televisyen.
" Ermm haus pulak. Aihh , malasnya nak ke dapur. " Sunggi mendengus. Bantal sofa dibalingnya ke tepi.
Sunggi bangun lalu menuju ke dapur. Dibukanya pintu peti ais , dan mengambil sekotak air susu. Dicapainya juga gelas yang agak panjang , dan dituangnya air susu ke dalam gelas tersebut.
Gulp ! Gulp ! Gulp !
Dengan 3 kali tegukkan ,air susu pun habis diminumnya. Tekaknya sudah dibasahi dengan air susu yang lazat.
Sedang Sunggi mencuci gelas tersebut , tiba-tiba Sunggi terlihat seperti bayang-bayang sedang mengintai dan menyorok semula di tingkap dapurnya.
Hatinya menjadi tidak tentu arah. Mukanya menjadi sejuk. Jantungnya mula berdegup dengan kencang.
Sunggi segera meletakkan gelas tersebut ke tempatnya semula. Sebaik sahaja Sunggi melangkah hendak ke ruang tamu , Sunggi ternampak akan kelibat seperti seseorang sedang menaiki tangga dengan lajunya sekali. Sunggi memandang ke arah pintu papan , terkunci.
Baru sahaja Sunggi hendak mencapai hpnya , tiba-tiba Sunggi terasa akan peritnya dibelakang.
Pedih.
Amatlah memeritkan.
Sunggi menjadi lemah. Tangannya cuba untuk memegang belakang nya ,namun Sunggi terasa akan seperti cecair.
Merah.
Ya , merah.
Darah.
Sunggi panik. Kepalanya menjadi pusing dan Sunggi pun rebah.
_______