18 ; Bekas Teman Wanita

21 1 0
                                    

" Soo.. Soonyoung ? "

Suara gadis tersebut seperti tersekat. Sunggi memalingkan pandangannya ke arah gadis tersebut.

" Oppa , ni siapa ? " Sunggi meleraikan pelukan dari pelukan Hoshi.

" Soonyoung-ah , siapa perempuan ni ? " gadis itu menoleh ke arah Sunggi.

" Laura , perkenalkan ni isteri Soonyoung , Sunggi. " Hoshi menggenggam tangan Sunggi. Kelihatan nafas Sunggi turun naik turun naik geram.

" Oh. Dia ni ke perampas boyfriend Laura ? " suara Laura seakan sindir. Laura menjeling ke arah Sunggi.

Air mata Sunggi mula bertakung setelah mendengar perkataan PERAMPAS. Hatinya bagai dicucuk dengan pisau tajam.

" Laura , sudah. " Hoshi merenung tajam ke arah Laura. Laura menjeling lalu tangannya menyelinap ke tangan Hoshi.

" You , i rindu you. Rindu masa kita dulu-dulu. Dulu kita hampir kahwin kan ? Tapi sebab ada perampas ni , kita terus tak jadi kan ? " dengan mengadanya suara Laura menggedik.

" Laura , enough. " Hoshi menjeling ke arah Laura. Memalingkan pandangannya ke arah Sunggi yang air matanya sudah pun hampir berterabur.

" Sayang.. " Hoshi mengusap lembut pipi Sunggi. Sunggi memalingkan anak matanya merenung Hoshi.

" Tak apa lah. Sunggi ni perampas kan ? Penyibuk. Takpalah , Sunggi minta diri dulu. Ming , kkaja. " Sunggi mengesat air matanya dengan kasar. Minghao datang lalu menghulurkan Yoongi kepada Sunggi dan memimpin Sunggi duduk di kerusi roda.

" Aku minta diri dulu tau Hosh. " Minghao menunduk kebenaran untuk pulang. Sunggi tidak lansung memandang Hoshi.

" Hati-hati , jaga diri ya sayang ? " Hoshi menjerit sedikit. Tapi Sunggi tetap tidak pusing ke arahnya.

( Laura's POV )

Sunggi ? Isteri Soonyoung ? Huh ,jangan harap aku akan biarkan kau bahagia. Kau takkan bahagia. Perampas!

Aku mengerlingkan anak mata aku ke arah Hoshi yang sedang bersedia baring.

" You.. kenapa you still kekal dengan dia ? You janji lepas you kahwin dengan dia , dalam 3 bulan macam tu , you nak ceraikan dia. " aku menghenyakkan punggung ke atas katil Hoshi. Tangannya aku mengurut perlahan.

" Aku dah bahagia dengan dia. So , buat apa aku nak ceraikan dia ? " Hoshi mengeluh.

Sejak bila dia sayangkan perempuan tu pulak ? Ni mesti perempuan tu guna-guna si Hoshi ni. Tak boleh jadi ni.

" Tapi , you dah janji dengan i. " aku sedikt mencebikkan bibir. Geram. Panas betul hati ni.

" Itu dulu sekarang lain. Dah berubah. " suara Hoshi sedikit tinggi.

" Tak kira , i sanggup tunggu you tahu tak ! " aku memeluk tubuhku. Tak kira apa pun aku tetap nak menang.

" Laura! Kita dah takde pape hubungan faham ? Kita dah putus ! " suara Hoshi makin meninggi membuatkan aku terkedu. Ramai pesakit melihat ke arah kami. Ah malunya !

" Okay fine. Apa pun terjadi , Laura tetap akan pastikan Hoshi milik Laura. Titik! " aku merangkul kemas beg tangan aku lalu berlalu pergi dengan perasaan yang marah.

Habis air mata aku melimpahi. Takpa Kwon Soonyoung , hari ni hari kau , esok hari aku.

Aku mengesat air mata aku dengan kasar sambil tersenyum sinis.

( Sunggi's Pov )

Aku perampas ?

Sepanjang perjalanan dari wad Hoshi sampai lah ke wad aku , air mata asyik jatuh. Ish ! Jangan jatuh dah lah !

Forever Love [ HIATUS ]Where stories live. Discover now