6 februari 2015
Lachend lopen Louis en Harry het hoofdkantoor uit. Voor het eerst in hun leven. Normaal was het de tegenovergestelde emotie. Ze hoefde verlopig geen beards meer. Het was wel jammer dat ze nou niet meer met Eleanor konden afspreken.Eleanor was Louis beste vriendin uit zijn jeugd. Ze had Louis vriendin gespeelt. Natuurlijk voor een behoorlijk bedrag. Maar het is als nog een zware taak. Liegen tegen veel mensen.
Louis en Harry vertrekken snel naar hun huis in London om het te vieren. Ze mogen nog steeds niet uit de kast komen maar ze mogen single zijn.
De vrijheid is ongekend.
Zwijgend zitten we aan tafel. Ik snap niet wat ik moet met deze informatie. "Alles was perfect, maar toen kwam ik weer aan. Ik wilde alleen" hij komt niet helemaak uit zijn woorden. Ik klop geruststellend op zijn arm. Hakkelend gaat hij verder.
3 mei 2015
"Lou, misschien moeten we even afstand nemen." Harry bijt op zijn lip. Louis kijkt Harry geschrokken is. "Ik bedoel de fans beginnen steeds meer door te krijgen. Het duurt niet lang voor dat modest weer op ons dak komt. We hebben allebei geen zin in weer een beard dus."Louis blijft Harry geschrokken aankijken. Zijn blauwe ogen ver open gespert. "Je hebt er genoeg van he?" Nu kijkt Harry hem geschrokken aan. "Natuurlijk niet Boo-"
"Noem me niet meer zo" de stem van Louis slaat over. Hij heeft tranen in zijn ogen staan. Harry pakt zijn hand die hij ruw los trekt. "Louis, je weet dat we een pauze plannen. Tot dan. Ik vind het ook niet leuk maar je weet wat er anders gebeurt."
"Hou op met smoesjes verzinnen. Ik wist het wel. Veel plezier verder Harry."
Louis loopt de kamer uit. Harry rent hem achterna. "Lou, ik hou van je alsjeblieft." Louis onderbreekt hem . "Harry laat me met rust."
"Waar ga je naar toe" roept Harry hem nog na.
Verblind door tranen loopt Louis door de straten. Hij dacht echt dat Harry van hem hield. Elke keer als ze zoende, elke aanraking, ruzie met modest, hoe we elkaar troosten. Alles gelogen.
Hij loop de eerste beste club in en bestelt bier. Nog een. Hij zit nu al vier uur in deze club. Heeft zich niet verplaats. Hij is zo dronken dat hij niet meer weet wat onder en boven is
Een meisje komt naar hem toe gelopen. Het duurt niet lang voordat hij mee gaat naar haar hotel. Als snel gaan hun kleren uit. Louis weet dat het fout is. Harry heeft het niet uitgemaakt. Hij gaat vreemd.
Hij duwt de gedachte weg door zichzelf wijs te maken dat Harry dit al hun relatie doet. Het meisje staart hem ongeduldig aan. Louis zet zijn verstand op nul. Niet meer aan Harry denken.
Harry zucht even. "Ik wist dat hij die avond vreemd ging. Ik heb het hem vergeven. Ik had hem zoveel pijn gedaan. Ik was onhandig bezig geweest. We waren weer gelukkig tot het volgende probleem optrad."
19 juni 2015
"Je wordt wat " schreeuwt Harry. Louis krimpt in elkaar. Harry gaat zijn hand door zijn haar. Hij loopt woedend door de kamer. Ze hadden afgesproken. Hoe kon hij dit doen? "Harry'" smeekt Louis."Ik wil dit ook niet, maar ze wil geen abortus en ik kan haar niet dwingen,"
"Weet je haar naam überhaupt wel?" gromt Harry. Het blijft even stil. "Je krijgt dus een kind samen met iemand van wie je de naam niet weet? Ik ben zo teleurgesteld in je Louis."
Louis onderlip trilt. "Harry alsjeblieft. Ik hou van je" smeekt hij weer. Harry schud zijn hoofd. "Louis, we zouden kinderen gaan adopteren of samen een draagmoeder kiezen. Je hebt duidelijk gemaakt wat je wilt."
"Hazza, ik weet niet wat me bezielde, ik was dronken"
"Dat is juist het probleem! Je bent dronken en doet domme dingen. Verpest een meisjesleven. En straks heeft het kind geen vader. Je hebt nu al twee levens verpest."
"Ik dacht dat wij samen voor dit kind konden zorgen" mompelt Louis haast onverstaanbaar. Harry lacht schamper.
"Louis, ik wil jou niet eens meer helpen. Je hebt drie levens verkloot. Van je zelf, de baby en dat meisje. Zoek het uit."
Harry stampt de kamer uit, terwijl Louis op de grond zakt en in huilen uitbarst.
"We konden elkaar niet meer in de ogen kijken. Daardoor is de pauze vervroegd. Liam en Niall wisten ook niet hoe ze er mee om moesten gaan." Ik kijk hem aan nog steeds niet wetend wat ik moet zeggen.
"Jasmine, zou je alsjeblieft met hem willen praten. Mij negeert hij net als Liam en Niall. Hij is al meerdere keren uit hotels gezet omdat hij te dronken. Heeft foute vrienden. Ziet er slecht uit. Ik mis hem zo en heb zo veel spijt. Ik wil met hem praten en het goed maken alleen." Hij komt niet uit zijn woorden en begint luidruchtig te huilen.
Ik pak mijn stoel en zet die naast die van hem. Ik aai een beetje over zijn rug.
"Ik praat wel met hem. Ik weet niet of hij luistert. Ik bedoel mij kent hij niet goed. Maar de Louis die ik ken luistert wel. Hoop ik."
Dat laatste fluister ik zodat Harry het niet hoort.Uit het niets knuffelt hij mij waardoor ik bijna van mijn stoel valt. "Jeetje ik lijk wel een wijf" lacht hij door zijn tranen heen. "Weet je wat jij nodig hebt?" vraag ik aan hem. "Chocolade, heel veel chocolade. "
JE LEEST
7 Moments of fame Ft. Nial Horan
Fanfiction~audities ~eerste ontmoeting ~ongemakkelijk momenten ~bruiloft ~eerste kus Jasmine is een meisje dat net 18 geworden is. Haar leven is alles behalve normaal. Twee jaar geleden won ze de meest bekeken talentenshow ooit. Nu ze 18 is en klaar met schoo...