*een paar maanden later*
Stress, stress, stress. Ik ren van hot naar her. Vandaag is het 14 februari. Trouwdag van Harry en Louis. Ze trouwen gewoon in Londen. Ze wilden het niet al te groot. Ik heb me laten overhalen om bruidsmeisje te laten zijn.Maar goed ik ben nu in een huis volgens mij het huis van Gemma, de zus van Harry.
Over een uur worden we opgehaald door een limousine. Lou doet onze haren en make-up met hulp van Lottie. De twee jongste zusje van Louis, Daisy en Phoebe zijn echte schatjes. Eigenlijk een na jongste maar de jongste is nog te jong.
Ik zal even vertellen hoe de bruiloft er uitkomt te zien. Alle bruidsmeisje dragen donkerblauwe jurken. De getuigen een donkerblauw pak. Hoe Harry en Louis gaan is onbekend.
We beginnen een ceremonie die ongeveer een uur duurt. Vervolgens worden er foto's gemaakt en rijden we door naar een receptie. Daar worden de cadeaus geven en de taart aangesneden.
Daarna trekt iedereen zich even terug en later die avond hebben we een dinner en een feest.
Klinkt leuk toch?
Ik heb werkelijk geen idee wie allemaal komt. Volgens mij is Little mix ook uitgenodigd. Ik hoop het wel want dan zijn er tenminste nog vier mensen die ik ken.
"Jasmine, kom je dan doe ik je haar" Lottie roept me. Jeetje het lijkt net alsof ik ga trouwen. Ik ben zo zenuwachtig. Hoe moeten Harry en Louis zich dan wel niet voelen?
Hun vrijgezellenfeest was volgens mij erg leuk. Ik hoorde Niall er over praten. Ik denk dat het maar goed is dat ik er niet bij was. Ik ben daar net wat te ontschuldig voor.
"Meisje zijn jullie daar?"
Een onbekende vrouwen stem klinkt vanuit de gang. Een vrouw van ongeveer 45 komt de kamer binnen gelopen. Lottie omhelst haar. "Klaar voor mam?" Aha Louis moeder. "Ik hoop het" glimlacht Louis moeder een beetje nerveus. Als ze mij ziet steekt ze haar hand uit.
"Jij bent Jasmine toch? Ik ben Johanna, moeder van Louis." Ze schenkt me een glimlach. "Jasmine inderdaad. Aangenaam kennis te maken" stel ik me netjes voor.
"Mama!" De elfjarige tweeling komt naar beneden gerent om hun moeder te omhelzen. Gevolgt door hun zus waarvan ik de naam ben vergeten. Haar bijnaam was volgens mij Fizzy. Ook zij omhelst haar moeder.
Ze lijken allemaal op hun moeder. Vooral Louis.
Maar genoeg familiegedoe. Het is tijd om te vertrekken. We stappen met zessen in de limousine. We krijgen dadelijk bloemblaadjes die we moeten strooien. Cliché maar effectief.
We komen al snel aan bij een prachtig... Ja hoe moet ik het noemen. Kasteeltje? Een prachtig grasveld met kleine bloemetjes aan een glinsterende rivier. Gelukkig is het mooi weer. Ongeveer tien graden maar de zon die schijnt dus ja. Perfect.
Binnen is het prachtig versierd. Overal kaarsen. Mooie stoelen, een soort rode loper en een prachtig altaar waar ze waarschijnlijk het ja woord gaan geven.
Hoe doen ze dat eigenlijk met achternamen?
Ik bedoel ze mogen niet laten weten dat ze getrouwd zijn. Ach ja daar hebben ze vast wel een oplossing voor.
Alles staat klaar. De zaal zit vol met familie en vrienden. Er zitten een paar bekende gezichtem tussen. Natuurlijk Liam, Niall maar ook Zayn is er. Ik dacht dat er eem soort ruzie was maar oke. Ed Sheeran is er ook. Hij was ook mijn menor bij 7 moments of fame. Ik denk dat zijn liedjes het leukst waren om te zingen.
Er zit zoveel betekenis in.
Little mix is er niet. Misschien vanavond. Dat is volgens mij meer voor de jeugd. Naast mij zit een meisje dat me ergens wel bekent voorkomt. Ze is aan net praten met Lou die ook aanwezig is.
Volgens mij heet ze Eleanor. Beard van Louis.
Ze ziet er ontzettend aardig uit.
Ik weet niet waarom maar als de ceremoniemeester naar voren komt lopen en vraagt om stilte voel ik de spanning opborrelen in mijn maag.
Volgens mij komen de jongens samen aangelopen. Twee deuren gaan open. Vanuit de ene deur komt Harry en vanuit de andere Louis. Hun gezichten stralen als ze elkaar zien. Ze pakken elkaars hand en lopen naar net altaar.
Dit is echt te cute.
Ze blijven elkaars handen vasthouden terwijl de ceremoniemeester zijn praatje doet. Louis mag uiteindelijk beginnen met zijn praatje.
"Lieve Hazza" zijn stem trilt helemaal. "Vandaag is de dag waar we zolang naar houden uitgekeken. Ik zou hier dagen vol kunnen praten over jou, maar je weet wat ik voor je voel. Ik ben blij dat ik hier met jou kan staan. Ik had niemand anders gewilt. Ik hou van je."
Harry krijgt tranen in zijn ogen. Hij slikt ze weg en begint me praten.
"Boo, je weet dat alles wederzijds is. Ik hou zo ongelooflijk veel van je. Wat mij bedreft mag de hele wereld het weten. Je zal altijd mijn boobear blijven en voor eeuwig aan je zijde wijken. Je kunt altijd bij mij terecht. In slechte en goede tijden."
"Louis William Tomlinson neemt u Harry Edward Styles tot uw wettige echtgenoot?"
"Natuurlijk" glimlacht Louis.
"Harry Edward Styles neemt u Louis William Tomlinson tot u wettige echtgenoot?"
"Ja" is Harry's korte maar vastberaden antwoord."Dan mag u de bruid kussen."
Hun hoofden buigen naar elkaar toe en er klinkt gejuich door het zaaltje. Anna en Johanna snikken zachtjes. Ik moet toegeven, dit is een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien.
_______________________________________________________________________
Zo na dit hoofdstuk kan het verhaal pas echt beginnen. Ik hoop niet dat het tot nu toe te saai was.....Tips altijd welkom
See you soon
JE LEEST
7 Moments of fame Ft. Nial Horan
Fanfiction~audities ~eerste ontmoeting ~ongemakkelijk momenten ~bruiloft ~eerste kus Jasmine is een meisje dat net 18 geworden is. Haar leven is alles behalve normaal. Twee jaar geleden won ze de meest bekeken talentenshow ooit. Nu ze 18 is en klaar met schoo...