~008~

44 3 0
                                    

a/n ik ga plagiaat plegen... Ik kan echt geen liedjes schrijven. Sorry.

Ik gooi mijn jas op de bank. Dit was zijn dagje ook wel. Ik ben nog met Harry naar de supermarkt geweest om chocolade te kopen. Gelukkig kon hij toen alweer een beetje lachen. Ik haat het als mensen verdrietig zijn.

Ik begin met koken. Gewoon sla met wat vlees. Simpel en eenvoudig.

Terwijl ik aan het eten ben valt mijn oog op mijn gitaar. Waar is mijn laptop? Snel ren ik van tafel naar mijn slaapkamer. Start de laptop op en pak mijn gitaar. Ik weet niet wat er gebeurt maar uit het niets rolt er een hele songtekst uit mijn hoofd.

We'll be passing by And they'll be wasting time
Just waiting for new
And while they're chasing darks We'll be dancing in the dusk
Guess a way coming through Whenever you need me I'm behind
I promise to take you off to the height

We feel the burning up
And you're wasting all your luck I'll be here for you, here for you
When the dark is at his bone
And you run away from hope I'll be here for you, here for you
I'm here for you I'm here for you You-hoo I'm here for you You-hoo You-hoo

And while they're on the ground
We'll be looking down
Cause we found the truth And the fire in our hearts
Will be blowing up the stars
Now we're coming through
Whenever you're feeling doubt inside I promise to take you off to the height

I'm here for you
Noooo
And when you feel you've had enough
And you've wasted all your loveI'll be here for you
I'm here for youI'm here for youYou-hooYou-hoo
I'm here for youI'm here for you
You-hooYou-hoo

Voorzichtig speel ik mee op mijn gitaar. Zou dit goed genoeg zijn? Zou ik het opsturen naar een platenmaatschappij. Beter nog maar even wachten. Ik eet mijn eten nog even stel op en zet de Tv aan.

Aarzelent scroll ik door mijn contacten en blijf hangen bij Tommo Tomlinson. Nerveus bijt ik op mijn lip. Wat moet ik zeggen? He Louis, Harry mist je. Wil je alsjeblieft met hem gaan praten? Nee dat is echt super sukkelig.

Uiteindelijk besluit ik gewoon met hem te gaan afspreken.

Ben je in London? Ik heb je geweldige advies nodig. :) X jas

Zo is het goed. Gewoon naar Starbuck gaan. Als hij tenminste reageert. Dat doet hij vast wel. Ik besluit mijn script nog een keer door te lezen. Ik kan beter goed voorbereid te zijn.

Na een half uurtje heb ik al een appje terug.

Kun je weer niet zonder me? Ik in Londen morgen om twee uur bij de big ben? Ik weet 99, 9% zeker dat het gaat over onze grote vriend Nialler.

Ik grijns, nee het gaat niet over 'onze grote vriend nialler.'

<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Als ik de volgende ochtend wakker word, besluit ik om maar weer eens te gaan skypen met Lotus. Ik heb haar al veel te lang niet gesproken.

"Jasssss" gilt ze als ze mij in het beeldscherm ziet verschijnen. 'Lotttt" gil ik hetzelfde als haar terug. "Hoe is het er mee?"

"Helemaal toppie. Ik ga over een paar weken naa Milaan en dansen gaat helemaal super. Er is een damn lekker jongen bij ons in de groep gekomen."

Ik grinnik. "Mooizo en met mam, pap en Daan?" Ze knikt. "Ook goed. Daan heeft een nieuwe vriendin." Ik frons mijn wenkbrauw. "Wanneer vertelde hij dat?"

"Een dag nadat jij vertrok. Ze hebben al blijkbaar een aantal weken iets. Ze is echt verschrikkelijk. Zo irrirant wijf." Lotus rolt met haar ogen en maakt een kots geluid.

Precies opdat moment komt Daan binnen. "Tegen wie de hell praat je" zegt hij met een hese ochtendstem. "Het is verdorie half twaalf en jij schreeuwt heel de boel bij elkaar."

Lotus kijkt hem spottend aan. "Misschien tegen ons zusje?" Nu kijkt Daan naar het beeldscherm. "Jasmine" roept hij. ik zwaai terug "Wie gilt hier nou heel de boel bij elkaar" zegt Lotus sarcastisch.

Daan haalt zijn schouders op. "Nou ja ik ga weer naar bed."

Lotus rolt met haar ogen. "Vertel eens hoe het gaat in Jasmine-land?"

Na ongeveer een uur te hebben geskypte hangen we op omdat zij moet dansen en ik naar Louis ga.

Ik sta om precies twee uur bij de big ben. Nog een spoor van Tomlinson. Een kwartier later nog steeds niet. Ik ben wel de foto geweest met een klein jongetje en een meisje. Echte schatjes.

Maar goed we hadden vandaag toch afgesproken? Als hij er over tien minuten nog niet is ga ik bellen.

Net als ik wil ga bellen komt hij gaan gelopen. Dikke ogen met wallen en ontzettend mager. Hij ziet er slecht uit. Zijn lippen hangen in een treurige boog.

Het is echt hartbrekend.

"Hey jas," hij geeft me een knuffel. "Waarover wil je praten?" Ik besluit om hem mee te nemen naar het restaurantje van gister. Louis mag naar vast ook wel naar binnen.

Als we bij het restaurantje zijn kijkt hij me verbaast aan. Maar voordat hij wat kan vragen ben ik al naar binnen gelopen. De man lijkt me nog te herkennen en leidt me naar boven.

Ik bestel weer chocolademelk. Die was hier echt lekker. Louis bestelt een koffie.

"Zo waar wilde je over praten?"

7 Moments of fame Ft. Nial HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu