♡ Kapitel 20 ♡

115 7 0
                                    

Nästa morgon vaknar jag av min irriterande väckarklocka. Men fort kommer jag på att Ogge ska hämta mig efter skolan och jag får ett leende på läpparna. Jag har verkligen saknat honom så mycket. Att nu få spendera tid med honom ensam gör mig så glad.
Jag rullar ut från sängen och går till badrummet där jag tvättar ansiktet och borstar tänderna. Klockan är 7 så jag tänkte att jag kunde försöka äta lite frukost. Jag börjar 09:15 så jag har ganska lång tid på mig. Jag joggar ner för trappen och vidare in i köket. Jag gör iordning en macka och försöker äta den, men det går inte så bra. Jag är inte hungrig. Mat får mig att må illa. En till tugga försöker jag ta men spottar fort ut det i soptunnan.

Inne på mitt rum igen går jag in i min wic. Ett par ljusa jeans sätter jag på mig och en mörkgrön croptop. Sedan går jag vidare till mitt hår, som jag plattar. Sminket blir som vanligt, bara att jag tar lite ögonskugga också. Även mitt favorit läppglans måste på. Sedan tar jag min mobil och väska och går ner. Precis i tid för att gå till bussen.
Väl framme på busshållplatsen ser jag min granne. En kille som är 17, precis som jag. Han är känd som skolans player och vill bara ha alla tjejer i säng. Usch, han äcklar mig så mycket. Istället för att ställa mig under taket i hållplatsen ställer jag mig utanför. Jag ber till Gud att han inte ser mig och att bussen kan ta och komma nu.
Lite tur hade jag nog ändå. Bussen kom två minuter senare och Anton (grannen) har fortfarande inte sett mig. Fort går jag på bussen och sätter mig långt bak. Även nu ber jag till Gud att han inte ska se mig eller känna igen mig. Men tur kan man inte alltid ha....
"Men hej Izabela, jag såg dig inte!" Säger Anton och sätter sig på platsen bredvid mig.
"Eh hej Anton!" Jag flyttar mig närmare fönstret eftersom att han satte sig äckligt nära mig. Han flyttar efter och hans arm nuddar min.
"Du är snygg idag!!" Hon kollar på mig nerifrån och upp och samma igen.
"Eh tack!" Jag tar upp min mobil och kollar instagram.
Snälla, säg inget mer! Please, please!
"Dig skulle man verkligen vilja ha i säng" Anton viskar det i mitt öra och jag känner hur obehagligt det är.
Jag ryser av att det är så obehagligt och trycker på stopp knappen.
När bussen väl stannar så skyndar jag mig förbi Anton och nästan springer in i skolan. Framme vid mitt skåp ser jag Melisa ta av sig jackan.
"Omg Anton satt bredvid mig på bussen!" Säger jag så fort jag kommer fram till skåpet.
"Usch, det där jävla äcklet." Melisa kollar på mig med en äcklad min och jag nickar samtidigt som jag skrattar lite lätt.
"Mhm! Och du skulle ha hört vad han sa till mig. Han bah "dig skulle man verkligen vilja ha i säng" jag och Melisa gör samtidigt äcklade ansiktsuttryck och fortsätter gå till klassrummet.

Dagen gick fort och jag var så mycket gladare idag. Vilket Melisa märkte, så jag fick förklara allt som hände igår. Från att Felix kom hem till mig, till att jag och Ogge blev tillsammans. Melisa berättade även att hon gillar Oscar, men sa att jag verkligen inte fick säga det till honom. Melisa, hemligheten är säker hos mig. Meeeen, jag kommer säkert berätta för Ogge... Opsiii!

Jag går ut tillsammans med Melisa genom skolans dörrar och vidare mot parkeringen. Där ser jag Ogge stå lutad mot sin bil och med mobilen i handen. Herregud vad snygg han är. Han har svarta jeans, vita converse som inte är så vita, och en svart skiiiiiit snygg jacka. Under jackan har han säkert en vanlig t-shirt, som vanligt.

"Åh herre!" Viskar jag fram tyst och Melisa skrattar åt mig.
"Ugh fuck off! Han är ju skit snygg!" Säger jag och skrattar samtidigt som jag puttar till Melisa.
"Jo, jag märker det! Du typ dreglar!" Melisa skrattar åt mig och jag ger henne en sur blick. Vi säger hejdå till varandra och jag nästan springer fram till Ogge.

"Hej där snygging!" Säger jag när står framför Ogge. Han lägger fort ner mobilen i fickan och ler ett stort leende. Hans starka armar drar in mig i en mysig och lång kram. Åh vad jag älskar hans kramar.
"Ska du säga, världens finaste, snyggaste, vackraste och sötaste tjej!" Ogge pussar mig lätt på munnen och jag börjar rodnar. Som vanligt då.
Jag går runt bilen och sätter mig i passagerarsätet.

"Vart ska vi?" Frågar jag samtidigt som jag sätter på mig bältet. Jag lägger ner väskan vid mina fötter och vänder huvudet mot Ogge.
"Överraskning!" Han flinar och backar ut från parkeringen.
"Men åhh! Jag vill ju veta. Men jag älskar överraskningar" jag skrattar lätt och tar upp min mobil.
Ogge bara skrattar åt mig och lägger handen på mitt lår. Jag ler stort och går in på instagram.
Inte så mycket har hänt så jag tar en bild på Ogge och lägger ut den.
Texten till bilden blir "my sunshine❤️". Jag ler och kollar ut genom fönstret. Vi är fortfarande inne i Sthlm men börjar åka utåt. Jag tänker verkligen och försöker komma på vart vi är på väg.

"Ingen ide att du tänker så mycket! Du kommer inte komma på det Izabela." Ogge flinar och kollar fort på mig.
"Ughhh"

Bilresan bestod av mycket sång. Alltså min dåliga röst och Ogges underbara röst. Inte en så bra blandning kanske, jag förstör ju allt. Men whatever!!
Vi har nu suttit i bilen i en halvtimme och det enda jag ser är skog. Jag börjar verkligen undra vart han tar mig.
Snart så svänger han in på en grusväg och stannar bilen efter ett tag. Vi båda kliver ut och Ogge öppnar bagageluckan, där tar han ut en korg och två stora filtar. Han ger mig filtarna, låser bilen och tar min vänstra hand.
Vi fortsätter gå på en mindre grusväg och är snart framme vid ett berg. Ogge släpper min hand och börjar klättra upp där det ser ut som trappsteg. Jag följer efter honom och börjar verkligen undra vad som finns där uppe. Jag förblir tyst eftersom att jag vet att han inte kommer säga något och följer istället efter honom bara.
Väl uppe på berget kollar jag upp från marken och chockas av vad jag ser. Oh. My. God.
...................................
Eyyyooo!! Sorry för dålig uppdatering av boken men jag hoppas att ni gillar den(:

Om ni vill så kan ni följa mig på instagram:
@ izabelastepanovski och min fanpage
@ foooermolander
& @ 5secondsofbabez
Twitter: @ izzystepanovski

Kommentera gärna vad ni tyckte om kapitlet och boken, rösta för ett till kapitel😘

Hugs and kisses Bellz😚❤️

Felix's kusin och.... (Discontinued)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora