♡ Kapitel 21 ♡

118 8 0
                                    

Wow! Det är allt jag kan säga. Framför mig finns den finaste utsikten jag någonsin har sett. Man ser typ hela Stockholm. Okej, kanske inte hela Stockholm, men det känns som det. Det är så otroligt vackert. Säkert ännu vackrare på kvällen när det är mörkt.

"Wow! Det är så vackert!" Jag kollar mot Ogge som står och ler.
"Inte vackrare än dig!" Han kysser mig på läpparna vilket jag såklart besvarar. Hans läppar mot mina känns så bra. Dom passar perfekt med varandra.

Jag drar ifrån och ler. Ett stort leende från Ogge får jag tillbaka. Han ställer ner korgen på marken och tar filtarna ifrån mig. Den ena lägger han på marken och den andra på sidan. Han tar korgen och sätter sig på filten som han precis lade ut. Jag gör samma sak och blickar ut över den fina staden. Men mina ögon dras till Ogge igen och ser han tar ut frukt från korgen. Ananas, jordgubbar, vindruvor, banan och mango. Åhh mango, min favorit. En Nutella burk och två skedar läggs på filten bredvid lådorna med frukten. Till sist tar han ut två Loka. Båda med smaken blåbär/hallon. Åhh jag älskar den! Han ler och ger mig en flaska.

"Oscar, det här är perfekt!" Han ler och kollar mig rakt in i ögonen.
"Jag gillar när du kallar mig Oscar." Säger han och pussar mig fort på munnen.
"Jag gillar det också" ett litet leende kommer fram på mina läppar.

Vi böjar äta av frukten och bara har det mysigt med varandra. Kollar ut på den fina utsikten och njuter av varandras sällskap.
Hur kunde jag vara så lycklig och få Ogge som min pojkvän. Hur kan han börja gilla mig. Lilla Izabela som åker konståkning. Hur? Hur? Hur? Jag förstår inte. Jag är inte så speciell. Jag är en tråkig tjej som är helt galen i Justin Bieber och 5 Seconds of Summer. Och konståkning såklart.
Konståkningen har slutat på isen men det stoppar mig inte från att träna. Gymma, springa, hoppa, flexibilitet och allt det där måste jag göra. Gymma är inte direkt min grej men det är en sak som jag måste göra. Det är väl bara att stå ut, antar jag.

"Hur hittade du det här stället?" Frågar jag och lägger mina händer på Ogges, som ligger på min mage. Jag sitter nu mellan hans ben och med hans starka armar runt om mig. Den andra filten är nu över mina och Ogges ben. Klockan är 17:30 och det börjar bli ganska kallt.

"Jag och Oscar hade tråkigt en kväll och tog bilen för en åktur. Vi bestämde då för att åka ut från Stockholm och kom sedan hit." Ogge skrattar lätt och pussar mig på huvudet.
Min mobil plingar till och jag ser att det är mamma. Hon skrev att jag måste vara hemma till klockan 18:30. Jag visar smset för Ogge och vi reser oss upp. Jag tar filtarna och Ogge korgen. Försiktigt går jag ner för berget med Ogge bakom mig. Väl nere på makten tar jag hans hand och flätar ihop våra fingrar.

Korgen och filtarna slänger vi in i bagageluckan och sätter oss i bilen. Jag sätter på mig bältet och vi börjar åka.
Denna gång är musiken på låg volym. Vi säger inget med det behövs inte. Det är skönt när det är tyst också. Ogges hand ligger på mitt lår och jag lägger min över hans. Jag ler och kollar ut genom fönstret. Åhh jag är så lycklig att jag har Ogge. Världens finaste kille, Oscar Molander, är min pojkvän.

Undra hur alla Foooers kommer ta det?! Vi kan ju inte alltid hålla det hemligt. Någon gång måste vi ju berätta det. Jag tror inte jag är redo för det än men snart måste vi göra det. Tanken av hur dom kommer reagera gör mig nervös. Dom vet ju att jag är Felix's kusin och det har dom tagit bra. Några har hittat mig på instagram men eftersom att jag är privat så följer dom inte mig. Jag vill bara ha folk som jag känner som följare. Det känns liksom säkrast så.

"Vad tänker du på?" Frågar Ogge plötsligt och jag kollar på honom
"Jag tänker nog mest på hur alla Foooers kommer ta det när vi berättar att vi är tillsammans. Tänk så hatar dom mig?!" Svarar jag och kollar ner i knät. Jag vill verkligen inte få hat. Jag skulle aldrig klara av det. Så känslig som jag är skulle jag bli helt förstörd.
"Jag hoppas att dom älskar dig, precis som jag gör. Men det finns ju en risk med att dom blir avundsjuka och lite elaka. Men vad som än händer så finns jag vid din sida. Jag kommer aldrig lämna dig. Felix, Omar och Oscar har du också. Du har Melisa och Julia. Du kommer aldrig vara ensam och behöva gå igenom något jobbigt själv. Vi alla finns här för dig. Men vi får hoppas på det bästa och att ingen är elak. Jag hoppas att dom ser hur mycket jag älskar dig och är glada för min skull."
Jag vet inte vad jag ska säga av Ogges ord så jag kramar bara om hans hand.
"Jag älskar dig med Oscar!" Säger jag sedan och han ler.

Framme vid mitt hus åker Ogge upp på uppfarten och stannar. Han stänger av bilden och vänder sig mot mig. Jag lutar mig mot honom, kysser hans perfekta läppar och tar min väska. Säger hejdå och går ut. Jag går mot min dörr. Vinkar hejdå och går in. Från fönstret bredvid dörren ser jag Ogge köra iväg. Jag tar av mig skorna, lägger dom på hyllan och hänger upp jackan.

"ZDRAAAAAVOOO! (betyder hej på makedonska) JAG ÄR HEMMA NU!" Skriker jag och springer upp för trappen. Jag hör hej från min mamma och pappa och stänger sedan dörren till mitt rum. Mobilen slänger jag på sängen och lägger väskan på mitt skrivbord. Jag tar sedan underkläder, mjukisbyxor och en t-shirt och går in i mitt egna badrum. Det är så skönt att ha ett eget badrum. Det är typ det bästa som finns. Man behöver inte vänta på att någon ska duscha klart så att man själv kan göra det. Det är liksom bara att gå in när man vill.
...................................
Rösta för ett till kapitel så kanske det kommer ett imorgon! Eller klockan är ju 1:45 typ så det är ju idag men whatever! Kommentera gärna och rösta😚

Hugs and kisses/ Bellz😚❤️

Felix's kusin och.... (Discontinued)Onde histórias criam vida. Descubra agora