"Allting går så snabbt. Det känns som att det går på sekunder men i verkligheten går det på minuter. Det är allt jag kan tänka på just nu. På hur läkare, sjuksköterskor, ambulansmän osv på hur fort dom jobbar. Vilket i denna stund jag inte borde tänka på. Jag borde tänka på Alice och barnet. Men om jag gör det är jag rädd att jag får en panikattack, vilket skulle få Alice att bli ännu mer rädd.
- Aaarrrrggg! Skriker Alice hennes värkar kommer var femte minut nu, vilket är väldigt tätt enligt läkaren.
- andas Alice andas, det kommer gå bra, bara du andas långa djupa andetag, säger läkaren som försöker lugna Alice
Vi kommer fram till ett rum där man placerar sängen som Alice ligger i. Ambulansmän, sjuksköterskor försvinner ut ur så det bara är jag, Alice och Läkaren Ann-Kristin som det står på hennes namnbricka kvar.
- Vi kommer ta några tester och kolla hur långt öppen du är. För du måste vara mellan 8-10 centimeter öppen för att vi ska kunna ta dig till förlossningen.
- Okej, aaaaarrrrrrggggghhh! svarar Alice och skriker samtidigt av smärta.
- Okej vi måste sätta igång nu, för din värkar verkar komma tätare nu.
- Okej
- Om du kan följa med mig ut herrn, så ska sköterskorna ta väl hand om dig Alice
- Okej, Felix är namnet
- Okej, Felix kom med ut.
- Japp, jag kommer strax tillbaka
Jag kysser Alice på pannan sedan följer med Ann-Kristin ut ur rummet och Alice blir om händetagen utav 4 olika sköterskor.
Vi stannar precis utanför.
- Jag ville bara fråga om det finns någon vi kan ringa och om du skulle kunna fylla i denna blanketten. Du ska bara fylla i ålder, allergier, hur långt inne hon är sin graviditet. För jag antar att du är pappan till barnet.
- Ja det är jag och visst. Vi har lovat att ringa våra bästa polare, hennes mamma och mina föräldrar.
- Okej, du kan skriva deras nummer här
- Okej
Jag börjar fylla i den här blanketten och alla numren till alla. Jag tror Marie kommer bli chockad över hur många människor det kommer att komma. Jag menar Oscar och dom är 6 stycken och sen plus mina föräldrar och hennes mamma. Det är nio stycken sammanlagt. Fast jag vet dock att Omar är hemma igen i Göteborg. Elise bor också i Göteborg så det blir två personer mindre. Så sju stycken.
- Oj, är ni bara 17 år
- Ja
- Okej, väldigt unga
- ja men ålder är dock bara en siffra
- Det är sant klokt sagt
- Heh tack"Jag kom ihåg allt som om de hände igår. Allas reaktioner, glädje och hur chockade dom var. Men det hände inte igår, det var för sju månader sen. sju månader har gott sedan vår lilla glädje spridare föddes.
Det blev en pojke och han heter idag Sixten Wilhelm Sandman. Det blev mitt efternamn för Alice påstod att hon hata sitt eget. Vilket jag inte förstår.
Sixten är världens sötaste kille. Han fick Alice ögon och näsa. Ansiktsform och hårfärg har han fått utav mig.
Dopet skedde för 3 månader sen. Faddrar är Saga och Oscar. Vi tyckte dom passa bäst. Visst blev Kajsa och dom andra lite sura. Inte Elise dock. Men det gick över. Dom kommer ändå vara en stor del utav vår sons liv.
Vi bor i en egen lägenhet. Fast Alices mamma bor två våningar under oss ifall de skulle vara något. På andra våningen bor hon och vi på fyra.
Hiss finns vilket underlättar med tanke på att vi måste köra den lille i vagn nu.Alice har inte kommit tillbaka till skolan en. Hon är mamma ledig och kommer vara ett tag till.
Jag går i skolan så gott jag kan men jag är mycket i studion och danslokalen med bandet. Vi har en ny låt på g. Vilket kommer få fansen att flippa förhoppningsvis.Den enda nackdelen med att jag är i ett band just nu är att jag åker iväg tidigt på morgonen och kommer hem sent. Vilket gör att Alice får göra allt hela dagarna.
Ni vet tvätta,städa,laga mat, passa Sixten, ut och gå med Sixten, handla, plugga. För att hon gör skolan hemifrån.Det är fullt upp hela dagarna vilket får henne att bli helt utmatad och sover när jag kommer hem och sover när jag lämnar lägenheten. Så vi pratar knappt på vardagen förutom via mobilen.Nu har jag dock ledigt i 3 dagar vilket är skönt. Så nu kan jag umgås med familjen. Vi fick helgen ledigt.
- Felix! Ropar Alice ifrån sovrummet
- Ja! Svarar jag och stannar upp med det jag håller på med som är att kolla räkningar.
- Kan du komma?
- VisstJag reser mig uppifrån soffan och lägger ner papprens på soffbordet och går in till sovrummet där Alice befinner sig.
Jag kommer in och ser en bekymrad Alice som inte kan dra igen dragkedjan på klänningen.
- Kan du hjälpa mig? frågar hon förtvivlat och jag bara ler
- Självklart, svarar jag och går fram till henne. Drar upp dragkedjan försiktigt så jag inte klämmer hennes hud. Klänningen sitter fortfarande lite tajt på grund av att hon har fortfarande kvar lite graviditets vikt.
- Tack
- Lugnt, hjälper alltid min prinsessa
- Jaså?
- Ja
- Mhm, kan du hjälpa mig med en sak till då?
- Visst som vad?
- Ta Sixten ner till mamma?
- Verkligen?
- Ja vadå då?
- Trodde det skulle vara något som var jobbigt
- Är inte detta jobbigt?
- Nej, det är roligt att bära runt på Sixten
- Okej, vill du ta ledigt ett tag nu da? Så kan jag gå u skolan
- Vill du gå i skolan?
- Nae
- Precis
- Hahah Jaja kan du göra de för mig?
- Allt för min prinsessa och prins
- Tack, älskling
- Ingen orsakJag kysser henne snabbt på kinden innan jag plockar upp Sixten ur hans gåstol och går ut till hallen där vi ska göra oss klara för att få ner två våningar.
Jag har på mig min marinblåa kostym med en vit skjorta under och en svart fluga och svarta lackskor. Alice har på sig en svart långklänning utan några axelband som är tajt upp till men lös ner till, ett silvrigt diamant halsband och svarta pumps. Håret är lätt lockat. Röda läppar har hon och ni vet allt tjejer har i ansiktet när dom ska vara extra fina.
Varför vi är såhär uppklädda är för att vi ska på något event/middag har ingen aning om vad det egentligen är men Daff sa bara att vi skulle vara uppklädda.
*****************
Hej!
Första kapitlet på bok två är ute.
Hoppas ni tyckte om första kapitlet. Jag ska försöka uppdatera så gott jag kan. Har mycket i skolan. Går i nian nu och mycket ska göras. Ansöka till gymnasiet, se till att man behåller betygen osv.Jag ville också bara säga att jag har bara improviserat när det kommer till det här eventet/middagen som dom skulle gå på och det som jag kommer skriva i de kommande kapitlen. Jag har ingen aning om ifall dom har varit på något event/middag nyligen.
Jag ville bara säga det så ni inte tror att ni har missat något om killarna.- Puss&Kram Julia❤️
ESTÁS LEYENDO
O.S.C.A.R | O.s
Fanfic(Detta är bok 2 av O.S.C.A.R böckerna, rekommenderar att läsa ettan först) Ett år har snart gått. Ett år sedan hon träffa Oscar. Ett år sedan hon börja sitt andra år i gymnasium. Mycket kan förändras på ett år Mycket har förändrats.