Jag kan inte undgå från att känna ångest och oro över Omar. Hans flickvän ligger fortfarande i koma och det är stabilt men ändå man ska aldrig säga aldrig.
- OSCAR ÄR DU FÄRDIG PACKAD?? Hörs min mammas röst nerifrån trappen skrika.
- JA! Svarar jag och börjar bärare ut mina väskor.
Jag stannar precis i dörren för att släcka lappan i taket och stänga dörren.
Fortsätter sedan ner för trappan med min gigantiskt stora resväska och en ryggsäck.
Nedanför trappen står mamma och flinar som ett fån när hon ser mig komma nerför trappen.- Vad flinar du åt? Frågar jag och kollar konstigt på mamma för hon ser lite läskig ut när hon står och ler på det sättet.
- Min lilla pojk har blivit stor! Säger hon och börjar nästan gråta utav lycka, krama om mig hårt gör hon dessutom.
- Hahah asså mamma, jag ska bara vara borta i några månader, jag flyttar inte ut
- Bara några månader?! Är du go eller? Det är länge, jag brukar sakna dig när du sover hos Saga eller hos någon utav dom andra killarna bara över en natt
- Mamma, det kommer gå bra jag lovar
- Jag hoppas det
- Jadå, men vi måste köra för annars kommer vi försent
- SjälvklartJag tar tag i resväskans handtag och börjar gå ut genom dörren, efter mig kommer mamma som stänger dörren och låser den efter sig.
Bilen står redo ute på gatan. Min resväska slänger jag in bak i bagaget och stänger sedan igen bagageluckan.
Går fram och sätter mig i framsätet bredvid förar sättet, mamma kommer inte långt därefter.
Jag känner att min mobil vibrerar i byxfickan, med feta fingrar som jag har krånglar jag upp den ur fickan.
Ser att det är ett sms ifrån Saga som skriver att hon kommer bli bara några minuter försent
-Sagas perspektiv-
- Men vad är dit problem? Säger Vendela irriterat
- Vad fan tror du? Du har din syster som spion att spionera på mig och Oscar, det är sinnessjukt, ryter jag tillbaka med bubblor utav ilska inom mig
- Hon är ingen spion hon bara har berättat lite om dig och Oscar, sånt som är normalt
- Nej, jag hittade henne för två dagar sen med örat tryckt mot min dörr för att tjuvlyssna, det är inte allmän och normal fakta som man berättar för ens syster
- Eh jo, men Oscar var min ifrån början inte din och han har själv skrivit att vi kunde ta en fika någon gång igen efter senast
- Vadå igen?
- Ja, han och jag tog en fika för ett halv årsen ungefär och vi har snackat då och då sen dess
- Du ljuger
- Varför skulle jag ljuga?
- Du frågar seriöst mig den frågan? Vad fan tror du när du försöker göra allt för att få tillbaka Oscar i över ett år och då är det något som är fel, man är ju en psykopat.Det blir svart över mitt högra öga och en stark smärta sprider sig runt ögat.
Hon slog precis mig med sin knytnäve, hon är en psykopat- Jag är ingen jävla psykopat ska du ha klart för dig, säger hon ilsket och går sin väg.
Jag kan inte stanna henne för jag ser knappt och yr har jag blivit.
Tur är den att jag inte ska skjuts utav mamma eller pappa till flygplatsen så jag inte har dom oroandes över mig, men jag vet en annan som kommer bli riktigt orolig och ifall det Vendela precis sagt är sant så kommer jag inte förklara ett skit för honom.
- Omars perspektiv-
Jag är orolig att jag kommer förlora henne men jag försöker att inte tänka på det. Men det har gått runt tre veckor nu och det är dags för USA, men min flickvän ligger i koma.
Vi alla sitter och väntar på Saga som skrivit att hon skulle bli några minuter sent. Nu har det gått tio minuter och hon har fortfarande inte dykt upp. Men flyget inte förens om 1 timme.
- När skrev hon att hon skulle komma? Frågar Ogge halvt irriterat.
- Hon sa bara några minuter men jag vet inte, svarar Oscar med oro i röstenPlötsligt vibrerar min mobil till i handen. Jag öppnar den och ser att det är ett sms ifrån Elises mamma.
- Hörni! Säger jag chockerat och reser mig upp ifrån stolen jag sitter på
- Vad? Frågar Felix och alla andra kollar frågandes på mig
- Hon är vaken!!
- Vem?
- Är du blondin på riktigt, ELISE!!
- Skojar du!!!
- Nej, hon vakna precis!!
- Åh, Gud vad kul!!Alla kramar om mig hysteriskt och Oscar lyfter mig glatt upp i luften och vi alla börjar skratta men det skrattet varar inte länge.
När vi ser Saga kommit fram till oss chockeras vår syn.
Hennes öga är blått/lila, svullet.- Vad har hänt? Säger Oscar oroligt och börjar gå fram till Saga
- Det ska du fan skita i! Svarar hon irriterat
STAI LEGGENDO
O.S.C.A.R | O.s
Fanfiction(Detta är bok 2 av O.S.C.A.R böckerna, rekommenderar att läsa ettan först) Ett år har snart gått. Ett år sedan hon träffa Oscar. Ett år sedan hon börja sitt andra år i gymnasium. Mycket kan förändras på ett år Mycket har förändrats.