Kapitel 2 - Överraskning

313 11 2
                                    

Dörren intill restaurangen öppnades och jag klev in, dörren öppnades utav Oscar som kommer kort efter mig.

Vi kommer in och alla som är inne i lokalen är uppklädda. Jag ser Felix och Alice. Felix har på sig en marin blå kostym med vit skjorta och svart fluga till. Alice bär en svart klänning utan axelband. Väldigt elegant. Hennes hår är lätt lockat.

Bredvid dom står Ogge. Ogge har på sig en svart kostym med vit skjorta och svart slips till.

Längre bort står Omar och Elise och pratar med Daff. Omar har på sig en svart lite udda kostym, den har lixom dragkedja vid fickorna och fejk skin på en del ställen. Elise har på sig en vinröd lång klänning med axelband som går som ett kors i ryggen. Så mycket utav hennes rygg blottas. Daff har samma outfit som Ogge. Elise hår är lika lätt lockat som Alices hår men luggen har hon satt upp.

Tillsist kommer då jag och Oscar. Oscar har på sig samma outfit som Ogge. Jag själv bär en marinblå klänning med öppen rygg. Så det själva bandet som håller upp klänningen går runt halsen. Mitt långa hår är flätar till en lång sne fläta, en fin sådan inte en sån slapp man brukar göra hemma för att man inte vet vad man ska göra med det.

När folket i byggnaden märker att det anlänt nytt folk vänds blickarna mot oss och folk börjar gå fram och säga hej, skaka hand med oss. Sedan slår vi oss ner vid ett runt bord.

Oscar har berättat att han inte har en aning om vad denna middagen handlar om men att han ser framemot det. För att när man klär upp sig kan det bara betyda positivt, enligt honom.

Bordet vi sitter vid är runt så att alla kan se varandra tydligt och det för det hela lättare att kommunicera med varann. Det är inte bara vi, Daff och Katja här utan det befinner sig tre andra människor också.

När alla förutom Daff har slagit sig ner på varsin stol. Börjar han prata och hälsar alla välkomna.

- Anledning till att vi sitter vid denna middagen allihopa är för att vi har blivit befordrade och fått chansen att flytta till USA i fem månader cirka och göra ett helt nytt album. Som förhoppningsvis kommer släppas i slutet utav sommaren... Så det är här dessa tre härliga män kommer in i bilden.
God evening Gentlemen and welcome to Sweden. These three men are from the record label in USA and they are the ones who is going to make this album happened. I know it is a lot to progress, that's why we are having this dinner to discuss it and hopefully celebrate it as well, so all the conversations that's are happening around this table has to be in English, avslutar Daff och sätter sig sedan ner med ett stort leende på läpparna.

Jag kollar på Oscar för att se hans reaktion och den är inte negativ. Han bara gapar och vet knappt vad han ska säga. Själv sitter jag som förstelnad.

Någon som verkligen inte vet hur personen ska reagera är Felix och det är fullt förståeligt. Han har ett barn och en sambo kan man väl kalla det. Här i Sverige.

- I can understand your reaction Felix, but we are here to discuss it and come up for something for your family, okay? Säger Daff och kollar medlidande på Felix.

- Okay, svarar Felix med ett försiktig leende.

En lösning måste ske i deras fall.

- We have been thinking like this, for Oscars and Omar's girlfriends we have tickets for you each month, so you can go up to USA every month and be there for a week, because you need your education, because it is at least your last year. Does that sounds god?

- Em.. Yeah, for me it does, svarar Elise och vänder sedan en frågande blick till mig.

- It does sound god, but we need to discuss it more in details and that stuff, svarar jag.

- Of course, so now too Felix girlfriend and son Alice and Sixten. We were thinking if you wanted to follow with us. So you Alice have home study. So you send every homework by e-mail to your teachers, does it sound  like a god plan?

- It does, but it will be very much hard work from my side and very tuff to go through it all, but it is absolutely a option, svarar Alice och tittar osäker med blicken, Sixten needs to take vaccine because he is only seven month nearly 8 months

- Yeah, but that shouldn't be a problem. But we leave every option open for other alternatives and ideas.

Det känns om att denna middagen kommer hålla på ett bra tag till.

O.S.C.A.R | O.sDonde viven las historias. Descúbrelo ahora