*****Sagas perspektiv*****
Efter en lång flygresa med en sju månaders gammalt barn är vi äntligen framme i USA och huset vi ska bo i.
- Fy fan vad skönt, säger Omar och slänger sig direkt ner i soffan som är placerad efter hallen och köket.
Huset liknar det vi bodde i när vi var här för över ett årsen. Skillnaden är att detta är mer stilrent och inte så stora fönster som sist istället en större terass och att det rummet Saga och Felix bor i är större och det finns en barnsäng samt ety skötbord på toaletten.
- Klart att du tog soffan, säger Oscar, men du får göra rum för en till
Oscar slänger sig ner i soffan bredvid Omar.
- Hur fet tror du att jag är? För soffan är inte ens liten det är en hörn soffa, svarar Omar och blänger på Oscar som bara ler stort
- Jag tror du är fet eller så är du fet hahah, svarar Oscar och bara skrattar
- Men om jag är fet vad är du då?
- Inte fetEtt stort gapskratt brister ut i hela huset. Förutom jag, Alice och Sixten. För vi är dom mogna i huset. Jag tycker synd om Alice för hon lär bli som en hemma fru.
- Ama, där, säger Sixten och pekar
- Ja är det pappa,
- Uhh
- Ja pappa
- AppaFelix börjar gå mot oss med öppna armar och gapar som en apa precis som Sixten kallar honom.
- Hej killen, säger Felix och tar Sixten ifrån Alices famn och lyfter upp han i luften så han börjar skratta.
- Asså han är så söt, säger jag och smälterJa är snabbt uppe med mobilen och fotar Sixten när han skrattar och någon med både Sixten och Felix.
- Åh vad fina bilder, skicka dom till mig, säger Alice och vänder sedan tillbaka huvudet emot Felix och Sixten
- Absolut, svarar jagJag tar bilden på bara Sixten och postar på instagram med texten
" Denna ungen kan man inte få nog av👶🏼😀 #Efterenlångflygresa"Dagen rullar på. Vi kom till lägenheten vid 3 ungefär och nu har det börjat mörkna utomhus och alla ligger i deras rum som vi valt ut tidigare idag när vi kom.
Jag och Oscar låg med varsin mobil sociala som vi är och jag är rätt säker på att dom andra gör detsamma.
- Kajsa! Kajsa! Hörs en röst skrika utanför som blir starkare och starkare ju närmre vårt rum det kom. Personen va Ogge.
Jag reser mig hastigt upp ifrån sängen och börjar gå mot dörren men blir stoppad i sista sekund utav Oscar.
- Du kan inte gå ut, säger Han och kollar oroligt på mig för att han vet innerst inne att jag inte kommer lyssna
- Varför? Han går i sömnen, svarar jag och kollar frågandes på Oscar
- Han kommer skada dig för han kommer tro du är Kajsa
- Hur vet du det?
- Du vet den gången när jag, Omar och Felix sov över hos Ogge när händelsen med Kajsa precis hänt
- Ja?
- Då skedde det som hände nu och Felix gick in för att stoppa det men det sluta med att Felix fick ett stort rivmärke i ansiktet. Jag och Omar tog tag i varsin arm och försökte väcka honom som vi lyckades med tillslut. När han fick förklarat för sig vad som hade hänt fick han mycket skuldkänslor och då fatta vi att han gick i sömnen och trodde att Felix va Kajsa för han skrek samtidigt som han rev Felix. Men efter det sa han att han skulle börja gå och behandla det. Men det verkar som det har börjat igen.
- Men det kan vara farligt för en person att gå i sömnen utan att någon gör något också.Jag ska precis öppna dörren för att gå ut när jag hör Alices röst utanför dörren.
- Det är okej Ogge, jag ska inte skada dig igen jag lovar
- Du förstörde mitt liv!!
- Ja jag vet, men jag mår bra nu och jag skulle aldrig göra det igen
- Du lova att aldrig mer skada dig själv men du gjorde det igen och du drog med mig i fallet också
- Ja jag vet och jag ber tusen gånger om förlåt det var aldrig meningen att du skulle bli ett offer också och jag borde inte heller gjort det
- Jag har ett ärr
- Ja jag vet jag såg dig efter händelsen, jag smög in i ditt rum och såg ärret på ditt högra höftben och jag börja gråta och bad om ursäkt men hur många gånger jag en bad visste jag att det aldrig skulle räcka och jag älskade dig för mycket för att utsätta dig för mer galenskap som jag va full av. Så jag gick och blev senare inlagg men att lämna dig va det svåraste beslutet jag fått fatta under hela den tiden jag levt
- Lovar du att det är sant
- Jag lovarEfter det sagt blev det tyst. Jag kände att mina ögon vart vattniga efter att ha stått och lyssnat på det som sagts utanför. Oscar har rest sig upp och står nu och kramar om mig med vattniga ögon han också.
Det som hände Kajsa kommer alltid vara en känslig historia för oss alla.
- Vad hände? Sägs en röst tillhörande Ogge-------------------------------------------
Hej alla!❤️
Jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag inte uppdaterade när jag sa att jag skulle men mitt internet tog slut samma dag som jag skulle ge ut ett kapitel och jag fick inget nytt förens den 20:onde och då undrar ni har inte ni wi-fi? Jo men jag va på campingen som jag campar på varje sommar med min familj och våra vänner. Vi åkte efter solavslutningen.
Men när jag väl sen fick internet så kom mina kompisar för vi skulle fira midsommar och då kände jag att det va elakt att skriva när man har vänner här som har åkt hela vägen ifrån Skåne och dom stannade enda tills denna helgen.
Ni får tro vad ni vill och det säger jag i te för att vara elak utan för att jag vet att det bara låter som ursäkter men det är sanningen och det kan jag lova er alla.
Jag kommer inte kunna vara så aktiv denna sommar för att det är sommarlov och många åker utomlands och åker på bilsemester med familjen eller kompisar och det är sommarjobb osv.
Men jag ska försöka men jag kan inte lova att det kommer något men försöka ska jag.
Tack för att ni är sånna underbara läsare och ni ska bara veta vad det betyder mycket, älskar er alla!
- Puss&Kram Julia❤️
YOU ARE READING
O.S.C.A.R | O.s
Fanfiction(Detta är bok 2 av O.S.C.A.R böckerna, rekommenderar att läsa ettan först) Ett år har snart gått. Ett år sedan hon träffa Oscar. Ett år sedan hon börja sitt andra år i gymnasium. Mycket kan förändras på ett år Mycket har förändrats.