Beni arka bahçeye sürükledi. Okul dağılmıştı ve benim servise gitmem gerekiyordu. Servisler tek tek gidiyordu. Okulda hiç kimse kalmamıştı. 'Niye ama ya niye karşıma normal birisi çıkamazmıydı.' Beni duvara itiğinde gözlerimi sıkıca kapattım. Bana bir daha kötü bir şey yapmasını istemiyordum. Oğuz sakince
"Bende bu kadarmı çok korkuyorsun!"
Gözlerimi açıp ona baktım. Ve normal sesimle
"Korkmamam için bir neden söyle!"
Eliyle çenesini ovalıyordu. Ovalamayı bıraktığında söze geçti.
"Bak o mahalede olmaman gerekirdi. Ben- ben çok sinirliydim. Adamı öldürdükten sonra bir de sen çıkmıştın kafam çok dağınıktı. O gece çok içmiştim. Sana kötü bir şey yaptıysam afet!"
Ne yani benden özür mü diliyordu? Saçımı arkaya atıp moraran yeri gösterdim. Eliyle dokunmasına izin verdim. "Dediğim gibi çok içmiştim!" Dediğinde saçımı arkadan alıp morluğu kapattım. Gözlerim ağrıyordu. Sadece gitmek istiyordum.
Ve bunu dile getirmeyi çok istiyordum.
"Şimdi eve gidebilirmiyim?"
"Ama ben götürücem!"
Kafamı salladım. Okuldan çıkıp dün akşamki arabaya doğru ilerledik
* * *
Eve gittiğimde annem hiç bir şey fark etmedi. Odama çıkıp duş aldım. O sırada telefon çalıyordu ama açamazdım. Yarım saat sonra banyodan çıkıp üstümü giyindim. Telefon bir kez daha çaldığında açtım. Susup Oğuzun alo demesini bekledim. Ama öyle olmadı.
"Telefonu niye açmadın!"
"Açtım ya!"
"İlk aradığımda açmadın Gözde!"
"Ne yapa bilirdim banyodaydım!"
"Hem sanane sana açıklama yapmak zorunda değilim!"
"Bana karşımı çıkıyorsun!"
"Evet sana karşı çıkıyorum!"
"Öyle mi!"
"Öyle! Birak artık beni ya hiç kimseye söylemiycem hem benim seni tehdit etmem gerekiyor adam öldüren sensin ben değil artık senden korkmuyorum!"
Telefonu yüzüne kapatıp sakinleşmeye çalışıyordum. 'Keşke eski okuluma geri gidebilseydim. Ama bu beladan nasıl kortulacağımı çok iyi biliyorum. Oğuzu iki cümlede hapise atırabilirdim'
Telefonum tekrar çalıyordu ama Oğuz değil beyzaydı.
"Alo Gözde niye okuldan ayrıldın ve senin okulun arka bahçesinde gördüm başka birisiyle hemen anlatıyorsun yada dur! Sevimsiz kafede buluşalım ben şu an ordayım üstünü giyin gel!"
Tam azımı açacaken telefonu suratıma kapatı. Neyse kafa dağıtmak için bire bir saçımı kurutup taradım. Dolaptan kot pantolonumu alıp giydim paçalarını katlayıp üstüme de beyaz tişört desenide kocaman kuru kafaydı. Annemden izin almak için odamdan çıkıp oturma odasına gittim. Gözlerim anneme çekmişti annemin çok güzel gözleri vardı. 'Her neyse!' Annem bana bakıyordu beni baştan aşağıya süzdükten sonra kararlı bir sesle
"Gidebilirsin ama sadece üç saat!"
Annemin böyle diyeceği aklımın ucundan bile geçmezdi. Annemin yanağına sulu bir öpücük kondurduktan sonra ayakabiliktan siyah konversimi giyip sevimsin kafeye doğru ilerledim. Geldiğimde Beyza telefonla konuşuyordu. Yanına oturduğumda gülümseyerek
"Seni sonra ararım aşkım!"
Demişti tabikide Mertdi telefonu çantasına koyduktan sonra bana imalı bir bakış attı.
"Hadi anlatmıycakmısın?"
Başımdan gelen geçen herşeyi anlatım. Beyza ise beni o kadar güzel dinliyorduki keşke konuşmam bitmeseydi! Beyza yeşil gözlü kahverenkli saçlı güzel bir kızdı. Bana karşılık şöyle dedi.
"Peki sen arka bahçede Oğuzla ne yapıyordun!"
"Beni kolumdan tutup zorla arka bahçeye götürdü. O değilde ben Aşık olmak istemiyorum."
Beyza gülüyordu.
"Niye!"
"Biliyorsun babam polis ve ben adam öldüren birisine aşık olursam... Düşünmesi bile kötü!"
"Belki tesadüf değildir belkide sizin ipleriniz birbirine bağlıdır olamaz mı?"
"Olamaz ben yanlış kişiye aşık olmak istemiyorum!"
"Ama gönül bu ota da konar boka da!"
"Haklısın ama dediğim gibi beni çok hırpalıyor. Tehditler yağdırıyor!"
"Bilmiyorum... Ama sen onu değiştire bilirsin!"
"Başka şeylerden konuşalım mesala okulda ne oldu Tolga hala beni soruyormu!"
"Sormak ne demek numaranı almak için kuduruyor."
İkimizde gülüyorduk ama bu kısa sürdü telefona gelen mesaj irkilmemize neden oldu.Gönderen: Sahibin
Arkadaşın gitikten sonra beni o kafede bekleNe yani burda olduğumu biliyormuydu? Beni takip etmiş demeki.....beni birazcık daha korkutursa babama her şeyi anlatıcam. Mesaja karşilik
Gönderilen: sahibim
Hayır beklemiyeceğim!Biraz bekledikten sonra mesaj geldi.
Gönderen: Sahibin
O zaman şimdi geliyorum bekleBeyzaya telaşlı bir sesle "Gidelim mi?"
"Niye oturuyorduk yoksa kötü bir şey mi ol..."
"Gidelim sonra anlatırım!"
Elinden tutup kafeden çıkarıcaktım ki Oğuz karşimdaydı. Gözlerim öfkeyle doluydu. Yüksek sesle
"Önümden çekil!"
"Hayır!"
"Çekil diyorum!"
Yanımıza Oğuz gibi bir çocuk gelip
"Bir sorun mu var!"
"Evet peşimi birakmıyor!"
Beyza korkmuşa benzemiyordu o böyle şeylerden zevk alırdı. Oğuz elimi tutup yanına çekti. Ve kulağıma eğilip
"O çocuğun ölmesini istemiyorsan benimle gelirsin!"
Beyzanın elini bırakıp Oğuzla gittim beyza ise sadece bana bakıyordu. Elinden kortulduğumda Oğuzun sonu iyi olmayacaktı. "Beni nereye götürüyorsun?"
Oğuz'dan
Gözdeye sinirli bir bakış atıp onu susturdum.'Baş belası niye gördünki başka bir kız olsa çoktan sikmiştim ama o farkliydı gözleri öbürkilere benzemiyordu!' Arabanın arka kapısını açıp binmesini söyledim. Korkarak bindi bende yanına geçtim.Esnemişti uykusu baya bir gelmiş olmalıydı. Gideceğimiz yer uzaktı onu annemin bana tek yadigarı olan yalıya götürücektim. Cama bakmayı bırakıp tekrar esnedi ve gözlerini kapatı. Başını omzuma yasladı bende saçını kokladım. Babalarımız düşmandı. Babam yurt dışından kaçak silah getitiriyordu ama her seferinde Gözde nin babası bu pilanını bozuyordu. annem ise aynı gözde gibi iyi , kalbi temiz ve annem gibi yanlış kişiye aşık oluyor ama ben bu oyunu bozarım. Gözdeyi kazanmak için elimden geleni yapacağım. Gelmiştik Gözdeyi uyandırmadan eve kadar taşıdım. Annemin yatak odasına yatırıp onu izlemeye başladım sayıklıyordu. "Yardım et" acaba rüyasında ne görüyor belkide beni görüyordur ona kötü bir şey yapıyordurum. Ben iyi olamıyorum ve olamıyacağımda işte bu huyumu hiç sevmiyorum. Uykum gelmişti üstümdekilerle yatmayı düşünmüyordum. Önceden buraya gelmiştim sadece eşofman getirmiştim onu giyip üstümdeki tişörtü çıkartıp öyle yatağa yatıcaktım. Yorganı açıp yanına yatmıştım her taraf kokusuyla bürünmüştü. Beline sarılıp uyudum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Süren Bitti
Kısa HikayeOn yedi yaşında Gözde ister istemez garip bir yere düşüyor ve bu sırada Oğuzun kötülükleri arasında kayboluyor aa pes etmiyor. "Süren bitti küçük kız çık hadi!" Titriyordum. Dişlerim birbirine sertçe vuruyorde ve bir kez daha aynı sesi duydum. "Çıkm...