'Drie dingen dat ik altijd al heb onthouden: Vertrouw niemand, laat nooit je pijn zien, hou nooit te veel van een persoon.' Mijn naam is Sarah 15 jaar derdejaar secundair en Marokkaans. Mijn oudere broer Yassine van 17 is precies paparazzi hij zit me constant te checken waar ik ben en met wie. Yasmine (13) mijn kleine zus is de knapste van haar klas met haar lange zwarte krullen.
Tijdens de middagpauze zit ik zoals gewoonlijk met mijn beste vriendin loubna en twee beste vrienden Tarik en Samir. We praten over van alles en nogwat. Een groepje verderop vijf meisjes allemaal hoofddoek zitten ons te bekijken alsof we een misdaad hebben gepleegd maar zoals altijd ziten ze over mij en Loubna te roddelen dat we te veel plakken bij Tarik en Samir maar we weten allemaal dat ze hartstikke jaloers zijn.
flashback
Yassine en ik zitten achterin in de auto, mama zit naast de taxi chauffeur, we kwamen van Disneyland een super leuke dag want ik was jarig 9 jaar. 'Sarah thuis wachten papa en Yasmine op ons en dan krijg je je cadeau.' Zegt mama. 'Ik kan ni wachten kun je alsjeblieft een hint geven'. ' Heb geduld Sarah' dat waren de laatste woorden. We knalden tegen een andere auto. De chauffeur was op slag dood en mama ook.. ik en Yassine werden meteen naar het ziekenhuis gebracht, yassine had een litteken en ik was helemaal 'hersteld'.Na een lange schooldag ging ik nog effe naar ht stad met Samir Tarik en Loubna. Samir is de knapste van uiterlijk maar vooral innerlijk zijn rustige karakter en zijn zachte stem maar ik zie hem gewoon als een goeie vriend ik doe niet aan relaties op deze leeftijd gaat me alleen maar voor problemen zorgen. Tarik hij is gewoon doodlachen met zijn sarcastische grappen en random mensen uitschelden hij maakt telkens mijn dag. Loubna zij is een pracht van een meisje mijn parel ik ken haar al van mijn 4 jaar we waren vroeger grootste vijanden maar nu zijn we nooit meer uit elkaar te drijven en ze heeft altijd wel iets te vertellen over één of andere jongen.
Eenmaal thuis aangekomen hoor ik mijn stiefmoeder die al drie jaar met mijn vader is getrouwd in de keuken. 'Sarah kom eten ik heb speciaal voor jou spaghetti gemaakt'. ' Jaja ' antwoorde ik bot. Ik heb haar nooit gemogen ze denkt dat ze mijn moeder is en ze doet haar best maar ze zal nooit zo perfect zijn. Ze heeft wel haar negatieve kantjes zoals dat ik niet met jongens om mag gaan of laat mag thuis komen. Maar ik overtuig telkens men papa hij staat toch altijd aan mijn kant.
'Hoe was het op school?' 'Goed'.
'Niks speciaals gebeurt ofso? ' vroeg ze, ' Nee hoor '.
*gsm gaat af* ' van wie is dat berichtje? ' zei men stiefmoeder. ' dat zijn jouw zaken toch niet het is van Samir oke ? ' ik vroeg me wel af wat hij had gestuurd normaal praten we enkel als we willen afspreken maar het was al laat. Ik ga naar boven ik had echt geen zin om met haar te zijn. Het is 18.44u binnen een kwartiertje komt yassine thuis en binnen een uur papa. Ik open mijn bericht.
Samir: ' ewaa vandaag was wel leuk int stad ben je morgen vrij? '
Zou hij alleen met mij willen afspreken? Of zou ik het ook tegen Loubna zeggen, en Tarik.
Ik: 'ewa jaa s alty leuk me mij he ;) en tuurlijk voorwa ? ' .
Samir : ' haha zwzo :") en gwn moet je iets laten zien s een verassing maar je moet Loubna niks zeggen oké?'
Ik: 'saaf is goed om hoelaat waar afspreken'
Samir: ' 15.00uur groot station tot dan'
Ik: ' tt dan '
JE LEEST
Gebroken
Teen FictionVijftienjarige meisje Sarah komt in de drugswereld terecht samen met Samir, die stiekem een oogje op haar heeft.