Twee maanden later
Sarah
We waren volop bezig met uitnodigingen schrijven want fadoua en papa gaan trouwen! Ik ben zo blij voor hun ze is een pracht van een vrouw en ik wens haar het beste toe. Nu komen ze officieel bij ons wonen Samir ook. Over twee weken is het feest we gaan het heel klein houden gewoon de twe broers van mijn vader en een paar vrienden van hem en een vriendin van fadoua. Ze heeft geen familie meer iedereen had haar achtergelaten spijtig genoeg. Maar ze heeft ons nu. 'Yasmine en Sarah moeten prachtige kleedjes dragen' zei tante enthousiast ' ik ga straks met hun shoppen voor te kijken naar kleedjes misschien vinden we iets mooi' antwoorde mijn vader. Ik heb hem al jaren niet zo gelukkig gezien want hij was gewoon getrouwd met Latifa zodat zij het huishouden kon doen. Maar nu is hij veel vaker thuis en altijd gelukkig.
We wandelen door de winkelstraten van Brussel-Noord, ik zie over mensen het is hier heel druk. Papa Yasmine en ik hebben al een paar winkeks gedaan maar nog niks gevonden. We liepen een winkel binnen met veel verschillende kleedjes roze, blauwe, paarse alle kleuren ik zag yasmine direct lopen naar het roze kleedje met glitters. Ze pakte het mee naar de paskamers en paste het. Ik keek ng even rond terwijl papa aan het wachten was op yasmine. Ik werd meegetrokken aan mijn arm ik draaide me om en zag loubna staan. Mijn hart stond stil van blijheid van verdriet haar gezicht zat helemaal vol met blauwe plekken haar armen ook. Ze had afschuwelijke kleren aan. Ik gaf haar een dikke knuffel ik heb nog nooit zo'n knuffel gegeven maar na vijf seconden wringde ze zich al weer los.
' pas op voor Tarik' zei ze met een rillende stem. 'Waarom' vroeg ik. ' wil je iets doen voor me?' Vroeg Loubna. 'Ja tuurlijk maar wat is er met jou gebeurd en kom met ons mee.' Antwoorde ik. ' dat gaat niet ik heb 9000 euro nodig in brieven van honderd kan je dat alstublieft voor mij regelen kom dan naar deze plaats en dan ben ik binnenkort terug thuis.' Zei loubna terwijl ze me een papiertje gaf. ' ik beloof het je' zei ik met tranen in mijn ogen ik keek even naar het papiertje en toen was ze weg. Ik legde het papiertje in mijn tas en zocht verder naar een jurk, uiteindelijk heb ik een mooie strakke bordeaux jurk gepakt met zilveren glitters hij zat wel een beetje strak maar voor 1 avond mag dat wel is. Mijn papa rekende af en we gingen dan nog iets eten en vervolgens naar huis.
Ik rende naar mijn kamer ik wou zo snel mogelijk weten wat er op het briefje stond ik heb al heel de dag te zitten wachten. Vol nieuwsgierigheid opende ik het briefje
Zaterdag 18.00u voor het winkeltje kom alleen.
Waarom? Ik hoop dat het goed met haar gaat en ze hierdoor terug naar huis kan haar hele gezicht was blauwgeslagen en ze had korte kleren aan veel te kort niks voor loubna. Ik moet aan die 9000 euro raken hoe weet ik niet maar het moet. En Tarik? Waarom moet ik voorzichtig zijn voor hem. Ik keek ik mijn koffer daar zat 5000 euro in al de rest heb ik al uitgegeven. Ik barst in tranen uit.
JE LEEST
Gebroken
Teen FictionVijftienjarige meisje Sarah komt in de drugswereld terecht samen met Samir, die stiekem een oogje op haar heeft.