Hoofdstuk 2

79 7 1
                                    

Wat zou ik aandoen ? Een trainingspak of m'n jeans. Het is 14.00uur ik vraag me al heel de nacht af waarom hij me wou spreken. Uiteindelijk is het een trainingspak geworden met een paar nikes. 'Latifa ( stiefmoeder) ik ga even weg ben op tijd thuis.' ' ja is goed maar niks verkeerd doen eah ' antwoorde ze. Wat zou ik nou doen, na drie jaar heeft ze nog steeds geen vertrouwen in me. 'SARAH kom hieer nu !' Mijn hart staat stil en mijn handen trillen wat zou mijn broer willen ? Ik stap rustig naar de woonkamer waar hij tv zit te kijken. 'Ja ? ' zei ik, 'naar waar ga je ?' Wat zou ik antwoorden, best de waarheid zeggen. '  Ik heb met een vriend afgesproken '.  ' Geen domme dingen doen en ben thuis om zeven uur!'  ' saaf is goed '.

15.00 uur aan het wachten op station zie ik hem van de verte aankomen.
' SARAAHH ! ' riep hij. 'Ewaa samir !'.
Samir: ' je bent toch alleen?  '
Ik:' ja waarom? '
Samir: 'wil je geld verdienen?'
Wat is dat nu voor een vraag, tuurlijk wil ik geld verdienen maar daarvoor hoef ik niet al te veel moeite te doen.
Ik: 'hangt ervan af '
Samir: 'een paar vrienden hebben gevraagd of ik drugs kon verkopen ik moet het gewoon leveren bij de persoon en ik mocht 1 iemand meepakken en kdacht aan jou ?'
Eeuh hij wil me gebruiken voor drugs te dealen wat als ik wordt gepakt. Hij heeft wel veel vertrouwen in me dat hij me meevraagt.
Ik: ' kzal er even over nadenken '
Samir: ' danku je bent een schat van een meisje '
Ik: ' ik weet dat wel, moet je vroeg door ? '
Samir: ' ja kmoet zo m'n broertje van de voetbal gaan halen, kom je mee ?'
Ik: ' ja sgoed '

Hij weet veel over mij, maar niet alles.    Telkens als hij lacht verschijnen zijn kuiltjes, zijn fonkelende groene ogen heeft geen enkel marokkaan van de stad. Zijn gespierde lichaam was dubbel zo breed als mij, maar ik was ook 1.65m. 'Weetje Sarah ik ken je nu al een tijdje, ik denk dat ik je wel kan vertrouwen.'  ' Tuurlijk kan je me vertrouwen en ik kan je ook altijd helpen als je wilt.' Antwoorde ik.
'Wel kijk ik had een meisje ontmoet en we kregen relatie ' . ' Omg had jij relatie?! Waarom zeg je niks? ' zei ik.
' We waren wel in een goeie relatie en uiteindelijk hebben we het gedaan, ze is zwanger geworden en ik heb gezegd dat we gewoon vrienden moesten blijven.' Vertelde Samir.
Ik was helemaal geshockeerd Samir mijn beste vriend heeft het gedaan met iemand en vervolgens haar gedumpt? Dat is echt erg. ' Gaf je echt om haar?' Liep er uit mijn mond.
'eigenlijk wel maar ik wou geen kind'
'Dit had ik nooit van jou verwacht' zei ik.

Samir

Eindelijk heb ik mijn hart kunnen luchten. Sarah vindt me waarschijnlijk walgelijk maar ik ga het goed maken. Ze mag gewoon nooit te weten komen wie het meisje is. Ze ging weg en tegelijkertijd ontstond er een leegte in mijn hart. Haar lange zwarte krullen, puppy bruine ogen met lange gekrulde wimpers zonder mascara en haar perfecte lichaam. Het doet me pijn om haar mee te nemen naar mijn wereld.

Ik kijk op de klok en zie 23.26u. Ik vond mijn koffer niet als die kwijt is dan ben ik eraan. Koffer gevonden ik open hem heel voorzichtig er zit 12.000 euro in wat ik de laatste twee
maanden heb gespaard. Ik pak er 4000 uit en stap rustig naar beneden we wonen in een klein huisje geen broers of zussen ze zijn allemaal weggestuurd naar een ander gezin, ik leef gewoon met mijn moeder zij betekent alles voor me. Mijn vader is gestorven toen ik 2 jaar was aan longkanker ik herinner me niks van hem. Eenmaal de kamer binnen geef ik een kus op haar voorhoofd. ' Mama alles goed? '. ' Ja hamdulillah, Samir als we tegen volgende week het geld niet hebben worden we uit huis gestuurd'. Zei ze ' kijk mama ik heb geld voor jou 4000 doe ermee wat je wilt huis uitbetalen kleren gaan kopen' nu zal ze heel blij zijn maar ik zie geen glimlach. ' Hoe kom je aan dat geld ? Toch niet gestolen ?'. ' Nee mama ik heb een paar vrienden en die hebben iets voor mij geregeld je hoeft je geen zorgen te maken.' Zei ik terwijl ik een kus op haar voorhoofd gaf. ' Doe niks gevaarlijk Samir jij bent de enige reden dat ik nog leef.' Deze woorden raakten me echt dus ik zou er alles aan doen om haar een goed leven te schenken. 'Ik hou van jou mama ' en ik stapte de deur uit naar een wereld waar je alleen op jezelf kunt bouwen en niemand kunt vertrouwen.

Hopelijk vinden jullie dit goed reacties zijn altijd welkom.

Gebroken Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu