Suasana di dewan agak hingar bingar apabila semua pelajar berkumpul di situ. Hari ini adalah hari sabtu, di mana hari pertama setiap pelajar membuat pendaftaran untuk kelab & persatuan yang ingin disertainya.
"Yahh.." Eun Soo menyenggol lengan Yoon Ae dengan kuat.
"Waeirae??" Yoon Ae membuat muka yang agak menjengkelkan.
"Tu tu,, tu Kyungsoo kan?? Hyung Kai kan??" Eun Soo memuncungkan mulut ke arah Kyungsoo yang sedang sibuk menulis sesuatu di kertas.
"Kai??" Yoon Ae menjongketkan keningnya.
"Nickname Jongin..." Balas Eun Soo.
"Emm.." Yoon Ae menjawab acuh tak acuh.
"Gwiyeopda.." Eun Soo tersengih.
Yoon Ae hanya diam. Dia memandang Kyungsoo tidak berkelip.
'Macam pernah jumpa?? Eodiji??'
Yoon Ae mengecilkan matanya. Tiba2 Kyungsoo mengangkat mukanya & mata mereka bertembung. Masing2 tidak mengelipkan mata. Seperti ada arus elektrik yang menghubungkan pandangan mereka.
Yoon Ae ditolak ke hadapan oleh Eun Soo menyebabkan mereka berdua kembali ke realiti. Yoon Ae akhirnya berdiri di hadapan meja yang diduduki oleh Kyungsoo & Chanyeol.
"Errr.." Baru sahaja Yoon Ae membuka mulut.
"Ahh chankkanman. Kyungsoo-ahh,, tolong hyung pegang kejap borang ni. Hyung nak pergi toilet." Kata Chanyeol sambil tersenyum kepada Yoon Ae sebagai tanda minta maaf.
Yoon Ae hanya tersenyum kekok.
"So, kelab apa kau nak daftar ni?"
Yoon Ae masih lagi diam.
"Mianhae,, kau lambat, so tinggal 2 kelab je yang available. Ouhh,, kelab atau permainan,, emm sama jelah.." Sambung Kyungsoo lagi.
Yoon Ae memandang 2 borang yang berada di atas meja. Renang & memanah.
"Renang.." Yoon Ae menjawab perlahan.
Kyungsoo mendongak. Kepalanya disengetkan. Kemudian dia ketawa kecil seraya mencapai borang kelab renang & pen. Dua benda itu dihulurkan kepada Yoon Ae.
Yoon Ae hanya menjongketkan keningnya melihat telatah Kyungsoo. Semasa Yoon Ae sedang menulis butir dirinya, dia perasan Kyungsoo merenungnya tajam. Tiba2 Kyungsoo meletakkan tangannya di atas meja & mendekatkan mukanya dengan Yoon Ae.
"Renang?? Sayangnya,, lagi menarik kalau kau masuk kelab memanah."
Yoon Ae terhenti menulis. Perlahan-lahan matanya memandang Kyungsoo yang sedang tersenyum sinis.
"Kau ada bakat membunuh." Sambung Kyungsoo lagi seraya bersandar di kerusinya.
Yoon Ae memandang Kyungsoo tajam.
"Mwora-"
"Yoon, dah belum??" Eun Soo mencuit bahu Yoon Ae.
"Err dah." Yoon Ae mengangguk laju & terus berlalu pergi dari situ.
Kyungsoo hanya memandang Yoon Ae dengan ekor matanya.
'Kau ada bakat membunuh Yoon Ae-ah,, macam eonnie kau...'
••••••••••••••••••••••••••••••••
Eun Soo sedang berjalan menuju ke kantin sekolah sambil bernyanyi kecil. Kemudian dia mengeluarkan telefon & menghantar mesej kepada Yoon Ae untuk bertanyakan di mana gadis itu.
Ketika dia sedang melalui kelas kosong, dia terdengar suara lelaki sedang bercakap. Berseorangan.
"Nuguji??" Eun Soo menyengetkan kepalanya.
Eun Soo mengintai melalui tingkap yang terbuka sedikit. Tingkap tersebut memang tidak boleh dirapatkan, mungkin kerana besinya sudah berkarat & lama.
Eun Soo terdengar sesuatu, namun tidak berapa jelas.
"........... to those who are faithful and...."
Eun Soo mengecilkan matanya. Dia cuba mendengar lagi.
"... Under my command!"
Eun Soo terkejut. Daripada apa yang dia dengar, seolah-olah itu adalah ayat untuk menyeru....
"Neo mwoya??" Pintu kelas kosong itu dibuka dari dalam secara kasar.
Eun Soo terkejut. Sungguh dia terkejut melihat lelaki yang dia intip tadi kini menangkapnya.
"Aaaa anieyo.. Mi-mianhae.."
Jawab Eun Soo & tergesa-gesa pergi dari situ.
"Neo eodiga??" Tangan Eun Soo ditarik kasar oleh lelaki tersebut.
Eun Soo menggigil. Dari tadi lantai menarik perhatiannya & hanya menunduk.
"Neo.."
Badan Eun Soo ditolak kasar ke dinding. Rahangnya dicengkam kuat. Mukanya dipaling ke kiri & ke kanan bagi melepaskan cengkaman lelaki itu.
"Je-jebal.."
"Satu je aku mintak,, kau jangan cerita dekat sesiapa apa yang kau nampak harini.."
Cengkaman di rahangnya semakin kuat.
"Je-jebal. K-k..."
"Mwo?? Nak jerit nama aku?? Kalau kau nak mati,, buatlah.."
Kata lelaki itu lagi sambil melibas pisau lipat di pipi Eun Soo.
Lelaki itu tersenyum puas. Rahang Eun Soo dilepaskan. Eun Soo meraung sambil memegang pipinya yang pedih.
Lelaki itu ternampak seekor kerengga sedang berjalan di besi tingkap. Tangan Eun Soo direntap kuat daripada menutup pipinya. Perlahan-lahan kerengga itu diambil & di letakkan di pipi Eun Soo yang berdarah.
"Ahhhhhhh jebal!!!!" Eun Soo menjerit sambil menangis teresak-esak apabila kerengga itu menggigit luka di pipinya.
"Ni baru sikit. Ingat pesan aku.."
Eun Soo takut untuk memandang lelaki itu. Dia sempat mengerling apabila lelaki itu ingin pergi. Eum Soo makin menggigil apabila terlihat mata lelaki itu yang merah & kemudian kembali ke warna asal.
---TBC---
Short update agaim bcos 1 pagi tadi dh update 😂😂
Act,, author nak buat Eun Soo tu lebih tragis dia punya kena dera hahhahahhahahahhah,, tapi malas nak taip 😑
So readers,,. How this chapter??
Comment✔️
Vote✔️
YOU ARE READING
(THE WATTYS 2016) Hobgoblin [디오 ✖️ 카이] ✔️
Bí ẩn / Giật gân#4 in Mystery / Thriller (June 2016) THE WATTYS 2016 WINNER Kim Yoon Ae, hidup di bawah tanggungan ibu tirinya, Lee Min Hye. Kim Yoon Ae merupakan pelajar yang pintar di sekolah, sering mendapat tempat pertama, tetapi sangat pendiam. Pada suatu hari...