Chapter kali ni ada kaitan dengan prologue,, sila baca prologue klau dah lupa TQ.
Tingkap di hadapan meja belajarnya ditenung. Waktu malam begini, padang yang berdekatan dengan rumahnya tetap dipenuhi dengan remaja serta kanak2. Lelaki bertubuh sederhana kecil itu mengeluh perlahan. Dia teringat seseorang. Seseorang yang dia suka dalam diam. Dia masih teringat lagi ayat pertama yang keluar dari bibir mungil itu pada setiap petang setiap kali mereka berjumpa.
"Oppa!! Palli wa!!"
Ataupun....
"Oppadeul nak main apa?!"
Dia tersenyum sendiri. Namun senyumannya hilang apabila mengenangkan gadis kecil itu meminati adik tirinya. Mungkin kerana sikapnya yang sememangnya dingin dari kecil, membuatkan gadis kecil itu agak takut dengannya. Dia tidak kisah sekiranya adik tirinya yang dipilih,, tetapi....
"Hyung!! Jomlah makan!! Nak makan dengan hyung ni!!"
Pintu biliknya diketuk kuat.
"Hyung?!" Panggil si adik tiri.
"Chankkanman!" Balasnya turut sama menjerit.
"Jongin turun dulu tau!"
Kyungsoo hanya diam.
"Kim Yoon Hee,, bogoshipeo.." Dia berbisik sendiri.
•••••••••••••••••••••••••••••••
Yoon Ae mencuci pinggan sambi bernyanyi kecil. Min Hye yang sedang mengelap meja, mengerling sahaja tingkah laku anak tirinya.
"Yoon??" Panggil Min Hye perlahan.
"Nae??" Balas Yoon Ar tanpa memandang
"Omma ingat,, omma nak balik Yanggu, hujung minggu ni. Yoon nak ikut??" Tanya Min Hye berhati-hati.
Yoon Ae berhenti mencuci pinggan. Dia terdiam.
"Omma nak buat apa balik sana??" Tanya Yoon Ae perlahan & menyambung kembali mencuci pinggan.
"Saja nak tengok rumah kita dulu."
"Rumah tu kan disewa." Balas Yoon Ad sambil menoleh ke belakang.
"Memanglah. Tapi omma nak tengok jugak keadaan rumah tu."
"Lagipun, dah lama tak balik sana." Sambung Min Hye lagi.
Yoon Ae terdiam. Ya! Memang dah lama mereka tidak melawat ke sana selepas berlakunya peristiwa itu.
--flashback--
--10 tahun yang lalu--
"Appa! Nanti kita jumpa omma eah??"
Yoon Ae bersama2 appa & Min Hye, tiba di balai ketibaan di airport.
"Ye sayang." Min Hye menjawab bagi pihal suaminya.
"Yoon Hee pun?!" Tanya Yoon Ae lagi.
Appanya hanya menganggukkan kepala sambil tersenyum manis.
"Tu omma.." Min Hye menunjukkan satu arah di mana ada seorang wanita dalam lingkungan 30-an bersama gadis kecil.
"Omma!!" Yoon Ae berlari ingin memeluk omma kandungnya.
"Yoon Ae-ahh...." Ommanya mendukung Yoon Ae sambil berpusing.
Appa & Min Hye hanya berpandangan sambil tersenyum.
Yoon Hee yang melihat hanya menepuk tangan & kakinya terlompat-lompat.
YOU ARE READING
(THE WATTYS 2016) Hobgoblin [디오 ✖️ 카이] ✔️
Misterio / Suspenso#4 in Mystery / Thriller (June 2016) THE WATTYS 2016 WINNER Kim Yoon Ae, hidup di bawah tanggungan ibu tirinya, Lee Min Hye. Kim Yoon Ae merupakan pelajar yang pintar di sekolah, sering mendapat tempat pertama, tetapi sangat pendiam. Pada suatu hari...