• 6 I X •

1.8K 182 28
                                    

Eun Soo bersandar di kerusinya. Dia memandang sekeliling kelasnya. Seekor umat pun takde kecuali dia di dalam kelas itu. Dia mengeluh bosan.

"Eun!!!"

Eun Soo tidak perlu memandang ke arah suara itu, dia sudah tahu siapakah gerangannya.

"Yahh! Tak layan aku pun!" Bentak Yoon Ae sambil duduk di tempatnya.

Eun Soo masih lagi diam. Yoon Ae pelik. Mana pergi Eun Soo yang becok tu.

"Eun,, yahh waegeurae? Kau buat aku cuak jelah." Tanya Yoon Ae sambil ketawa kecil.

"Yoon.." Panggil Eun Soo secara tiba2 & memegang tangan Yoon Ae dengan erat.

Yoon Ae terkejut & memandang tangannya. Kemudian dia mengalihkan pandangan & melihat wajah pucat Eun Soo.

"Neo waeirae??" Yoon Ae ketawa gugup.

"Yoon,, aku ada benda nak cakap ni.."

"Mwondae??" Yoon Ae tersenyum.

"Sashireun.."

Eun Soo memandang sekeliling. Tiada sesiapa. Kemudian lehernya menjengah keluar. Matanya terbuntang luas.

Yoon Ae pelik melihat reaksi Eun Soo. Dia menoleh ke belakang untuk melihat apa yang membuatkan Eun Soo terkejut.

Dia hanya melihat beberapa pelajar sedang berjalan sambil bergelak ketawa.

Oh ya! Yoon Ae melihat Jongin & Kyungsoo yang jalan beriringan masuk ke kawasan kaki lima kelas.

Kyungsoo menoleh ke arah Yoon Ae dengan mula kosongnya. Yoon Ae terpegun melihat lelaki itu. Entah apa yang membuatnya terkejut. Mungkin dia tidak menjangka bahawa Kyungsoo akan menolehnya.

"Hyung,, na kanda..." Kedengaran suara Jongin memonta diri daripada abangnya.

Kemudian Yoon Ae memandang Eun Soo semula. Keningnya diangkat.

"Eun,, kau nak cakap apa??"

"A-ani.. Emm aku cuma nak cakap, thanks jaga & lawat aku haritu." Balas Eun Soo sambil tersenyum.

Yoon Ae hanya membalas dengan senyuman manisnya.

Kemudian mereka berdua duduk dengan tegak & mula mengemas buku.

"Yahh Eun.." Jongin menghampiri meja Eun Soo & Yoon Ae.

Eun Soo seperti tersentak dengan teguran daripada Jongin.

"Emm pipi kauu..." Jongin menyoal sambil mulutnya terjongket.

"Aku jatuh haritu.." Balas Eun Soo perlahan.

"Ahhh,, jushimae." Jongin terangguk-angguk.

Sempat dia menepuk perlahan bahu Eun Soo sebelum pergi ke tempat duduknya.

Yoon Ae menoleh ke arah Eun Soo. Bibirnya sedikit menggeletar. Dia pelik apa yang Eun Soo nampak tadi sehingga dia kelihatan cuak sebegini.

"Eun, kau okay tak ni??" Tanya Yoon Ae risau.

"Na gwaenchanha.." Eun Soo mengangguk laju.

Yoon Ae mengerutkan dahinya & mengangkat bahu.

••••••••••••••••••••••••••••••

'Bukk!'

Sekali lagi Yoon Ae terlanggar seseorang sehingga terjatuh. Lututnya terasa pedih. Habis barang dapur yang dikirim ibu tirinya tadi berterabur di atas tanah. Yoon Ae mengerling ke arah telur yang pecah.

(THE WATTYS 2016) Hobgoblin [디오 ✖️ 카이] ✔️Where stories live. Discover now