• S E 7 E N T E E N •

1.4K 161 52
                                    








"Eonnie, jumpa dekat sana."

'Dummm!!!' Pintu ditendang kasar dari luar.

Tanpa melihat pun, Yoon Ae dapat mengagak siapakah yang menendang pintu itu.

Jongin dan lelaki yang bersamanya tadi hanya tergelak kecil.

Kyungsoo geram melihat Yoon Ae di tempat penyembelihan.

"Heii, nak pergi mana???" Bagaikan kuasa ghaib, Sehun tiba-tiba muncul di hadapan Kyungsoo.

Jongin yang melihat peluang keemasan itu, mengelar sedikit tengkuk Yoon Ae dengan pantas.

"AHHHHHH!!!!" Badan Yoon Ae menggigil menahan kesakitan yang amat sangat.

"Yoon Ae!!" Kyungsoo terkejut.

Sehun pantas menikam leher Kyungsoo dengan pisau kecil. Kemudian pisaunya dipusing-pusing seperti mengorek sesuatu.

"Aakkhhhhh...." Kyungsoo memuntahkan darah dengan banyak. Dia terjatuh tepat di hadapan Yoon Ae.

"Hmm,, kajja." Sehun membuat muka kosong lalu mereka bertiga meninggalkan tempat itu.

"Yo-Yoon Ae-ahh.." Dengan kudrat yang ada, Kyungsoo menyelak rambut Yoon Ae.

Yoon Ae teresak-esak melihat keadaan Kyungsoo yang sedang nazak.

"Ingat..."

"Ja-janji de...ngan aku..."

"Kau akan se-selamat..."

Yoon Ae menggelengkan kepalanya.

"Aku nak keluar dengan kau. Dengan kau!!!" Yoon Ae menjerit.

"Andwae..." Kyungsoo tersenyum.

"Jangan senyum macam tu!!! Hati aku sakit tengok kau boleh senyum!!!" Tangisannya semakin kuat.

"Yahh, uljima. Tak cantik." Kyungsoo tergelak kecil namun nasibnya malang. Sebaik sahaja dia gelak, mulutnya memuntahkan darah tanpa henti.

"Kyungsoo,, jebal. Kau kena bertahan." Tangan Kyungsoo yang dari tadi di rambutnya, diraih ke dalam genggaman.

"Jangan tinggalkan aku." Yoon Ae menarik tangan Kyungsoo ke wajahnya.

"Kajima..." Suaranya semakin perlahan.

Tiba-tiba Kyungsoo merentap tangannya. Yoon Ae terkejut.

Kyungsoo menarik cincin di jari kelingkingnya. Kemudian tangannya terkapai-kapai menuju ke Yoon Ae.

"Cincin ni aku be-beli 10 tahun dulu..."

"Jari aku makin besar,,, a-aku han..tar kedai..." Kyungsoo tergelak kecil. Jelas kelihatan giginya merah akibat darah.

"N-nak be..sarkan saiznya..."

Nafas Kyungsoo makin tersekat.

"Jebal. Jangan cakap apa-apa lagi." Yoon Ae menggelengkan kepalanya. Cincin tadi digenggam kemas.

(THE WATTYS 2016) Hobgoblin [디오 ✖️ 카이] ✔️Where stories live. Discover now