• T H I R T E 3 N •

1.4K 155 22
                                    

Tao bersandar ke kerusi dengan agak kasar. Nafasnya dihembus kasar. Minuman berkafein yang telah suam di atas meja, direnung tanpa tujuan.

Yoongi terkebil-kebil melihat rakan sekelasnya itu. Kemudian dia menoleh ke arah Kyungsoo yang sedang tenang menghirup teh hijau panas. Tangan lelaki kecil itu disenggol perlahan.

Kyungsoo membuat muka yang agak menjengkelkan apabila ketenangannya diganggu.

Yoongi membuat isyarat mata kepada Kyungsoo. Kyungsoo hanya memandang Tao sekali lalu.

"Tao-ah, hajima. Sampai bila kau nak macam ni??" Tanya Kyungsoo dengan perlahan.

"Kau nak suruh aku buat apa? Rileks? Bertenang?" Balas Tao dengan agak keras.

Kyungsoo mengangguk perlahan.

"Andwae. Aku risau. Dah hampir 2 minggu Eun hilang. Aku risau." Suara Tao semakin lama semakin perlahan.

"Dia dah macam adik aku. Kitorang rapat sejak kecil." Sambung Tao lagi. Matanya mula bergenang.

"Tchh! Kau suka dia." Kyungsoo tersenyum sinis.

Yoongi terkejut dengan kata-kata daripada Kyungsoo. Dengan keadaan Tao yang serabut itu, boleh lagi dia bergurau soal hati dan perasaan?

"Kau tak tau apa-apa.." Tao merenung Kyungsoo dengan tajam.

Kyungsoo hanya mengangkat bahu.

"Mianhe Tao. Hajiman, kau tak boleh terus macam ni. Jangan fikir-"

"Kau nak suruh aku jangan fikir pasal Eun?? Heii dia dah macam adik aku! Takkan aku boleh tak fikir pasal dia?!" Suara Tao melengking.

Mujur suasana di kafe ketika itu bising dengan muzik yang dibuka melalui speaker. Tidak ramai yang datang mengunjungi ketika waktu kerja.

"Sabarlah. Aku yakin pihak polis akan jumpa Eun Soo." Yoongi membuka mulut setelah tidak tahan melihat keadaan Tao yang bagaikan kucing kehilangan anak.

"Atau tak." Kyungsoo menyampuk dengan pantas. Bibirnya terukir senyuman yang sukar ditafsir maksudnya.

Tao hanya mendengus. Dia berpeluk tubuh.

Yoongi hanya terkebil-kebil melihat Kyungsoo. Entah kenapa dia rasa tidak sedap hati dengan Kyungsoo. Dia ada kena mengena ke dengan kes kehilangan Eun Soo??

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Yoon Ae memerhatikan Min Hye yang sedang check in di sebuah hotel di Yanggu. Mereka sudah sampai setengah jam yang lalu.

'Ting!!' Yoon Ae mengeluarkan telefon bimbit dari beg tangannya.

From: Kyungsoo
Yoon, eodi?

Yoon Ae sedang berkira-kira sama ada ingin membalas atau tidak.

To: Kyungsoo
Yanggu.

Butang send ditekan. Kemudian dia menyimpan kembali telefon bimbitnya.

"Yoon, kajja. Omma ambik bilik 2 single. Takpe kan katil single?? Double queen dah penuh." Kata Min Hye sambil berjalan menuju masuk ke lif yang sudah terbuka.

"Takpe." Jawab Yoon Ae pendek.

"Lepas ni nak terus pergi ke rumah lama kita ke?" Tanya Min Hye.

(THE WATTYS 2016) Hobgoblin [디오 ✖️ 카이] ✔️Where stories live. Discover now