Sofea enggan ke sekolah pagi tersebut. Perasaan dipulaukan rakan kelas terlampau menyesakkan dada. Dia hanya ingin tenangkan diri buat seketika waktu di rumah.
Masa terluang Sofea isikan dengan sesi mengemas bilik tidurnya. Masih terdapat beberapa barang pribadi yang masih tersimpan kemas di dalam kotak. Masih segar di ingatan nya beberapa minggu yang lepas,pertama kali dia menjejakkan kaki di bumi kenyalang ini. Suasana nya amat berbeza. Kematian ibu dan statusnya kini yang sebatang kara memaksa diri nya mencari perlindungan di rumah yang serba asing.
Ayah kandung nya amat mengalu-alukan kedatangan Sofea ke dalam keluarganya namun kakak tiri nya itu pula sebaliknya . Mira membenci nya sepenuh hati. Lantas kerap membulinya . Abang tiri nya dan adik lelaki tiri nya pula hanya menunjukkan reaksi tidak peduli. Sedikit sebanyak mengurangkan sedih hati nya sebagai tetamu tidak diundang.
Bingkai gambar arwah ibu dan diri nya ditenung lama. Senyuman ibunya itu mampu menenangkan jiwa yang lara. Sungguh Sofea dilanda kerinduan yang amat dalam . Hanya ibu lah yang melindungi diri nya selama ini dengan sepenuh jiwa dan raga . Ayah kandung yang baru dikenali menyenangi kehadiran Sofea namun kerap tiada di rumah disebabkan selalu ke luar negeri atas tuntutan kerja tidak mampu mengisi kekosongan yang ditinggalkan arwah ibu Sofea.
Ketika sedang asyik menyusun atur barang nya, Sofea terasa diri nya diperhatikan. Di celahan pintu bilik yang terkuak kecil ada sepasang mata memerhatikannya dari tadi. Sofea menoleh lambat lambat.
Adwin, abang tiri nya turut ada di rumah ketika itu. Berada di sebalik pintu memandang Sofea tidak berkelip. Setiap inci tubuh sofea diperhatikan dengan pandangan yang sukar ditafsirkan. Akhirnya bibir itu menguntum senyuman.
"Sofeaa~" lembut adwin menyebut namanya.
Sofea tergamam. Itu komunikasi pertama antara dirinya dan Adwin. Adwin mengatur langkah menghampiri Sofea yang masih berdiri kaku.
Adwin -pemuda berumur lewat 20-an. Kurus lampai. Bermisai dan berjangut nipis. Penganggur terhormat yang masih hidup dibawah tanggungan ayahnya. Itu tidak menjadi masalah kerana ayahnya memanjakan mereka adik beradik dengan wang ringgit yang melimpah ruah. Segala kemahuan mereka dipenuhi tanpa banyak bicara .
Namun Adwin bukan lah dikategorikan dalam golongan bangsat yang suka berhiburan malam hari dan menelan dadah. Ketagihan nya lebih dahsyat. Wang ringgit dihabiskan untuk koleksi figura . Hidupnya hanya untuk anime,manga dan game. Adwin setaraf otaku tegar.
Seketika mereka hanya berbalas pandangan mata.Adwin berdiri selangkah dihadapan Sofea merapatkan jarak mereka . Sedetik kemudian , Adwin akhirnya bertindak berani mengelus pipi mulus milik Sofea dengan jari jemarinya."Comel." Bisiknya dengan senyuman meleret.
Sofea tersentak lantas menepis tangan Adwin .
"Abang adwin nak ape..kalau tak ada urusan penting Sofea nak sambung kemas barang nih.."
Abang tiri nya hanya mengeleng kepala tanpa lekang senyuman manis dari wajahnya . Sofea gerun melihat tingkah laku Adwin namun melempar jauh syak wasangka tersebut . Sofea akhirnya menyambung kembali kerjanya yang terbelangkaian sebentar tadi.
Tiba-tiba Adwin bertindak merangkul tubuh Sofea dari belakang. Sofea terjerit ketakutan . Adwin mula mencium lembut leher Sofea . Buku yang dipegang terlepas dari pegangan tangannya . Sofea lantas meronta dengan kuat minta dilepaskan namun rangkulan Adwin semakin erat dan dengusan hangat nafas Adwin mengena cuping telinga Sofea.
"Abang suka tengok Sofea dari awal lagi" akui Adwin.
Sofea merengus lantas meronta lebih kuat . Adwin masih memujuk lembut menyatakan rasa cinta sucinya pada Sofea. Pergelutan selama 5 minit itu berakhir dengan tubuh Sofea terhenyak di atas tilam bertindihan dengan tubuh Adwin yang kerasukan nafsu .
Adwin hanya tergelak kecil dan semakin galak tersenyum kemenangan ke arah sofea. Mata nya menikam tajam ke dalam kornea mata Sofea . Adwin mengelus lembut rambut Sofea yang panjang mengurai lantas menghidu rambut Sofea penuh ghairah .
Tetapi Sofea belum menyerah kalah, tangan kanan nya menampar kuat pipi adwin beberapa kali. Menolak nolak wajah Adwin yang mendekat. Sofea cuba menarik keluar tubuhnya dari hempapan berat badan Adwin .
Namun tapak tangan yang kecil dan tenaga yang tak seberapa hanya dibalas gelak nakal Adwin. Tangannya pantas menangkap kedua belah pergelangan tangan Sofea dan mengunci dengan kemas.
Dada Sofea kelihatan berombak dan pernafasan nya kencang setelah gagal beberapa kali cuba melepaskan diri. Esak tangis nya yang mula kedengaran hanya mengundang keseronokkan buat adwin. Adwin merapatkan wajahnya pada Sofea dan mula mengucup kasar bibir mungil gadis itu seberapa lama. Desahan nafas Adwin semakin menggila. Tangannya mencengkam kuat pergelangan tangan Sofea .
Tiba - tiba Pintu bilik diterajang dan terhempas kuat pada dinding bilik menghasilkan bunyi yang gempar. Afran, adik bongsu Adwin tercegat di muka pintu tanpa ekspresi di wajah.
"Kucing Mira masuk bilik abang tadi, dah tu ada bunyi barang jatuh and then pecah. Figura abang kot."
Sebaik sahaja mengetahui keberangkalian kucing Mira telah menjahanamkan koleksi figurine nya di dalam bilik , Adwin spontan melompat turun dari katil Sofea dan terus meluru ke biliknya . Seketika kemudian terdengar amarah Adwin. Jeritannya menggila .
Afran kembali mengalihkan pandangan nya pada Sofea yang mengigil ketakutan terduduk di atas lantai bersebelahan katilnya.
"Aku tolong kali ni je. Lain kali jangan bodoh sangat tak kunci pintu."
tegas Afran lantas berlalu pergi.Sofea bingkas bangun menuju ke pintu bilik dan mengunci tombol pintu. Tangan nya masih terketar ketar.
YOU ARE READING
SOFEA
HorrorSofea . Gadis berusia 15 tahun yang dipulaukan segelintir masyarakat disekelilingnya kerana statusnya sebagai anak seorang perempuan simpanan . Kehidupan seorang pelajar yang dibuli dan akhirnya tragedi tercetus apabila pembulian tersebut semakin me...