Hadi membelek-belek rantai emas milik Gadis Gergasi itu.
Senyuman mula terukir di bibirnya. Dia tersenyum mengingat kembali gadis gergasi yang sensitif dan suka merajuk itu. Cara dia menjelingnya ketika marah, sikapnya yang suka buat semuanya sendiri *kononnya girl power* masih di dalam kotak memori Hadi.
"Lagi kau merajuk, lagi aku suka menyakat kau."
Hadi tersengih lagi. Dia pada mulanya tak percaya dengan ayat clichē , awak nampak comel bila marah. Macam tak logik je muka marah nampak comel. Tetapi persepsinya berubah apabila dia mengenali Gadis Gergasi. Dia suka memberontak, kinda rebel girl. Kepala batu. Degil. Hadi suka nak mendengar ayat-ayat pedas yang keluar dari bibir nipis si petite itu. Eh tak. Ayat-ayat pedas yang keluar di sebalik coretannya di atas kertas.
"Minta maaf cik, saya tak kenal pun cik, kenapa saya nak merajuk dengan cik pulak?" Pemandu teksi itu bertanya kepada Hadi yang sudah 30 minit berada dalam perut teksinya.
"Eh, saya tak bercakap dengan pak cik pun. Saya tengah praktis berlakon teater. Minta maaflah ye pak cik." Aduihhh orang tua ni. Kacau part hero dalam novel ni pulak.... jeleslah tu dia watak sampingan je.
Pemandu teksi itu hanya menganggukkan kepala padahal dalam hatinya, dia ni macam tiga suku je.
Telefon Hadi bergegar lagi. Masuk kali ini, sudah enam kali Gadis Gergasi menelefonnya. Whattsapp pulak dah dekat empat kali. Semuanya Hadi buat tak endah. Saja nak sakat Gadis Gergasi.
Lagu di radio sudah berulangkali bertukar namun Hadi masih setia terperuk di dalam teksi merah putih berhampiran dengan restoran Mak Aku Masak Sedap. Dia sengaja. Sengaja membiarkan Gadis Gergasi itu menunggunya lama di meja luar restoran itu. Dia ingin menguji takat kesabaran hati perempuan itu.
Sengihan Hadi bertambah besar apabila melihat Gadis Gergasi itu tidak senang duduk. Sekejap dia menggigit kuku, sekejap dia membelek telefonnya, sekejap dia membetulkan rambut. Hadi perasan dia suka meniup rambut depannya itu. Bibir nipis kemerahan itu dimuncungkan membuatkannya tampak lebih comel. Alis matanya yang nipis tapi panjang itu membuatkan Hadi lebih terpukau merenung matanya. Tak payah cakap pasal lesung pipit, lesung pipit dia sebelah je. Menarik. Kening tak rata tapi kemas, bukannya fake macam Mona Seksi. Body pun boleh tahan mantap. Pendek tapi berisi. Sedap buat peluk malam-malam. Cuma sayang, bibirnya yang kemerahan itu,tidak mampu mengeluarkan suara.
Sebab tu ke dia jadi seorang yang fragile? Aku perasan yang renungan mata dia mencoroboh ke dalam mataku mencari sudut keikhlasan dan kejujuran. Dia takut hati dia disakitkan? Sebab itu ke dia suka berdikari? Suka buat kerja sendiri? Tak nak menyusahkan sesiapa? Dia lain...... dia lain daripada yang lain.
Ehh Hadi. Kau dah kenapa? Itu Gadis Gergasi okey. GADIS GERGASI. Ingat! Rasa curious kau ni je yang buatkan kau nak kenal dia, itu je okey.
Hadi mengelipkan matanya berkali-kali. Menyentak lamunannya yang jauh memikirkan tentang Gadis Gergasi.
Kesian pulak dia kena tunggu lama. Dah lama sangat dah ni aku torture dia. Heheh. Hadi bingkas menelefon 'Gadis Gergasi *emoji punch*' , dan berpaling untuk melihat riak wajah gadis pendek itu. Dia sengaja menelefon Gadis Gergasi, nak tengok betapa gabranya perempuan itu.
Seriously, she should have look at her own face. Cuak jugak dia ni..
Hadi tergelak terbahak-bahak melihat raut wajah Gadis Gergasi. Kening gadis petite itu berkerut-kerut dan dipenuhi perasaan ragu-ragu.
Apabila Gadis Gergasi menjawab panggilan Hadi, dengan pantas Hadi berdehem-dehem cuba mengawal kemachoan suaranya.
"Aku on the way. Tunggu sat." Dan dia terus mematikan call tersebut.
YOU ARE READING
Cerinta Orang Istimewa
RomanceJangan malu-malu sangatlah nak baca vote and comment. HAHAHHAHAGAGAGA P/S : Cerita ini hanya untuk suka-suka, jangan cakap aku tak cakap. :')