Keesokkan harinya. Alissa hanya menaiki teksi menuju ke rumah Janna. Tidak mahu menyusahkan sir Izz apatah lagi kejadian malam semalam masih mengejutkan Alissa dengan perlakuan sir Izz yang berani memeluknya.
Seketika, bunyi whatssap masuk ditelefon Alissa. Alissa membuka telefonnya dan membuka apps whatssap itu.
From: S.I.H (sir izz helmi)
Alissa where are you? Going anywhere? Needs my help?Ringkas tapi penuh maksudnya cuma Alissa tidak mahu mengambil pusing. Kenapa sir Izz nampak begitu menjaga akan dirinya? Sir Izz benar² maksudkan apa yang dia cakap semalam ke? It shouldn't be.
Alissa terus meletakkan semula phone nya itu kedalam handbag. Dan melihat ke luar tingkap. Dah nak sampai. Detik hati Alissa. Ahhhhhhh. Alissa menghembus kecil. Memberi sedikit ketenangan dalam dirinya.
Malam ni dinner mesti bosan. Kalau la awak ada. Mesti we will be the most romantic couple kan kimi? I miss you kimi. Forever will do. What are you doing right now? Are you fine there? Are you find my replacement? Hurmm! Noooo!!!!! Cannot be!!!!!! Im jealous fully darl. I missed our time together. Hope you happy there. Im always here remember our memories. Please remember too.
Alissa mengusap matanya. Tidak mahu melayan perasaan terlalu lama. Lagi pula dia hampir sampai ke rumah Janna. Nanti apa pula Janna fikirkan. Iya dia tahu bila mengingati kejadian lepas, hatinya memang sering kali luka semula. Pedih dan kehilangan yang tiada gantinya.
Flashback*
Bosan menuggu ketibaan sibuah hati. Sudah acap kali Min melihat jam tangan Guess pemberian kekasih hatinya pada ulang tahun percintaan mereka. Setiap kali tanpa jemu bila melihat jam putih ini. Dia tidak pernah tidak senyum. Matanya sentiasa terbayang wajah sipemberi hadiah ini.
Ahhhhh! Kalau tak ensem tak boleh ke? Even when in my mind? Goddamit! What have u done to me Kimi?!!!! Sumpah hati Min. Tapi dia tersenyum. Senyuman manisnya inilah yang sering mencairkan hati Hakimi.
Haihhhh. Mana dia ni. Bisik hati Min. Dia memandang sekeliling cafe ini. Janjinya 5 petang tapi sekarang da nak masuk pukul 6. Min mulai risau dengan ketidakhadiran Kimi. Air yang dipesan juga sudah tinggal separuh. Nasib dia tidak memesan apa2 makanan untuknya mahupun untuk Kimi. Lapar memang la lapar. Tapi Min tetap mahu menunggu Kimi walaupun Kimi sudahpun pesan supaya tidak perlu menunggunya jika Min lapar.
YOU ARE READING
hero manis dan cik gadis beku
RandomAlissa tidak pernah terfikir kehilangan orang tersayang sangat menyakitkan tetapi Alissa tidak sedar Tuhan sedang menggantikan sesuatu yang lebih indah :)