"....... Janna?"
"Yes! I do Rul. And i love you so much !" Ucap Janna tersenyum bahagia memandang Zarul di hadapannya. Melihat si jejaka yang sudah lama menjadi idaman hati secara diam. Tidak sangka malam ini akhirnya, Zarul telah melamar Janna menjadi kekasih hatinya secara rasmi.
Zarul turut memandang wanita yang secara diam telah mengusik hatinya. Alhamdulillah. Malam ini akan jadi titik permulaan hubungan mereka. Akan dijaga sehingga diijabkabulkan. Mereka bersama memandang langit yang kelihatan nyaman dan indah di atas bumbung bangunan kolej mereka. Perkhabaran ini harus cepat dimaklumkan kepada Alissa. Alissa la banyak membantu Zarul dan memberi semangat kepada Zarul untuk meluahkan isi hatinya terhadap Janna.
***
Alissa dengan tenang berjalan masuk ke keretanya yang di parking di bahagian khas tempat meletak kereta itu. Sir Izz yang menghantarnya dengan kereta ke bangunan ini kerana agak sedikit jauh dari dewan besar kolej ini. Sir Izz memang nekad dengan kata² nya yang mahu menghantar Alissa pulang ke rumah dengan berlainan kereta. Alissa masuk ke kereta Mini Cooper S sexy red kesayangannya dan menghidupkan enjin.
Alissa melihat jam di dashboard. 'Almost 11.30 pm' Alissa membuka tingkap segera apabila sir Izz seakan mahu mengatakan sesuatu.
"Alissa. Kita terus balik ok? I thought wanna grab supper with you. Tapi i sure you must be tired rite? So we just go home ok?" Ucap sir Izz
"Yeah. Too exhausted! Well maybe can catch up some other time." Balas Alissa datar
Alissa mungkin hanya bermanis kata dengan apa yang sudah dikatakan tadi tanpa berfikir bahawa sir Izz agak terkejut dengan perlawaan Alissa yang sudi mahu keluar bersamanya nanti. Sir Izz tersenyum seadanya.
"Drive first. I follow you from back. Drive safe Min"
Alissa terkesima. Min? Kimi? Alissa memandang lama wajah sir Izz. Kenapa dia panggil Min. Kimi je boleh panggil aku Min. Ya Allah rindunya aku dekat Kimi. AlFatihah. Dalam hati Alissa melafazkan surah untuk disedekahkan kepada kesayangannya. Alissa cuba menenangkan dirinya buat seketika waktu.
"Alissa?" Panggil sir Izz. Hairan melihat Alissa yang tiba² mendiamkan diri.
"Im sorry. Shall we?" Dengan pantas Alissa menetup rapat tingkap keretanya dan menggerakkan keretanya. Bismillah.
YOU ARE READING
hero manis dan cik gadis beku
RandomAlissa tidak pernah terfikir kehilangan orang tersayang sangat menyakitkan tetapi Alissa tidak sedar Tuhan sedang menggantikan sesuatu yang lebih indah :)