13

74 5 0
                                    

"Ehemmm... Bila fikir balik kan, aku perasan ah, yang kau dah buat baik kat aku tau and aku tak nak lah  nanti kengkawan poyo kau tu dok salahkan  kau sebab dah bagi info yang sangat berguna kat aku. So, I've made up my mind to take you as my spy. So, do you agree ?"

Mumtaz memandang Qaeyscha sekilas. 'Hesy! Dia ni bukan boleh percaya sangat. Entah-entah ni pun perangkap dia nak kenakan aku.'

"Aku tau, mesti kau curiga kat aku kan ?Alaaa... kau jangan risau lah.Aku serius ni, tak main-main pun. Aku memang nak kau jadi spy aku. As long as you obey and never try to betray me, I'll keep your  secret safe with me. Okey?"

'Eh, eh dia ni! Tau-tau je apa yang aku dok pikiaq sekarang ni.' Mumtaz sedikit terkejut dengan kata- kata Qaeyscha sebelum mengangguk sambil berkata, "Hurmm... Kalau macam tu, aku terima cadangan kau. From now on, I'll be your spy and of course I'll be on your side. Tapi aku nak kau tahu satu fakta pasal diri aku yang handsome ni, aku takkan pernah mungkir janji and aku takkan pernah tikam belakang orang yang aku support"

Senyuman penuh kejahatan menjurus kegelapan terlukis pada bibir Qaeyscha. 'Maka akan ada kegelapan yang bakal menyelimutimu wahai temanku, Darrien Thaqif Aqiel. Kegelapan yang dibina hasil titik peluhmu sendiri. Muahahahahaha.'

"Cup, cup, cup!! Boleh tak jangan buat muka syaitonirrojim tu lagi? Meremang bulu roma aku nampak."

"Ish kau ni!! Potong line betul lah! Baru aje aku nak fe-feeling jadi wicked witch kejap. Huh! Dah lah! Bye!!" Qaeyacha menjeling sambil kakinya mula mengatur langkah pergi.

"Fuhhh!! Tak perlu nak buat muka macam tu, memang dah tau kau tu wicked witch. Nasib baik aku tak disumpahnya. In fact, jadi hamba abdi dia adalah! Huuu... Nasib badan." Mumtaz menggeleng kepala beberapa kali mengenang nasib.

The Falling Of Musuh Tradisi (incomplete)Where stories live. Discover now