Aku buka mata perlahan setelah beberapa saat jatuh tertiarap atas badan seseorang. Mungkin habit aku bila terkejut mata aku tertutup serapatnya.Terpukau. Lama mata kami bertentang. Beku. Matanya sungguh mengashikkan. Terasa getaran di sebelah kiri dada aku. Rasa sakit seolah-olah hilang. Lenyap dek panahan mata lelaki di bawah aku ni.
"Korang ok ke?" tanya seorang perempuan menyedarlan aku dari situasi tadi.
"Hah..." aku terus bangkit. "Ok." balas ku perlahan. Perempuan tu berlalu pergi.
"Sorry." kataku kepada lelaki yang masih terlentang di depan aku. Aku menghulur tangan lantas di sambutnya. Berdiri didepan aku.
"Sorry again." kataku lagi. Lelaki itu masih menatap wajah aku.
"It's ok." balasnya perlahan. "You memang suka langgar orang ek?" katanya.
"Hah.. You.." otakku ligat berpusing. "Macam pernah jumpa tapi kat mana ye?"
"Parkir kolej n ho..." terus aku memotong ayatnya.
"Right parkir kolej i. You yang nak terlanggar i kan? Yang bawa BMW hitam kan?"
"Yes. I am." dia mengangguk.
"Sorry for last time and thanks a lot for now." kataku lagi.
"You know? Hari tu kepala i terhantuk dekat streng and now you jump to my body." luahnya.
"I'm so sorry. I tak sengaja. Hari tu i kejar masa. Sekarang ni i betul-betul tak sengaja."
"Well. In case you kena bagi ganti rugi kat i." katanya.
"Ganti rugi? Ganti rugi apa?" tanyaku bingung.
"I tak tau lagi nak minta apa, so just give your number and i akan bagitahu what is i want from you."
"Ok. This is my card, just contect me anytime for your damages." balas aku. . Malas untuk berlama-lama disitu, Aku hulur kad perniagaan aku padanya.
"Ohh.. Hana Amira. Nice name. Jump to sky boutique. Wow amazing, muda-muda dah ada bisnes." katanya sambil menatap kad perniagaan aku.
Aku lemparkan senyuman. "Thanks. Anything happen just contact my numb..." dia terus berlalu sebelum aku habiskan kata-kata. Dia melambaikan tangannya tanpa berpaling ke belakang sambil mengepit kad perniagaan aku diantara jari telunjuk dan hantu.
'Mamat ni kalau lama lagi dia kat sini. Cair aku.' bisik hati aku yang kini seperti dicambah benih bunga cuma masih belum berkembang.
Aku memerhatinya hingga hilang dari radar pandangan.
'Nama pun tak bagi tau.' omelku dalam hati, terus aku berlalu ke meja makan tadi.
"Kak Mira pergi mana? Lamanya, ingatkan dah tinggalkan Nina kat sini sorang-sorang." tanyanya sedikit panik.
Aku ketawa kecil melihat gelagat Nina yang cuak. "Takkan la akak nak tinggalkan Nina. Accident sikit tadi.
"Accident? Kenapa? Kenapa?"
"Takde pape pun. Janganlah cuak sangat Nina oi."
"Mana tak cuak. Manalah tau akak tak datang balik kat sini. Siapa nak bayar makanan-makanan ni. Nina takde duit kot." katanya panjang lebar.
"Takde duit nak bayar cuci pingan la jawabnya."
"Akak ni." katanya dengan nada tidak puas hati.
"Dahlah. Jom balik kedai nantikan tertunggu-tunggu vendor baru tu." aku mengeluarkan beberapa not rm50 terus aku sisipkan bawah gelas.
"Kenyang. Terima kasih Kak Mira. Lain kali belanja la lagi ye." kata Nina sewaktu kami keluar dari premis restoran itali di mall terkemuka itu. Kami berjalan seiringan ke kereta aku.
'Pitt'
BMW hitam memberhentikan keretanya depan aku dan Nina sebaik ingin melintas ke kereta di parkir lot bawah tanah.
"Mak aku jatuh." latah Nina terperanjat bila hon kenderaan itu dibunyikan. Aku sekadar mengurut dada bagi menenangkan jantung yang berlari laju.
"Eh.. Encik. Terkejut kitaorang." kataku pada lelaki tadi. Mungkin nak balas dendam supaya aku terkejut jatuh barangkali.
"Sorry. I nak minta tolong you malam ni boleh?" katanya pendek.
"Siapa ni Kak Mira?" bisik Nina.
"Nanti akak cerita." balasku pendek.
"Tolong apa ye encik? Saya tak kenal pun lagi encik ni. What is your name?"
"Nama saya Samuel Hazeal. Nanti i call you petang nanti. Ajaklah kawan-kawan you sekali ye." selesai di berkata-kata disematnya kacamata hitam kemas. Tingkap kereta itu ditutup terus meluncur pergi.
"Kenapa dengan dia tu Kak Mira? Pelik lah. Lepas cakap terus je pergi."
"Akak ada hutang dengan dia." balasku pendek.
YOU ARE READING
BONEKA
RomantikPercubaan Penulisan Boneka @ patung, obsesi yang tak sudah. Cinta vs nafsu yang sering beri impak pada setiap nyawa. Bila kekayaan dalam kuasa tangan manusia. Semua perkara di peroleh hanya petik jari saja. Hingga cinta kau berasa boleh dibeli. Penj...