"Gila." kata Kesya.
"Kenapa babe?" tanya Hani pada Kesya yang telah maju ke depan. Hani pula mengekori Kesya setelah keluar dari kereta.
"Kau tengok." tepat jari telunjuk Kesya ke depan. Hani terus mendonggak atas ke bawah. "Bapak besar gila rumah! Ni rumah ke istana?" kata Kesya dengan nada penuh pesona.
"Wei. Tunggu la aku." kata aku pada Kesya dan Hani setelah menapakkan kaki turun dari limo tadi. Kami berjalan beriringan kedalam mahligai mewah milik Samuel.
"Mira.....!" jerit Kesya perlahan. "Jantan kau kenal ni ketua mafia ke?" kata Kesya lagi.
"Kau dah kenapa?" kataku pendek.
"Kau tengok!" Kesya menjuih mulutnya.
"Bodyguard. Sado siot." kata Hani.
"Ting tong punya perempuan. Tak habis-habis dengan perangai gila jantan tu." tepi kepala Hani ditunjal Kesya perlahan.
"Rambut aku. Kau ni. Kan kena kang!" kata Hani bernada tinggi.
"Kau pun sama je kesya. Dua kali lima je dengan si peah ni. Dahlah. Jom." lantas aku paut lengan mereka masing-masing dan menuju ke arah pintu utama.
"Wow, red carpet. Felling princess sangat." kata Hani teruja.
Tiba di pintu utama, kami disambut seorang pelayan kemas beruniform.
"Cuak pulak aku rasa lalu depan bodyguard-bodyguard tu. Dah macam pengawal istana diorang tadi. Tegak je." kata Kesya separuh berbisik sambil membontoti pelayan itu.
"Alah, chill lah. Tengok aku rileks je." kata Hani yang tak sama dengan tindakan.
"Chill la konon aku rasa muka kau tu yang terlebih cuak dari aku dengan Mira kot." bidas Kesya.
Hani angkat tangan mengalah. "Kau perasan ek. Mana tak cuaknya. Dah la sado. Ramai plak tu. Semua pakai baju hitam je. Body je hensem, muka pecah. Seram weh." kata Hani menggundang tawa aku dan Kesya separuh berbisik.
"Shut up. Dengar pulak kakak tu korang dok kutuk bodyguard tadi." kataku yang masih bersisa tawa.
Kami dibawa ke taman buatan yang dibina betul-betul pada tengah rumah itu.
Cukup memberi privasi tersendiri pada pemilik rumah agam ini dengan terdapat kolam renang dengan air terjun yang mengalir jatuh yang menjadi watak utama taman ini fikirku sejenak.
"Gempak la wei party orang kaya ni. Tenang je rasa. Siap dengan muzik klasik lagi." Kata Kesya.
"Kau jangan nak jakun sangat la wei. Malu aku." kata Hani.
"Hai beautys." sapa seorang lelaki tidak dikenali pada kami.
"Hai." jawab Hani dan Kesya serentak. Aku hanya menguntum senyum tipis.
"My name Firash." katanya memperkenalkan diri.
"I'am Kesya."
"I'am Hani." laju mereka membalas sapaan lelaki itu.
"Hai Hani. Hai Kesya. And you?"
"She is Amira." sampuk Hani.
"Amira. Nice name." kata lelaki bernama Firash itu.
"Hai." kataku pendek agar tidak ditaksir sebagai seorang yang sombong.
"Let's dance with me." katanya padaku.
"Sorry i'm can't dan..." tubuh aku ditolak ke depan. Rapat. Hanya sejengkal ruang diantara aku dan Firash.
Aku menoleh ke belakang, aku menjenggil mata tajam arah mereka. Kesya dan Hani tersenggih-senggih kambing sambil hujung jari tangan mereka menekup longgar mulut masing-masing.
YOU ARE READING
BONEKA
RomancePercubaan Penulisan Boneka @ patung, obsesi yang tak sudah. Cinta vs nafsu yang sering beri impak pada setiap nyawa. Bila kekayaan dalam kuasa tangan manusia. Semua perkara di peroleh hanya petik jari saja. Hingga cinta kau berasa boleh dibeli. Penj...