"Mira..."
"Mira..." sayup-sayup kedengaran nama aku dipanggil.
Kudrat aku terlalu lemah untuk berfungsi. Terasa tubuh aku basah melayang-layang, dicempung oleh seseorang. Mamai.
Hangat pada bibirku. Terasa udara suam masuk kedalam mulutku tembus hingga ke paru-paru. Dada aku pula ditekan berkali-kali. Seolah seperti rutin silih berganti perlakuannya hingga aku meluahkan segala yang tersekat di salur pernafasanku. Sedar.
"Mira kau okey tak?" suara kesya bimbang.
Aku buka mata perlahan. Tertacap sepasang mata 'cemas' tepat memandang aku. Kami bertentangan. Terasa damai dalam pandangan ini.
"Are you allright?" lembut sungguh pertanyaannya tapi masih terasa nada kelakian pemilik suara itu.
"Yes." jawabku pendek. Aku perhati sekeliling dengan pandangan yang kabur. Ramai sedang kerumuni aku. Kesya dan Hani disebelah aku duduk seperti tingkah masyarakat jepun.
"Mira. Kau okey tak ni. Lebam...." belum sempat Hani habiskan katanya terus badan aku dicempung Samuel pantas. Manakala Kesya dan Hani mengekori dari belakang.
"Kita nak ke mana ni?" soalku pada Samuel.
"Dont speak much. You need rest!" kata-kata Samuel penuh dengan nada risau.
Satu per satu tangga besar yang berhampiran taman itu di daki oleh Samuel. Pantas. Walaupun membawa beban setiap jisim tubuh aku. Sesekali aku menoleh ke belakang, bimbang kehilangan Hani dan Kesya. Mesti berpeluh untuk mencari mereka dalam mahligai mewah ini jika kami terpisah.
Samuel mencempung aku masuk ke dalam sebuah bilik. Mewah dengan setiap perincian dekorasinya. Sempurna tanpa sebarang cacat cela.
"Hey... You! Awak! Apa awak nak buat dengan kawan saya ni?" tanya Kesya dengan nafas tersekat-sekat. Semput.
Hani turut sama berkeadaan begitu.Samuel menidurkan aku di ranjang bersaiz raja dan duduk disisi aku tanpa banyak bicara. Di suai padankannya kedudukan bantal kepala aku.
"Ha,ah." Hani sekadar meng-a-kan kata Kesya.
"Nothing." jawab Samuel pendek tanpa berpaling kearah mereka berdua. "I call dokter, both of you just stay here. Teman Amira." kata Samuel terus berlalu keluar dari ruang bilik ni.
Hani dan Kesya jakun memerhati langkah Samuel ke arah pintu.
"Sombongnya mamat ni. Tak tengok muka pun apa lagi nak tegur." getu Hani.
"Yalah, semacam je aku tengok." kata Kesya. "Mira kau ok tak?" Kesya terus je arah sisi aku dan duduk ditepi katil. Hani pula duduk di kerusi berhampiran katil.
"Ok. Tapi kepala aku sakit sikit. Minah tu pukul aku dengan apatah." jelas aku.
"Heh beb habis lebam muka kau. Korang tinju ke apa? Benggong punya Damia." aku meraba-raba muka setelah Hani selesai berkata.
"Bak compact powder." Kesya terus mengeluarkan bedak padat dari tas tangannya. "Sial. Habis muka aku lunyai. Teruknya. Pecah bibir aku." aku amati satu persatu lebam juga sedikit luka calar mungkin dari kesan kuku Damia. Malah lengan dan bahu aku juga terdapat lebam.
"Kau lembik sangat kalau aku masak aku kerjakan dia tu. Ni mesti pasal Mikaelkan?" aku hanya angguk bila disoal Kesya.
"Siapa lagi boleh buat dia jadi gila macam tu. Aku bukan tak nak balas, aku malas nak gaduh besar dengan dia tu. Macam mana pun aku tetap anggap dia kawan kot. Tapi kali ni sampai macam ni dia buat kat aku. Memang tak la aku nak anggap dia kawan dah." luah aku.
YOU ARE READING
BONEKA
RomancePercubaan Penulisan Boneka @ patung, obsesi yang tak sudah. Cinta vs nafsu yang sering beri impak pada setiap nyawa. Bila kekayaan dalam kuasa tangan manusia. Semua perkara di peroleh hanya petik jari saja. Hingga cinta kau berasa boleh dibeli. Penj...